1.108 visninger
|
Oprettet:
golf 4 turbo {{forumTopicSubject}}
hej jeg har lige købt sådan den er chippet til 185 hvad skal der til og ca pris hvis den skal have 100hk mere
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 234
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 4 Svar: 4
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 234
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Men turbo manifold IC dyser benzin pumpe kobling olieslanger komplet rørføring til turboen evt en gr2860 konvertering
Komplet udstødning forør i 3" og resten i 2.5
Også kommer der en mio små ting ud overs
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Turbo alene koster 6500 og indkøring typisk 4-8 000
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 234
Ic er ikke nødvendigt at opgradere men kan også findes billigt brugt hvis nødvendigt. Benzin pumpen kan godt følge med til knap 300 hk og kobling skal bestemt ikke skiftes. Hvad vil du med olieslanger og rørføring?? når den i forvejen er med turbo?
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 234
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Den org pumpe kan ik klare 300
Fordi de ikke passer på den turbo man skal bruge med mindre man måske bruger en k04/k06 hybrid turbo så passer de måske
Og ja man kan sagtens købe tingene brugt men det er med hvis chance og man blir nødt til at vælge noget der lidt kvalitet for ellers holder det ik
Og IC opgrade er nødvendigt.
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 234
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Det ik korrekt det med en fra en diesel det ik den vej man går hvis man skal noget så det g60 svinghjul og kobling og navn fra en vr6 evt forstærket det er det billigste måde
Jeg ved af erfaring at det dyrt byggede selv min gamle motor op til 320 HK gearkassen holdt ikke engang 400 km og efter den fik LSD spær spiste den trækaksel efter aksel tror der lå et sted mellem 50 og 70 000 i min motor og gearkasse
Man kan sikkert lave det på budget for 20 men vil kraftigt fraråde det da holdbarheden er tvivlsom
Derimod holder trådstarter sig på 240 250 så det en helt anden liga så kan han sagtens være stabil kørende for 15 10 stk
Desværre er springet til 300 ret stort og endnu større til 400 selvom det en fin motor så de første 300 HK utroligt dyre
Til info så kørte jeg kun 16000 km på den første garrett gt2860 rs turbo så selv ikke Kina Møller fejler
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Hvis du nu havde så stor erfaring med tuning som du påstår, så burde du vide at vand og olie slanger sjældent passer igen ved en opgradering af turbo.
Selv har jeg skift turbo 10 gange mindst, og har skiftet og modificeret netop disse hver gang.
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 234
Kunne bare ikke forstå med de slanger men det afhænger da af hvilken turbo han vil have og hvilken køling den bruger - slap nu lige lidt af, jeg spurgte da jeg ikke kunne forstå det ....
dec 2013
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 44
Hvad havde du af opsætning for at hive de 320HK?
Og hvad ville i kunne anbefale af opsætning for at hive omkring 250 HK+/- på en 1.8T. Hvad af opsætning og hvad prisklasse ligger vi i for at lave noget som kan holde og ikke står af efter de første 25.000 km
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
444 ml dyser 510 ml er nok og anbefale opgrade pumpe i tanken var en fra en evo9 med flow op til 360 HK
Southbend kobling til 520 NM inkl svinghjul
Div slanger til turbo lavet på mål fra slangespecialisten
Fmic med 2.5 " rørføring samt 3"forrør inkl 400 cellers metal kat og miltek kat back samt vus system med 45 mm wg fra turbosmart
Ladetryksstyring fra turbosmart
Vibratech motorophæng og total renoveret gearkasse med 2.0 gearing og LSD spær
Min motor blev renoveret med alt nyt undtagen plejlstænger og stempler alt andet blev skiftet i blokken og topstykket
Jeg byggede det selv og har nok lagt et utal af timer i det
Hvis du vil over 250 så kan du ligeså godt gå efter 300 det spring er ik særlig stort da du alligevel skal bruge mange opgrade dele efter de 250
Min lavede 240 ved 0.7 bar og 320 ved 1.2
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Så skal der timer oven i det
Dog skal det siges at alle de dele jeg har brugt ik er nødvendigt for at lave 300+ men det øger den kørbarhed den får fx ophængene til 4000 kr er ik. Nødvendigt ??
Men en ting jeg ikke ville undvære var gearkassen med LSD spær
Den løb op i og koste 18000 kun for gearkassen
Så tunning er dyrt der findes shortcuts men de somregl ik værd at tage
Hvis i vil vide mere så besøg vagcars.dk
golf 4 turbo