{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 1 gti 1,8T???
  • #1   15. jul 2014 Tag fat i jotuning, de kan hjælpe

  • #2   15. jul 2014 en ting kan siges med sikkerhed og det er at den skal synes i udlandet først og så skal du ha den herhjem igen bagefter men ik nogen billig affær smiley

  • #3   15. jul 2014 Er det ikke en mulighed at betale den fri som en golf 1 gti 16v som orgina har 136hk også holder man sig inde for 20% reglen med de 150hk. skal man så ikke bare ha noget fra vw hvor de siger bremser osv er ok med 150hk??

  • #5   15. jul 2014 Nej det kan man ikke. Jo tuning kan hjælpe som Claus skriver.

  • #6   15. jul 2014 Der findes ingen original Golf 1 16V GTI. De stoppede produktionen af Golf 1 i 1984 og 16V motoren kom i slut 85. Sååååå...

    Desuden skal du have papirer på netop den bil du vil have godkendt med motoren så den skal igennem jotuning


  • #7   16. jul 2014 JO der findes en orginal golf 1 gti 1,6 16v med 136 hk den blev lavet til det franske markede. git 16S. S står for ventiler på fransk.


    Transverse Front Engine : 4 cylinders in line 1588 cm³ 16 valves
    Power : 136 PS (100 kW / 134 hp) at 6500 rpm (Max RPM 7600 rpm)
    Torque : 157 Nm (16 mkg / 116 lb-ft) at 5500 rpm (~ 123 PS)
    Ratios : 86 PS/L (63 kW/L) - 99 Nm/L

    Transmission : Front Wheel Drive
    Gearbox : manual 5 gear
    Tires : 185/60/14
    Brakes Front : Ventilated discs (239mm)
    Brakes Rear : Drum (180mm)

    Dimensions : 150x64.2x54.7 inches
    Wheelbase : 94.4 inches - Track : Front 55.3 inches / Rear 54 inches

    Weight claimed : 900 kg / 1984 lb (kerb)
    Weight (EU) : 975 kg / 2149 lb (heaviest verified in running order)
    Weight/Power ratio : 7.2 kg/PS & 103 kW/T
    Torque/Weight ratio : 161 Nm/T

    Fuel consumption : economy 9.2 L/100 (25.6mpg) - sport 13.8 L/100 (17mpg)
    Indicative base price : ~13 500 €
    Launching year : 1981, end of production : 1983

    Other engine technical information :
    Torque motor reserve ˜ 7 %
    Specific power ˜ 0.39 kW/cm²
    Mean effective pressure ˜ 12 bars
    Mean piston speed ˜ 17.3 m/s
    Engine optimisation rating ˜ 69 %



  • #8   16. jul 2014 Meget godt klaret når motoren først er udviklet og lanceret i 1985 smiley

  • #9   16. jul 2014 Jeg tror det du tænker på er en Oettinger tunet golf 1 hvor de har lavet special topstykke med kædetrukket dobbelt knast og 16 ventiler. Men det er nu altså ikke som sådan en original

  • #10   16. jul 2014 Hvis nu du googler og læser lidt om det, ville du jo se oetinger udviklede den motor tidligere og du kan se billeder af den osv osv ingen tvivl den er lavet i en golf 1 fra 81 til 83 men spørgsmålet var heller ik om en golf 1 er lavet med en 16v`er eller ej. spørgsmålet var hvis man havde en gti 16v om man så måtte smide en 1,8 20vt i den?

  • #11   16. jul 2014 Kim, den motor er ikke typegodkendt i bilen smiley den er lavet efter nogle specielle regler og jeg har lige googlet den det er faktisk en remtrukket opsætning.

    Og hvis du er så blæst du vil bruge en Oettinger model til at smide en 1,8T motor i burde du hoppe i havet. Den model er så mange penge værd i dag at ingen ville rør den bagefter. Måske du skulle undersøge VW markedet lidt nærmere smiley tror faktisk ikke der er en eneste 1,6 16V til salg


  • #12   16. jul 2014 Der er et topstykke med indsugning til salg for 22.500 kr i danmark - bare lige til at få dig til at indse hvad prisniveau vi snakker om

  • #13   20. nov 2014 18.000 kr til JO-Tuning og ca. 20.000 kr i afgift for ombygningen og en tur til tyskland med bilen igennem JO-Tuning så har du den godkendt og ja det er SANDT det jeg skriver, ca. 38.000 kr så har du den godkendt.

  • #14   20. nov 2014 Ikke på standard golf 1 gti bremserne....

  • #15   21. nov 2014 En G2 gti 16v kan godkendes med standart bremser her i dk
    Hvis der monteres g60 bremser kan den godkendes op til 300hk og skal en så en tur forbi JO Tuning samt en tur over grænsen.


  • #16   21. nov 2014 1.8T kan ikke godkendes på std. Bremser nej, der skal Golf 2 G60 bremser på foran og Golf 2 skiver bag. Golf 1 kan dog max godkendes til 250 hk ikke 300.

  • #17   21. nov 2014 Bare det at det kan lade sig gøre at have 250 godkendte hk i en gammel golf 1 eller 2 det er sku for fedt smiley

  • #18   21. nov 2014 Plus det er fan'me sjovt at køre med i en golf 1 smiley

  • #19   21. nov 2014 430 i en 2er er også sjovt smiley


Kommentér på:
Golf 1 gti 1,8T???

Annonce