{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 4 turbo
  • #1   14. dec 2014 større turbo, skrues op i tryk, knaster og køres ind med en anden motorstyring vil jeg mene kunne gøre det men det er ikke helt billigt smiley

  • #2   14. dec 2014 er det 15 klik vi snakker om


  • #3   14. dec 2014 hvis du mener 15k, så vil mit bud være at det godt kan lade sig gøre. std indmad på en golf kan godt holde til 300 hk hvis ikke den kører med vanvittigt højt tryk

  • #4   14. dec 2014 Prøv med 50 klik knaster er ik nødvendigt
    Men turbo manifold IC dyser benzin pumpe kobling olieslanger komplet rørføring til turboen evt en gr2860 konvertering
    Komplet udstødning forør i 3" og resten i 2.5
    Også kommer der en mio små ting ud overs


  • #5   14. dec 2014 15 får du noget discount Ala Kina lort
    Turbo alene koster 6500 og indkøring typisk 4-8 000


  • #6   14. dec 2014 Kjærsgaard, det er da lige en overdrivelse der vil noget til 100 hk ekstra på en bil der i forvejen har knap 200 hk med tryk. Hvad vil du så mene er nødvendigt for at få 600 hk?? eventuelt 3 millioner??

    Ic er ikke nødvendigt at opgradere men kan også findes billigt brugt hvis nødvendigt. Benzin pumpen kan godt følge med til knap 300 hk og kobling skal bestemt ikke skiftes. Hvad vil du med olieslanger og rørføring?? når den i forvejen er med turbo?


  • #7   14. dec 2014 Ikke alle dele skal købes nyt og det dyreste af det dyreste. Hvorfor skulle man ikke kunne finde en brugt ic og bestille en fin ny turbo fra udlandet til meget billigere penge end her i dk?

  • #8   14. dec 2014 Overhovedet ikke der skal faktisk en helt del mere til det ik pnp overhovedet nu ved jeg ik hvad du har af erfaring med at pumpe en 1.8 t så det vil jeg ik udtale mig om før du fortæller det
    Den org pumpe kan ik klare 300
    Fordi de ikke passer på den turbo man skal bruge med mindre man måske bruger en k04/k06 hybrid turbo så passer de måske
    Og ja man kan sagtens købe tingene brugt men det er med hvis chance og man blir nødt til at vælge noget der lidt kvalitet for ellers holder det ik
    Og IC opgrade er nødvendigt.


  • #9   14. dec 2014 Koblingen holder ik til 300 HK det helt 100 måske de første par km men den kan ik klare det

  • #10   14. dec 2014 Har en del erfaring indenfor tuning men dog ikke på en g4 gti. jeg siger bare at man godt kan gøre det på et budget. Kobling kan man så vidt jeg er orienteret købe fra en diesel, jeg er dog ikke helt sikker på om det passer??. Vil stærkt mene at delene kan findes brugt og i udlandet til omkring 15-20.000 men jeg ville dog aldrig selv købe en brugt turbo medmindre den blev solgt som værende ny

  • #11   15. dec 2014 Okay
    Det ik korrekt det med en fra en diesel det ik den vej man går hvis man skal noget så det g60 svinghjul og kobling og navn fra en vr6 evt forstærket det er det billigste måde
    Jeg ved af erfaring at det dyrt byggede selv min gamle motor op til 320 HK gearkassen holdt ikke engang 400 km og efter den fik LSD spær spiste den trækaksel efter aksel tror der lå et sted mellem 50 og 70 000 i min motor og gearkasse
    Man kan sikkert lave det på budget for 20 men vil kraftigt fraråde det da holdbarheden er tvivlsom
    Derimod holder trådstarter sig på 240 250 så det en helt anden liga så kan han sagtens være stabil kørende for 15 10 stk
    Desværre er springet til 300 ret stort og endnu større til 400 selvom det en fin motor så de første 300 HK utroligt dyre
    Til info så kørte jeg kun 16000 km på den første garrett gt2860 rs turbo så selv ikke Kina Møller fejler


  • #12   15. dec 2014 Armin B:

    Hvis du nu havde så stor erfaring med tuning som du påstår, så burde du vide at vand og olie slanger sjældent passer igen ved en opgradering af turbo.
    Selv har jeg skift turbo 10 gange mindst, og har skiftet og modificeret netop disse hver gang.


  • #13   15. dec 2014 Har jeg sagt at jeg er prof tuner???

    Kunne bare ikke forstå med de slanger men det afhænger da af hvilken turbo han vil have og hvilken køling den bruger - slap nu lige lidt af, jeg spurgte da jeg ikke kunne forstå det ....


  • #14   15. dec 2014 @Kjærdsgaar:
    Hvad havde du af opsætning for at hive de 320HK?

    Og hvad ville i kunne anbefale af opsætning for at hive omkring 250 HK+/- på en 1.8T. Hvad af opsætning og hvad prisklasse ligger vi i for at lave noget som kan holde og ikke står af efter de første 25.000 km


  • #15   15. dec 2014 Brugte en gt2860 rs i 0.86 trim med topmount manifold fra h Daugbjerg
    444 ml dyser 510 ml er nok og anbefale opgrade pumpe i tanken var en fra en evo9 med flow op til 360 HK
    Southbend kobling til 520 NM inkl svinghjul
    Div slanger til turbo lavet på mål fra slangespecialisten
    Fmic med 2.5 " rørføring samt 3"forrør inkl 400 cellers metal kat og miltek kat back samt vus system med 45 mm wg fra turbosmart
    Ladetryksstyring fra turbosmart
    Vibratech motorophæng og total renoveret gearkasse med 2.0 gearing og LSD spær
    Min motor blev renoveret med alt nyt undtagen plejlstænger og stempler alt andet blev skiftet i blokken og topstykket
    Jeg byggede det selv og har nok lagt et utal af timer i det
    Hvis du vil over 250 så kan du ligeså godt gå efter 300 det spring er ik særlig stort da du alligevel skal bruge mange opgrade dele efter de 250
    Min lavede 240 ved 0.7 bar og 320 ved 1.2


  • #16   15. dec 2014 Brugte nok et sted mellem 50-100 kg på den drivlinje i min gamle golf og den var uden at skifte plejlstænger og holdt fint
    Så skal der timer oven i det
    Dog skal det siges at alle de dele jeg har brugt ik er nødvendigt for at lave 300+ men det øger den kørbarhed den får fx ophængene til 4000 kr er ik. Nødvendigt ??
    Men en ting jeg ikke ville undvære var gearkassen med LSD spær
    Den løb op i og koste 18000 kun for gearkassen
    Så tunning er dyrt der findes shortcuts men de somregl ik værd at tage

    Hvis i vil vide mere så besøg vagcars.dk


Kommentér på:
golf 4 turbo

Annonce