3.189 visninger
|
Oprettet:
Opgradering af tænding på AEB til Tfsi spoler {{forumTopicSubject}}
Nogle der kunne være interesseret i en dk guide i opgradering af tændspoler og fjernelse af tændingsmodul på en 1.8t?
Se mit seneste fotoalbum og hvad jeg er igang med.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Meget billigere tændspoler, som skulle være mere stabile ca. 1/2 pris, jeg skriver nu hvad jeg køber dem til gammel tændspole 800 + moms imod 310 + moms.
Tændingsmodul fjernes, så har man ikke den som en fejlmulighed, som til tiden bliver defekt på de modeller. Bliver for varme og dør.
Køre med større gab på tændrør = større gnist, roligere tomgang
Et nyt ledningsnet på tændspoler, så evt. fejl bliver elimineret.
En del har beskrevet på udenlandske sites at de også køre længere på literen, men det vil jo bare være en dejlig ekstra ting.
Der er mange i det større udland der har lavet denne konvertering, så der er en del erfaringer. Dem har jeg samlet sammen og læst mange af. Endvidere har jeg et par positive fra DK også.
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 199
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Synes adaptor sættet ser forfærdelig ud og det væsentlige er at ledningsnettet ikke bliver udskiftet til nogle nye fine ledninger.
Sådan som jeg laver det kommer der jo nyt ledningsnet og der sidder ikke adaptorer som fylder og ser uoriginalt ud.
Og så synes jeg også det kunne være sjovt at splejse det sammen selv.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Jeg vil hellere lave det selv og så spare i hvert fald 700,-.
Jeg købte det originale 1JO 971 658L og så retter det til selv, det er jo præcis også det 034 motorsport gør.
OG man skal alligevel til at lave om i det eksisterende ledningsnet, derfor så jeg ingen grund til at betale det mere for en ledningsnet de bare har rettet til.
Jeg lavede startede en Guide for at vise hvad jeg er ved at lave, og hjælpe hvis der var andre der ville den vej også.
Så kan vi sagtens give links til 034 motorsport til den dyrere løsning hvor man ikke skal lave ret meget selv, og også til den helt dyre hvor man intet skal gøre andet en at klikke stik i.
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Det er så vidt jeg ved kun 034 motorsport og ESC tuning der laver disse ledningsnet og adaptorer men der er sikkert nogle andre.
Jeg synes deres alu holdere var fine og derfor købte jeg dem hos 034.
Resten har jeg købt som original varer.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
http://www.bildele-online.dk/cgi-bin/atm_shop.pl?dsco=23&language=dk&ansicht=autoteile&suche=autoteile100150&zubdetails=ERSA-10216844&FZGNR=20064&pag_goto_page=0&pag_select_items_per_page=10&
http://img.photobucket.com/albums/v652/audipower/Haltech_18tCoilPacks_2.gif
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det link er da kun stik..
Ja jeg vil selvfølgelig lave det selv til en Nissan. Der findes et vag set til min motor men det er lidt dyrt. Jeg har søgt lidt og nogle siger at de bedste spoler er r8 06C905115M
men de er lidt dyre..
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
Jeg plejer af købe dem hos vw og spare problemerne i den sidste ende.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Kunne for sportens skyld godt tænke mig at finde dem rigtig billigt, typisk koster de 25$ i USA. .
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men var det ikke et problem med vag spoler år tilbage at de gik i stykker..
Jeg syntes at have læst at de nu bliver fuldt oplad ved 1.8 ms og der efter kun bliver varme..
De her ser fine ud og er rimelige billige..
https://m.youtube.com/watch?v=51g0orQOlmE
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 128
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Mange af de biler der her køre med deres egen MaxxECU er udstyret med Vag spoler som de selv sælger..
http://www.maxxtuning.se/kundbilar/
Jeg har kontaktet dem for at høre hvad Dwell de bruger på deres biler og hvad længde der passer på min Nissan.
Her er deres svar:
Svar:
Hi!
The short ones.
2.4ms
We have them in stock.
Ceder
Maxxtuning AB
Mig:
What about "Coil Charge Time MAP Scale"
Have you also connector that fits?
Svar:
No need to compensate on higher MAP. Or you can calculate yourself.
Do not exceed 2.4ms on the coils in total charge time.
Her er de 3 typer de bruger.. Jeg kan forstå fra en engelsk Supra forum at de har brugt disse coils på flere biler med over 1000Hk
http://www.maxxtuning.eu/products/engine-control-and-electronics/ignition/ignition_coils/
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Klart bedre speederrespons og roligere tomgang ved varm. Kan helt sikkert mærkes. Det var en helt anden måde som den kørte på, mere træk i bunden.
Selve konvertering er faktisk nemt, der er 8-10 ledninger man skal finde og splejse med det nye ledningsnet.
Skal nok melde tilbage når jeg har kørt lidt mere med det.
Og hvis nogle vil igang, og det er seriøst, vil jeg gerne ligge billeder op.
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Jeg har kørt med mit siden jeg sidst opdaterede. Den kører helt anderledes end andre tilsvarende AEB. Det kan mærkes på en roligere tomgang og et bedre mellemområde.
Jeg har brugt disse sider for at lave konverteringen:
http://www.passatworld.com/forums/b5-garage/319828-icm-delete-new-oem-harness.html
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/452609-Teaser-2-0T-Coil-packs
http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/428705-aeb-icm-delete-awp-upgrade-harness-diy.html
Den sidste som den bedste.
Så skal der lidt holdere til og lidt kabelholdere.
Håber du kommer videre.
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Må være hos dig der er noget galt.
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
men er der mulighed for du kan poste billeder fra deres side ?
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
mar 2009
Følger: 80 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 133
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Jeg har dog ikke diagram til den....
Kan prøve om jeg kan finde det.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
jun 2007
Følger: 75 Følgere: 65 Emner: 25 Svar: 537
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Nu søgte jeg nummeret op for dig.....kunne ikke lige huske det.
1J0971658L
Prøv at søge lidt på DIY ICM delete AEB, så kommer der en del erfaringer og metoder, samt guides
Opgradering af tænding på AEB til Tfsi spoler