Tuning af BMW 318i e36 {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Ville lige hører hvilke muligheder af tun der ville være til en BMW 318i e36 Cabriolet 1996.
Det skulle gerne være noget som helst skal være lovligt, så der ikke skal ind og pilles af og på når man skal til syn osv.
Tænker selv på de "mindre" ting såsom udstødning og luftfilter. Derudover har jeg også tænkt lidt over en supercharger, men ved ikke lige hvor lovligt det nu er hvis man skal eftermontere det...
Nogen der evt. har nogle gode idéer/forslag og hvis i kender noget til det med superchargeren må i meget gerne skrive det også!
- Tak
Det skal dog lige siges at jeg ikke har mulighed for at købe en større motor, da det kommer til at stige en hel del i forsikring :///
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Nyd at det er en cabriolet og ikke andet. Der er ingen lette heste at hente alligevel, og selv hvis du skulle hente en 15 Hk på knaster, filter, Manifold og bagpot så er det ikke mærkbart.. Din bil er i forvejen tungere end en standard, så du ville stadigvæk få "røv" i lyskrydsene af selv en Golf 3 1,8 CL..
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
- Kender i evt. noget til ny el-kaleche? Eller bare ny polstring (hvis man skal kalde det det ;))
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Er bilen født med el-kaleche?
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Du kan næsten også være sikker på at en synsmand der kan genkende en kompressor vil syntes at det er helt ok..
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
- Det skal bestemt overvejes!
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Og tuning er spild af penge. Evt overvej konvertion til en en is motor. Og betal diferanceafgiften. Hvis den ellers er født med is motor
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Og en synsmand vil ikke bare sige "Ok" til en kompressor.. Glem det..
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
- Kan godt se hvad du mener og er helt enig
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 136
- Jeg valgte til gengæld at gå med en 2.0 Mazda 3 med 150 hk. Synes der er rigeligt med kræfter i den ifht. at det er min første bil.
Så kunne det jo være at man skulle opgradere til en Mazdaspeed 3 (MPS) med 2.3 lt. 260 hk hvis penge altså er der ;)))
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Husk at de udregner efter KW, og at det var E30´eren der som 318is havde 136 HK.
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Der er så også et andet problem i dit tilfælde, og det er at der ikke er lavet en 318is Cabrio så det vil nok ikke kunne godkendes lige meget hvad..
Og igen er jeg nødsaget til at du skal huske at regne efter KW..:)
Men en 318i har også kun 113 HK Eller rettere sagt 85 KW som giver mulighed for op til 102 KW inden for de 20%, En IS´er har 103.. Det er så tæt at det er træls, men ja..
jun 2009
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375
Tuning af BMW 318i e36