{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Lexus motor skift {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen mangler nogen info og hjælp. Jeg vil gerne have en ny motor i min bil og istedet for at smide den samme model i. Så vil jeg smide en 2jz-gte. Er det mulig og hvad skal jeg finde ud af med pasform og tilladelse. Har set på nettet at mange har gjord det. Og hørt lidt at det er mulig. Men nu kender jeg ikke nogen i dk som har en Lexus IS200. Vis nogen kan hjælpe mig med mine spøgelsmål så bliver jeg glad. Fordi bilen kommer ind i varmen her snart og vil i vinter perioden bygge en ny motor/gearkasse i. Og ville heller have en 3.0 end den 2.0 som sidder i nu...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lexus motor skift
  • #1   19. okt 2014 skal det være lovligt skal du nok igennem en køretest og ny afgift ca 30-50000kr
    den hvide bmw jeg har tilsalg har kørt med en m52 med 230hk fik en pris på køretest på 16000kr + den skulle til hamburg + syn dernede og så afgift bagefter hvad den så end var vides ikke

• #2   19. okt 2014 Er du helt sikker eller noget du tror ? Da bilen jo findes i en 2.0 2.5 og 3.0 Så skulle det ikke være nogen køretest eller afgift nødvendig. Jeg skal bare melde den som en 3.0 og ikke 2.0 mere til min forsikring

• #4   19. okt 2014 prøv at kontakte en synshal for alt det man gjorde for nogle år siden kan man ikke idag
    en bil bliver kaseret bare med åben filter idag der er kommet mange nye regler i år

• #6   19. okt 2014 Ja vis der er nogen som kan give mig klar svar og måske arbejder på et syns hal eller er Toyota mekaniker som måske kan høre lidt omkring. Og give nogen info så ville jeg være glad fordi går med tanken i længe nu og en brugt motor som har kørt 80.000 3.0 2jz-gte med gearkasse og box som passer 100% i min bil. Vil koste 22.000 kr. Fik snakket lidt med en fra motorsport om det.

• #7   19. okt 2014 Motorimport mener jeg

• #8   19. okt 2014 Det vil udløse en afgift.

• #10   19. okt 2014 kender ikke så meget til lexus det kan da godt være de kører med toyota motore men der er bare ikke noget der bare lige bliver synet idag
    har selv en benzin bil jeg vil lave om til diesel nu og synsmanden siger jeg skal have papir på det for det kan godkendes førhend blev det bare skrivet når man kom til syn at den var blevet en diesel men åbenbart ikke mere selvom det osse er 2 ens biler

det bedste er at kontakte skat og synshal så for du det begste svar

• #11   19. okt 2014 http://www.motorimport.dk

• #13   20. okt 2014 Ja fordi bilen er godkendt med en 3.0 da modellen bare hedder IS300 så og ikke IS200 som min. Og bilen er den samme 100% undtaget at den IS300 er med automatgear men det skulle ikke betyde noget. Så enlig skal jeg jo bare bygge en 3.0 i bilen og melde det til min forsikring om at det er en IS300 nu og ikke IS200 mere. Det er det jeg bare ville gøre. Men vil heller køre i en bil som er godkendt og blive stoppet af politiet og de ikke kan gøre en skid end at blive bosted for et eller andet

• #16   20. okt 2014 Der har aldrig ligget en 2JZ-GTE i hverken en IS eller en Altezza ab fabrik...

Tvivler også på, at Toyota vil sige god for det, selvom selve konverteringen nu er ret almindelig. Ja, og så syn og politi selvfølgelig.

Rent praktisk vil det største problem blive dit valg af gearkasse.

• #17   20. okt 2014 Motoren passer ikke direkte i af hvad jeg har læst mig frem til.. og skulle være et kæmpe arbejde at få til at passe i.

Der er en her på bilgalleri der har lagt en 1jz-gte motor i sin is200, som er en 2,5l turbo motor fra den gamle supra. Den lyder meget bedre end 2jz'eren syntes jeg i hvert fald, og skulle også være en stærk motor.

• #18   20. okt 2014 Frander hvad hedder han her på siden som har bygget en 1jz-gte i bilen ? Måske skulle jeg snakke med ham og høre ham af om den er blivet købt sådan eller om han selv har bygget det i

• #19   20. okt 2014 Han har selv bygget den 1jzgte i, og han gør det ikke igen, det er noget af et projekt

• #20   20. okt 2014 Det skal han heller ikke da. Har to af Danmarks beste mekaniker og 8 kasser øl. Så det skal du skam ikke tænke på smiley som jeg også skrev så vil jeg kun have info og hjælp til at finde ud af det.

• #21   21. okt 2014 Det var også for fortælle, at det er ikke en walk in the park, med god arbejdslyst smiley

• #22   21. okt 2014 ROM er jo heller ikke blevet bygget på en dag smiley

• #23   26. okt 2014 de fleste der har lavet den konvertering startet jo med en bil der allerede har em en 2jzge i så er der jo ikke helt så langt til målstregen.
    det aller billigeste er nok har finde en færdig bygget en i usa med en GTE motor i og gå den hjem .

Kommentér på:
Lexus motor skift

Annonce