Turbo tryk {{forumTopicSubject}}
Hej...
Min xantia er chippet, så normalt ligger den på 1 bar!
Men pludselig forleden, begyndte bilen at hoste, midt under normal kørsel!
Jeg slap hurtig gassen, og da jeg gav den gas igen, var den meget død.
Fandt så ud af at den max lader op til 0.1 bar! Og den er MEGET død, om man giver fuld gas eller halv gas er stort set det samme, den brøler bare mere med fuld gas, som om at den ikke fik benz nok, og for meget luft..
Men motorlampen lyser ikke, og kommer som sagt ikke op i ladetryk..
Uret viser fint vakum tryk i tomgang, så der er ikke noget utæthed der!
Når den står i frigear, og jeg gir den gas, er motorten meget livlig, som den plejer, altså det er kun under kørsel/træk at den er død..
Når jeg giver den gas i frigear, puster den luft ud fra blowoff´en præcis så meget som den altid har gjordt, altså heller ikke noget utæthed der :S
Actuatoren/wastegaten er meget stram, og heller ingen utæthed der.
Jeg går lidt med tanken om det er benzinfilter eller lign, men hvorfor lader den da ikke op til højere tryk?
Håber I kan svare..
På forhånd TAK
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
Hvor kan man købe sådan en hvis det er tilfældet??
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
Den sidder der hvor den altid ha saddet
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
For så havde den gået til 0.6, 0.6 er grundtryk på min, dvs, hvis jeg fjerner ventilen, så lader den til 0.6 (det actuatoren kan holde) også lyder motorlampen nemlig
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
Den har været på i 6 måneder..
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
mercedes sprinter 316CD... og de gjorde det tit:-S
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 84
Den kan jo ikke ændre på actuatorens egen kraft som er op til 0.6
Men, HVIS der nu ikke kom nok benzin til svinet, ved event. dårligt filter...
Ville turboen så alligevel kunne levere eks. 0.5 bar??
Turbo tryk