1.180 visninger
|
Oprettet:
turbo kit {{forumTopicSubject}}
Hej. Har efterhånden læst en del emner hvor folk skriver at den nemmeste og lovlige tuning på en golf 4 1,8 20V er en turbo så den svare til en 1,8T. Og så sku det endda passe med de 20%. Jeg har så fundet det her Kit http://www.qualitec.dk/p/709/golf-4-18t-turbokit men er i tvivl om det giver mere end de 20% og lovligheden med intercooler osv. Håber i kan hjælpe.
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.561
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 145 Svar: 559
feb 2014
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 10 Svar: 52
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 145 Svar: 559
ikke bremser eller noget
så kører du til syn og får skrevet 1,8t motor på din reg attest. den holder sig inden under 20% grænsen
Du kan søge dig frem til typegodkendelserne på trafikstyrelsen for 1,8 20v, og 1,8t 20v.
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 82 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.018
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Den med sæderne holder ikke. GTI findes ikke kun som 1.8 turbo. GTI er kun udstyr i Golf 4 modellen.
Det er hvis du skifter undervogn og bremser, det kan udløse identitetsskifte.
Det er SKATs opfattelse, at hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være under 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer, fx monterer andet bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale, fjedre, støddæmpere, udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet. Se bl.a. afgørelsen SKM2013.612.BR.
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 82 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.018
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 82 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.018
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Alle papire fulgte med bilen da den blev solgt videre, så det kunne dokumenteres, hvis der skulle opstå problemer.
turbo kit