Kigge på Småtunet AGU {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har været ude og kigge på en G4 1.8T med en Småtunet agu kværn.
Det der er lavet ved den er
K04turbo
Motorstyring kørt ind af flemming fartsturp
550ML dyser
Anden kobling + svinghjul?
anden FMIC (godkendt)
og en 6trins Audi TT gearkasse.
omkring en 40mm recirkulerende BOV
Den lader med 1.5bar og laver omkring 250hk, og kan skiftes ned på 0.9bar, med 190hk
jeg tænker bare, når man tuner sådan en AGU kværn, er der så nogle ting, man skal være særlig obs på? jeg har været ude og køre en tur i den med min kammerat bag roret, og der lød det umiddelbart til- at ALT spillede max - men jeg ved ikke så filans meget om de AGU motorer, eller turbomotorer i det hele taget...
Så jeg tænkte om der var nogle der havde noget jeg skulle skrive bag øret til 2 omgang hvor jeg skal ud og kigge på den?
og i det hele taget - er der ellers ting - hvis man skal holde en tunet turbomotor man med fordel kan gøre, for at den holder længere?
jeg har hørt det med en turbotimer - så turboen kan køle lidt af inden man bare slukker den - så man slipper for kork.
Men ellers?
håber i kan hjælpe sådan en nybegynder som mig lidt med hva jeg så skal være opmærksom på, både når jeg skal se den igen, og i tilfælde af hvis jeg køber den.
Vh Emil
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
kørte 320 hk på min uden noget. dog er det da nogle gevaldig oversize dyser den har fået... til kun 250 hk er det da ligefør de overkill. men hvis den kører fint så.
ved ikke lige hvad du bange for ang kork hehe. en turbotimer er ikke nødvendigt men det en god ting og altid lade turboen køle ned efter hårdt brug. et min eller to i tomgang er fint
Kigge på Småtunet AGU