1.219 visninger
|
Oprettet:
90hk TDi ombyt til 150hk TDi 6gear {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Dette er kun en strø-tanke - men sidder der en VAG ekspert som måske har lidt erfaring eller viden omkring følgende projekt:
Ganske enkelt at købe motor, gear-kasse, forbro, trækaksler og styreboks fra en 150hk Golf 4 TDi (VAG) og ligge i en 90hk's Golf 4 TDi.
Jeg er helt med på at det er nemmere at tune på den eksisterende motor; og at det er muligt at finde et langt 5. gear som kan modsvare 6. gearet fra de større modeller....
Men hvis vi bare skal forholde os til lige præcis denne opgave - hvad ser i så af udfordringer; udover det økonomiske aspekt?
Vh
Jacob H
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 11 Svar: 231
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Hvis du ligger det sammen med hvad du kan få for bilen, vil du faktisk kunne få 150 tdi 6g for og så stadig have lidt penge tilbage
Men alt det havde du jo undersøgt ved en simple Google søgning så du laver jo selv pis med os ved at oprette det emne ikke....?!
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 362
Christ hvor det her dog blevet et forum for fucking jantelovs-ryttere og bonderøve... Det er sq da til at kaste op over...
jun 2006
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 434
Folk vil hellere brokke sig, end at dele viden og holde en positiv stemning.
Men sådan bliver fremtiden åbenbart på Bilgalleri! Trist....
jun 2006
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 434
Så kan det sagtens lade sig gøre, du skal bare huske at startspærre kan gå hen at blive et problem, hvis du ikke får koden med fra den nye.
Ellers er det bare plug and play. Givet at du selvfølgelig har alle dele og er villig til at betale afgiften.
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 402
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Da din 90hk motor er den gammel model med udvendig pumpe og en 150hk er den nye med indvendig pumpe i topstykket.
Du skal bruge ledningsnet, pumpe fra tanken, tank, styrboks og speedometer med startspær. (Evt. Nøgler men kan osse omkodes ved vw) også selvf motor og gearkasse samt intercooler med dertil høre dele. Mig bekendt skulle det ikk være nødvendig med forbro. Om Bremens er det samme tør jeg heller ikk lige udtale
Mig om.
Og inden jeg gik igang med sådan en omgang ville jeg skrive til skat for at få en afgift hvad det ville koste i afgift og få de 60 hk ekstar.
Mvh. Bruun
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 362
Jeg takker endnu engang!
Go dag.
Vh
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Ja det er skønt med betalt sommer ferie....!
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 362
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Læs lige op på reglerne, selvf. Kan han få synet den.
Han ligger en motor i med 60hk mere. Lad vær og udtal dig når du intet ved. Og inden du begynder med mere ævl så ring til skat.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
men hvad har det med og gøre og få den synet ? som jeg skrev længer oppe skal han ringe til skat og oplys dem om ombyging hvorefter de ville sende ham en afgift på hvad det koster opg betale bilen fri af 150hk.
det mund lort du lukker ud har intet relevant med emnet og gøre. ! Så stop med og kloge dig, for det gør ikk din sag bedre.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Efter som man tager udgangspunkt i bilens org motor kan han IKKE betale afgift op til en 150 hk. da det er en effekt forøgelse på mere end de 20%
De kan se igennem fingrene med 20% reglen kan ske HVIS han kommer med en skriftligt type godkendels på karosseriet fra VW, om at karrossen kan holde til den effektforøgelse, samt dokumenteret papir på at bremser overholde type kravene der til.
og det med at kloge,sig, så ved du jo ikke at jeg har bygget en Calibra 2,0 16v om til 2,0 turbo, bilen var i øvrigt en gammel hund fra 90, og hvor meget bøvl der var med det fordi jeg ikke overskred 20%. De vil gerne sende mig kravet om ekstra afgift da bilen var ændret, men jeg ville ikke kunne få den synet. og der er kommet strammer krav til det siden.
men du kan jo lige læse på det her: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Groen-Transport/Luftforurening-fra-biler/~/link.aspx?_id=7E21CB7A24A04612A0F1F85F7E9779B1&_z=z
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Har intet med hans sage og gøre..
Og sorry men har en 2,0 16v godkendt i min golf 1 GTI og er så småt ved og lave samme ombygning i min 110hk så forstår stadig ikk hvor du vil hen.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
og hvorfor har det ikke noget med hans sag at gøre. han vil øge effekten med mere end 20% end det bilen er født med....
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
i øvrigt røg turbo på calibraen inden jeg nåede til syn pga et skide hul i olie slangen... men nøj den trak godt... og skød lidt ud af udstødning ;-P savner sku helt den gamel, men ikke at svejse nye vanger i den ;-P
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Selvom han øger med mere end 20% så kan han stadigvæk få den synet og godkendt. Der kommer bare en afgift oveni.
Så det du skriver er forkert. Den kan sagtens synes og godkendes når du overskrider 20%.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Alle G4 er typegodkendt, der kommer blot en ny afgift.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Men hvis du læser det link jeg vedhæftet er det op til ejer af bilen at dokumentere at bilen kan holde til de ekstra HK, 20% så skal du stå med dokumenter fra producenten at bilen kan holde til de ekstra HK.
og der tages ikke hensyn til at du kan få en model med en større motor, synshallen har heller ikke adgang til fabrikkens type godkendelser, og kan ikke slå dem op,
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Redigeret:
Det er sku de rigtige godkendelser. de bare ikke helt sådan ud fra fabrikken. Men som jeg læser det skal han stadig have noget fra fabrikken der kan dokumentere at den klare de ekstra HK. Den burde jo være der så
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Så jeg kan helt lovligt proppe en v10 bi turbi på min altea helt lovligt. det er jo en org. VW motor
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Din model er ikke typegodkendt med en V10 biturbo motor vel.
Du skal kunne dokumentere, at bilen efter ændringerne ikke forurener mere end tilladt. Det kan gøres ved at få bilen målt i et godkendt prøvningslaboratorium (findes bl.a. i Sverige og Tyskland). Det kan også gøres ved at bygge bilen om, så den bliver identisk med en anden seriefremstillet model.
Hvis du øger motoreffekten med op til 20 %, anses bilen for fortsat at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra PRODUCENTENS SIDE, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Men her er det jo nok at bilen er typegodkendt. VW har sagt god for identitetsskiftet. Så længe du flytter alt over.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Wow vi nåede langt. men de plejer ikke sådan lige at sådan et tilsagn
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 70 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 492
Du skal ikk bruge en typegodkendels på bilen når der skal ligges en 150hk motor i er i, du oplyser blot karos model 1J også kan skat gå ind og slå op at karossen er godkendt til motor efter som den er blevet solgt sådan så regner de afgift ud som skal betales... Selvf. Efter den har været til toldsyn. Når bilen er solgt sådan fra farbriken kan den sagsten godkendes uden nogle form for papir.
Og nu gider jeg ikk læse mere fra dig for du kloger dig på et forkert grundlag. Og har ingen relevans til enmet.
90hk TDi ombyt til 150hk TDi 6gear