{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

benzintryk {{forumTopicSubject}}

er igang med at bygge min g40 om altså ikke helt vildt.
mit spærgesmål er om hvad en benzintrykregulator præcis gør? hvis jeg sidder sådan en på kan jeg så hæve mit benzin tryk? eller skal der er en anden punpe på?

lidt specs: 4agze kompressor (sc12) bearbejdet. bearbejdet topstykke (groft). skarp knast. indsugning portet og ombygget med golf gti stjæld (virkelig ombygget). de store g60 dyser. hjemmelavet dysebro. banan manifold. 2 tommer udstødning. front ic.

da jeg udmildbart ikke kan skifte mit remhjul på kompressor da den har elektronisk tilkobling, ville jeg lave mit eget bare til krumtappen.
også fandt jeg tabeller over den kompressor. så med den str remhjul ville den lade med så meget og et lidt større remhjul ville den lade med så meget bar, men det var ikke noget så jeg lavede et noget større og der er regnet ud til at den kommer til at køre med 1,2 bar ladetryk.
håber nogen kan hjælpe og komme med nogle gode ideer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  benzintryk
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   18. aug 2014 regulatoren sørger for at benzintrykket er korrekt og reduserer tryk fra pumpe så se hvad tryk din pumpe kan give, før du "nøjes" med at få ny regulator ..hvis du ved hvad jeg mener smiley

  • #2   18. aug 2014 ja okay men hvordan finder jeg ud af hvor meget tryk den køre med

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   18. aug 2014 Hvis du ikke kan se det på pumpen/værkstedhåndbog er der evt en studs på indsprøjtningen før regulatoren hvor du kan sætte et manometer på/ evt sæt sæt manometer på benzinslange efter benzinfilter men mon ikke en i forum ved det eller ved g40 værksted/reservedele

  • #4   18. aug 2014 jo det kan godt være at noget der har forstand på g40
    men tak for hjælpen


  • #5   18. aug 2014 Jeg undre mig lidt over hvordan du kan lave det opsætning som du har beskrevet, hvis du ikke ved hvad en benzinregulator kan/gør...
    - men kort og præcist så sørger den for at smide det tryk ind i dysebroen, som dyserne skal have for at forstøve benzinen korrekt ind i forbrændings kammeret.
    Fx. Dine dyser skal bruge 2bars tryk for at forstøve benzinen korrekt, men din benzinpumpe kan måske lave fx 4 bars tryk, det gør jo at du har 2bars overtryk i din dysebro. er det tilfælde, må du investere i en regulerbar benzinregulater, hvorved du selv kan styrer hvor meget tryk du vil tillade at slippe igennem til dyssebroen.
    - Du skal selvfølgelig ha måleinstrument på for at kontrollere forbrændingen/blandingen når du tror at du er færdig smiley


  • #6   19. aug 2014 okay rigtig mange tak for hjælpen, den bliver selvfølgelig kørt ind ved rh så det må de vide smiley

Kommentér på:
benzintryk

Annonce