Tunning, Vægt osv, kom med ideer {{forumTopicSubject}}
Jeg har en PT cruiser, 2,0
Den har fået en god overhalning.
Ind til videre har jeg sat større propper i, power luftfilter, katalysatoren pillet af og udhulet, udst pillet af.
Indmaden i dørerne og dashboardet er pillet ud.
Bagsæderne er pillet ud. samt alle måtter og plast som beklædte væggene og himlen er osse væk.
.
Lige nu er den røget en del ned i vægt og tunet til et rimeligt godt træk, Men jeg er stadig grådig efter mere.
Og leder derfor efter flere ideer.
Jeg har planer om at bytte de 2 foreste sæder ud til noget letvægts race sæder, som blir sat fast lavest muligt, for jeg vil have den øvre karosse skåret af og sænket 20cm, så alle ruderne skal skæres lidt til.
Det miderste stykke af taget skal skæres af, og der skal carbon på der istedet, så der lige blir erstattet 2kvm stål med letvægts carbon.
Jeg har tænkt på og prøve at lave bagklappen og bagdørerne ud af carbon osse, men så de sidder fast og ikke kan åbnes.
Og så støbe en motorhjelm af carbon osse.
Og måske endda kaste mig over skærmkasserne osse.
Bilen skulle gerne ende med at ligne den originale så meget som muligt.
Motoren kunne godt trænge til noget mere power.
Nu yder den nok små 200hk med våd nos på, så den kan lige trække forhjulene i spind i 3 gear ved de rigtige rpm, Men da det er forhjulstræk, så er grebet ikke det vilde, så jeg anser vægten som den bedste mulighed for at få den hurtigere fra 0-200.
Hvad har i af ideer?
Enhver form for hjælp eller ideer er velkomne, og det er noget brugbart eller noget som kan sætte tankerne igang og noget sjovt, så kom gerne med dem.
mvh
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Ved ikke om det er noget der kan lade sig gøre, men det er da et forslag.
Lyder ellers som et sjovt projekt
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.643
Selvom det ikke helt lyder til at være din største bekymring
Du kan sikkert også smide en del kilo af den ved at fjerne ALT lydisolering og tæpper i bunden,. og nogen kvalitets letvægts fælge, så er du godt på vej.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 614 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.638
dec 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 17
Jeg har gået og lejet med tanken om at smide en 2,4 turbo i, og så tune den op, det ville give en del bedre muligheder.
Yes, Allan, Jeg er næsten alle vegne
mvh
Tunning, Vægt osv, kom med ideer