{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Megasquirt hjælp. Msq/firmware {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt problemer med min nye ms på min BMW. Det er en pnp fra diyautotune. Jeg har monteret den, og har forbindelse til boksen, jeg kan se værdier, og den får signaler. Der var en msq fil med boksen som jeg gerne vil starte op med, men den passer ikke med firmware på boksen, hvordan får jeg det til at spille sammen? Skal der lægges den nyeste version af firmware på boksen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Megasquirt hjælp. Msq/firmware
  • #1   1. jan 2015 Kontakt diyautotune. De plejer at være hurtige til at svare

• #2   1. jan 2015 Og når det nu er sagt, tror jeg at den msq du skal bruge allerede ligger i boksen. I og med den er plug and play. Forsøg ikke at brænde den medfølgende msq med over så smiley

• #3   1. jan 2015 haha... tooo late...:-( men jeg tror nu ikke det var den fil jeg skulle bruge der evt. lå på boksen, der var flere forskellige msq filer med til boksen. men jeg vil evt. prøve at kontakte dem hvis jeg ikke finder en løsning.

• #4   1. jan 2015 Filen du sendte er en version MS2 Extra 2.1.1.A den nyeste fra DiyAutotune er noget med 3.3.3

Men du kan bare exporte dine maps og lave en ny grund indstilling af boksen, men de data fra den gamle fil

• #5   1. jan 2015 Okay, det må jeg prøve om jeg kan finde ud af, kunne du evt. Lige fortælle mig hvordan jeg laver grund indstilling? Og når du siger den gamle fil, mener du så den jeg sendte til dig?

• #6   1. jan 2015 ja den fil jeg har fået, der kan du kopiere dit tændings tabel og VE brændstof tabel ud, og sætte den ind i et andet map, så skal alle de andre indstillinger bare ændres også, men det kan gøres lidt af gangen

• #7   1. jan 2015 Ja, det havde jeg godt tænkt på, så må jeg bare have en anden computer med de andre indstillinger på og så bare gå det step by step igennem. Men nu da den er forsøgt brændt, kan det give nogle problemer? Jeg kunne se at den havde snuppet grundindstillingerne og ve tabellerne i tunerstudio, men er egentlig i tvivl om de blev brændt på boksen.

• #8   1. jan 2015 Det kan sagtens give problemer ja, det er ikke noget jeg ville gøre. når de ikke har ens firmware.

• #9   1. jan 2015 ja, det er så for sent... smiley det undre mig sgu bare når jeg køber en plug n play løsning hos dem til min bil at startmappet ikke kan bruges, det er sgu lidt for dårligt.

• #10   2. jan 2015 Havde du overhovedet forsøgt med startmappet før du bare brændte det andet i?

Hvis du tager og åbner et projekt, fx en fil der hedder bmw2.2.2.msq som de har sendt med, og så kobler til boksen, så kommer den og siger at det er forkert fil i boksen, vil du brænde over ja/nej - eller din msq/firmware matcher ikke.

Hvis du derimod vælger NYT projekt i tunerstudio, og så kobler til boksen der, så rykker den bare alle settings over i din nye msq.

Så jeg tænker lidt det her er en fejl40 frem for en diyautotune fejl

• #11   2. jan 2015 Altså jeg købte det for at være en plug n play løsning, der medfølger en msq fil, der er så tæt på original motorstyring som muligt. Men den passer så ikke med den firmware der er på boksen, jeg tænkte at der ikke lå et map på boksen. Da jeg fik den, men jeg kan tage fejl, da jeg forsøgt at brændende den skrev den bare at msq ikke passede et eller anden, om jeg ville brænde den alligevel, trykkene ja, og så køb der bare en fejl med firmwaren. Om det er en fejl 40, ja måske, men jeg havde ligesom købt det for at det skulle passe sammen og bare spille, hvis jeg alligevel skulle lave et map selv fra bunden, havde jeg måske valgt en anden løsning.

Kommentér på:
Megasquirt hjælp. Msq/firmware

Annonce