benzintryk {{forumTopicSubject}}
er igang med at bygge min g40 om altså ikke helt vildt.
mit spærgesmål er om hvad en benzintrykregulator præcis gør? hvis jeg sidder sådan en på kan jeg så hæve mit benzin tryk? eller skal der er en anden punpe på?
lidt specs: 4agze kompressor (sc12) bearbejdet. bearbejdet topstykke (groft). skarp knast. indsugning portet og ombygget med golf gti stjæld (virkelig ombygget). de store g60 dyser. hjemmelavet dysebro. banan manifold. 2 tommer udstødning. front ic.
da jeg udmildbart ikke kan skifte mit remhjul på kompressor da den har elektronisk tilkobling, ville jeg lave mit eget bare til krumtappen.
også fandt jeg tabeller over den kompressor. så med den str remhjul ville den lade med så meget og et lidt større remhjul ville den lade med så meget bar, men det var ikke noget så jeg lavede et noget større og der er regnet ud til at den kommer til at køre med 1,2 bar ladetryk.
håber nogen kan hjælpe og komme med nogle gode ideer
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
apr 2010
Følger: 29 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 116
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
apr 2010
Følger: 29 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 116
men tak for hjælpen
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 353
- men kort og præcist så sørger den for at smide det tryk ind i dysebroen, som dyserne skal have for at forstøve benzinen korrekt ind i forbrændings kammeret.
Fx. Dine dyser skal bruge 2bars tryk for at forstøve benzinen korrekt, men din benzinpumpe kan måske lave fx 4 bars tryk, det gør jo at du har 2bars overtryk i din dysebro. er det tilfælde, må du investere i en regulerbar benzinregulater, hvorved du selv kan styrer hvor meget tryk du vil tillade at slippe igennem til dyssebroen.
- Du skal selvfølgelig ha måleinstrument på for at kontrollere forbrændingen/blandingen når du tror at du er færdig
apr 2010
Følger: 29 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 116
benzintryk