886 visninger
|
Oprettet:
Turbo fra diesel til benzin {{forumTopicSubject}}
Halløj jeg går med ideen om at lave et lille turbo projekt ikke noget vanvittigt ca 200hk ud af en 1.4 16v polo men har læst mig frem til at man skal regne med at turbo skal være dobbelt så stor når man går fra diesel til benzin. Så mit spørgsmål er hvordan ville det gå med en turbo fra en 3.4l turbodieselmotor?
Ville gerne vide hvad jeg ellers skal bruge?
Har stål toppakning, tryk rør, Intercooler, blow off, olie udtag ved olie filter, manifold.
Og hvad gør jeg billigst med motor styring eller tilskudsystem
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
Fint nok hvis det er til bane.
Men vil du lave det, så gør det i det mindste ordentlig med ordentlig styring og en passende lille lader, for ellers brænder du bare dine stempler!!
sep 2005
Følger: 106 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 318 Svar: 2.067
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
jun 2011
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 84
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
jun 2011
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 84
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Er den for stor kommer ladetryk for sent og du får meget ketchup effekt.
Er den for lille får du meget moment, og den kommer til at virke som en prop ved de høje omdr.
Om en fra en 3.5 lige passer på dit projekt er uvist, men diesel turboen er væsentligt mindre end benzin turbo'r jeg kører selv med en HX35-12'er hus fra en Iveco lastbil på min 2.3l motor og dem må ikke være mindre. Jeg smider over 640Nm og har 1.7 bar ved 4.000 rpm.
Min kammeret kører med en HX40-16'er hus fra en stor VOLVO LASTBIL på samme type motor og den og han skal op på ca.4.600 rpm for at have fuld tryk.
De to biler er meget forskellige at køre i jeg har meget bund og han har meget kraft ved høje omdrejninger.
Men det er lidt forsøg der skal til, det er svær at vælge rigtigt første gang ( er ved min 3. Turbo - og den passer mig fint).
Men det komme også an på hvor meget din motor flower!
/Steffen
jun 2011
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 84
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Nogle kan lide dem små og rappe, andre store og svære at stoppe..
Men i øvrigt tror jeg ikke du skal forvente lang levetid på den motor, den er ikke for svær i forvejen
jun 2011
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 84
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Jeg kender ikke noget specifik til VW, så jeg kan kun bidrage med det std. ting der skal til.
Men 2 ting skal du have styr på: Sænkning af kompressions forhold og anden/ændring af motorstyrring.
Det er så også 2 ting, som første gangs tunere ofte springer over, da det kan gør projektet dyrere og mere kompliceret, men det er nødvendigt hvis du skal have succes med projektet.
/Steffen
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
Skal sådan et projekt laves, skal der sænkes komp, og en god styring på og så skal det køres ind på rullefelt. Og det er det der koster knapperne, og derfor mange smadrer maskiner fordi de ikke lige vil ofre de 15-20k.
Turbo fra diesel til benzin