{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

M5 mellempotte {{forumTopicSubject}}

Ville lige høre herinde omkring dæmpning af udstødningen på min BMW.
Jeg har en e30 med en motor fra en e34 m5. Der er rent rør til bagpotten, lavet med to 2” rør gennem x-rør til en Scorpion bagpotte. Den lyder godt, men vil egentlig gerne have den til at sige mindst muligt.
Under bilen er der ikke meget plads til at montere en mellempotte, men havde tænkt på at montere 2 af disse Simons tubex micro:
http://www.carlab.dk/shop/mellempotte-micro-rund-81662p.html
Er bare bange for at de ikke hjælper så meget. Nogen der har erfaring med hvor meget de dæmper? Eller evt. andre fine idéer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  M5 mellempotte
  • #1   18. mar 2015 Nu er det bagpotten der er den vigtigste faktor når vi snakker lyddæmpning, mange sports bagpotter har ikke meget modstand, og uden modstand hjælper en mellempotte ikke særligt meget, jeg har selv haft sådan en motor dog i min e36 og jeg havde 3" rør hele vejen med katalysator fra magnaflow, og mellempotte og sports bagpotte med god dæmpning og det fungerede faktisk fornufrigt. Men stadigvæk skal der en del til at dæmpe sådan kværn.

• #2   18. mar 2015 Mange tak for svaret.
    Så du vil mene at det næsten ingen forskel vil gøre at montere to af de mellempotter der?

• #3   18. mar 2015 Nej ikke med din nuværende sportspotte, både scorpion og remus, er næsten gennemgående, netop for at give mere lyd på et standart udstødningssystem, jeg tror umiddelbart ikke du får noget ud af at montere de to mellempotter og hvis det endelig er, så er det minimalt forskel, jeg havde sat en original 325 bagpotte på og bare svejst en anden rørhale på, og så ville det helt sikkert hjælpe godt med de to mellempotter samtidigt, den må larme forfærdeligt med nuværende udstødning, kan man overhovedet føre en samtale i bilen smiley ?

• #4   18. mar 2015 Tak skal du have, det bliver nok løsningen så.
    Hehe, ja man er ikke i tvivl om motoren kører eller ej smiley
    Skøn lyd, men alt for meget for mig.

• #5   18. mar 2015 For meget lyd kan blive træls i længden smiley
    Er sikker på du nok skal blive tilfreds med det meld gerne tilbage.

Kommentér på:
M5 mellempotte

Annonce