{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.738 visninger | Oprettet:

Lupo 3L tuning {{forumTopicSubject}}

Hej BG, sad og surfede lidt for sjov, og kom ind på en Lupo.
33.3 km/l og 80 kr i halvårlig grøn afgift.

Jeg sad så og søgte lidt på hvordan man kunne få lidt mere power ud af sådan en, og endte på denne tråd: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=390974

Der står at han har fået lidt over 100 hk, og han har fået den til at gå 2.05L/100 km (ca. 50km/l) Har hørt at man ofte kommer lidt længere på literen når man skruer lidt på sådan en dielsen, men er det virkelig muligt? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lupo 3L tuning
  • #1   11. okt 2014 Det må ha gået ned ad bakke og med solen i ryggen..
    Jeg er imponeret!

    Men den skal sku sikkert være go nok.. Der er nogle smøreaber der ved hva de laver..


  • #4   11. okt 2014 Plus vw tdi næsten altid ligger over det de er opgivet til ab fabrik.

  • #5   11. okt 2014 Vi har tunet en del af dem og de går sgu længere på literen men ikke 50 km/l.
    Regn med 85 hk og 200 Nm.


  • #6   11. okt 2014 Husk at lægge en god sjat penge af hver måned til reparationer. Hvis ikke man har kendskab til den bil bliver det hurtigt et dyrt bekendtskab når gearkassen/hydraulik begynder at drille smiley

  • #7   11. okt 2014 Ved godt at man kan tune gennem OBD, men det er bare hvad jeg vil kalde for en chip. Denne fyr har jo som du selv siger skiftet dyser + turbo. Og det er netop det jeg mener, selvfølgelig giver en chip en smule, men har også hørt at andre dyser + turbo kan give endnu mere.

    Synes 50km/l literen er totalt vanvittigt, og synes virkelig det kunne være fedt at "tune" en bil til at kunne klare det!

    Det med gearkassen har jeg læst mig til er fordi folk ikke justere dem som de skal, pr. 30000 km


  • #8   11. okt 2014 man vil jo unægtelig forringe motorens levetid

  • #9   11. okt 2014 Hvorfor?

  • #11   11. okt 2014 fordi hvis man henter flere hk ud af en motor så forringer det motorens levetid og jo flere hk jo hurtigere dør den

    og fordi jo flere hk des større slitage /belastning


  • #12   11. okt 2014 Der er så mange der er bange for at motoren dør ved chiptuning.
    Vi chipper biler hver dag og hvis de døde fra en kant af ville jeg snart lukke biksen.
    Vi kan sagtens chippe så den laver 95 hk og 220 Nm og så holder den 1 måned men hvem har noget ud af det?
    Service som skrevet herover så kører de ufatteligt lagt med tuningen.
    Og det med andre dyser og turbo skulle gi mere økonomi tror jeg ikke på.


  • #13   11. okt 2014 fredslund
    så du siger at det ikke forrlnger levetiden på en motor at chip tune en motor ?
    det er jo at fordreje sandheden at fortælle folk der skal have sin bil chippet og fortælle at det ikke nedsætter levetiden på en motor


  • #14   11. okt 2014 Dan r, nu er det jo sjældent man øger stempelhastigheden, så hvor kommer det ekstra slitage fra? Ja du øger tryk og flow, men du laver jo også et map der passer præcis til motor/turbo. Fabrikkerne smider jo bare et map i de har testet på x antal motorer hvor de er tilfredse med det gns. Resultat.

  • #15   11. okt 2014 Selvfølgelig giver det øget belastning. Hvor der kommer noget ind kommer noget ud.

  • #16   12. okt 2014 Det er da klart der er mere belastning men det er nu ikke noget der splitter motoren ad.
    Men jeg mener ikke det nedsætter levetiden.
    Tænk på hvor lidt af motorens levetid du kører fuld gas.
    Alt kan ødelægges.
    Kør den varm inden belastning osv.


  • #17   12. okt 2014 du har ret at motoren ikke springer i luften hvis du chipper den rigtig men det vil alle dage forringe motorens levetid
    det er almindelig grundviden når man tuner lige somman ved at man skal lade en motor blive varm inden man presser den og at koldstarter er dårlig for en motor


  • #18   12. okt 2014 Men de holder trods alt pænt mange km selvom de er tunet.
    Jeg finder ingen sammenhæng mellem tun eller ikke tun når en bil bliver skrottet.


  • #20   12. okt 2014 Vores gl. Golf 4 variant tdi har rundet 420000 med 125 hk 280 nm....

Kommentér på:
Lupo 3L tuning

Annonce