{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Turbo fra diesel til benzin {{forumTopicSubject}}

Halløj jeg går med ideen om at lave et lille turbo projekt ikke noget vanvittigt ca 200hk ud af en 1.4 16v polo men har læst mig frem til at man skal regne med at turbo skal være dobbelt så stor når man går fra diesel til benzin. Så mit spørgsmål er hvordan ville det gå med en turbo fra en 3.4l turbodieselmotor?
Ville gerne vide hvad jeg ellers skal bruge?
Har stål toppakning, tryk rør, Intercooler, blow off, olie udtag ved olie filter, manifold.
Og hvad gør jeg billigst med motor styring eller tilskudsystem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo fra diesel til benzin
  • #1   8. aug 2014 hvorfor lave sådan et projekt, når bilen bare bliver pisse ulovlig?
    Fint nok hvis det er til bane.
    Men vil du lave det, så gør det i det mindste ordentlig med ordentlig styring og en passende lille lader, for ellers brænder du bare dine stempler!!


  • #2   8. aug 2014 den stakkel polo kan aldrig blæse en 3,4 l turbo op smiley .. men ellers held og lykke med det.. havde nok smækket kompressor på, kørt bund råddent til motoren brækkede sig! sjov for en dags tid ca...

  • #3   8. aug 2014 Ja eller den time smiley

  • #4   8. aug 2014 Hvad fanden rager det jer om det er lovligt? Og for det andet så skal man halvere motor størrelsen når man går fra diesel til benzin så det vil sige 1.7 benzin litre!

  • #5   8. aug 2014 Har denne til Ca 240 heste

    profilbillede
  • #6   8. aug 2014 Pris i pm smiley

  • #7   8. aug 2014 Du skal vælge en turbo der passer til dit projekt.
    Er den for stor kommer ladetryk for sent og du får meget ketchup effekt.
    Er den for lille får du meget moment, og den kommer til at virke som en prop ved de høje omdr.
    Om en fra en 3.5 lige passer på dit projekt er uvist, men diesel turboen er væsentligt mindre end benzin turbo'r jeg kører selv med en HX35-12'er hus fra en Iveco lastbil på min 2.3l motor og dem må ikke være mindre. Jeg smider over 640Nm og har 1.7 bar ved 4.000 rpm.
    Min kammeret kører med en HX40-16'er hus fra en stor VOLVO LASTBIL på samme type motor og den og han skal op på ca.4.600 rpm for at have fuld tryk.

    De to biler er meget forskellige at køre i jeg har meget bund og han har meget kraft ved høje omdrejninger.

    Men det er lidt forsøg der skal til, det er svær at vælge rigtigt første gang ( er ved min 3. Turbo - og den passer mig fint).
    Men det komme også an på hvor meget din motor flower!

    /Steffen


  • #8   8. aug 2014 Mange tak det var en hjælp jeg kunne bruge smiley kan du hjælpe mig med hensyn til hvad jeg skal bruge for at få den til at virke smiley

  • #9   8. aug 2014 At vælge turbo er som at vælge kvinder.
    Nogle kan lide dem små og rappe, andre store og svære at stoppe..

    Men i øvrigt tror jeg ikke du skal forvente lang levetid på den motor, den er ikke for svær i forvejen


  • #10   8. aug 2014 Hvorfor. Vil den ikke holde ? smiley

  • #11   8. aug 2014 Hej Andi,

    Jeg kender ikke noget specifik til VW, så jeg kan kun bidrage med det std. ting der skal til.
    Men 2 ting skal du have styr på: Sænkning af kompressions forhold og anden/ændring af motorstyrring.
    Det er så også 2 ting, som første gangs tunere ofte springer over, da det kan gør projektet dyrere og mere kompliceret, men det er nødvendigt hvis du skal have succes med projektet.

    /Steffen


  • #12   9. aug 2014 Det er nemli korrekt Steffen. Og derfor bliver det bare en raket. Når den er skudt af 'en gang så er den død.
    Skal sådan et projekt laves, skal der sænkes komp, og en god styring på og så skal det køres ind på rullefelt. Og det er det der koster knapperne, og derfor mange smadrer maskiner fordi de ikke lige vil ofre de 15-20k.


Kommentér på:
Turbo fra diesel til benzin

Annonce