{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Udstødning på BMW {{forumTopicSubject}}

Skal lave udstødning på min e39 528i.

Har købt mig en schmiedmann bagpotte, men har forhørt mig lidt til at de ikke skulle sige særlig meget, og bilen må jo gerne lyde lidt lækkert og sige noget, selvfølgelig ikke for voldsomt.

Nogle der ved om det ville lyde bedre og af lidt mere hvis man også fjernede mellempotten? (Y-potten)

Mange har skrevet det hjælper på lyden. Men mister den ikke lidt heste på det når der ikke er samme modstand, men bare et rent rør i stedet for mellempotten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning på BMW
  • #1   20. aug 2015 Jo mere du fjerner, jo mere lyd.. Det giver sig selv.



  • #2   20. aug 2015 Ja self. smiley

    Men mister bilen lidt træk ved at man fjerne noget af modstanden fra systemet? Altså f.eks. mellempotten.


  • #3   20. aug 2015 Det er mere det jeg er nervøs for. smiley

  • #4   20. aug 2015 Altså man mister også power ved at have konen på 150 KG med på tur, frem for elskerinden på 40 KG.. Det er ikke noget du mærker videre meget.

    Sådan en 528 er alligevel er langsom bil fordi den vejer meget. Velkørende, men langsom.. Eisenmann har lavet en løsning med y-røret og deres egne bagpotter. Det giver i hvert fald god lyd og ingen effekt tab.


  • #5   20. aug 2015 Og har hørt der kommer en del mere vibrationer og støj i kabinen af det?
    Men lyden burde vel stadig først komme ud omme ved bagpotten?


  • #6   20. aug 2015 Det gør der jo som regel ved at lave mere decibel under bilen.. Enten vil man have lyd eller så vil man have lydløs komfort.. Men igen, prisen hænger ofte sammen med dit resultat. Køber man eisenmann, schnitzer, hamann f.eks. så får du det bedste af det bedste hvor lyden kommer ud af røven på bilen. Køber man kopi-udstødning, simons, t-hansen osv. så får man også lyd men nok også lidt mindre komfort.

    Jeg har haft en simons udstødning på en E36 320 og det skal jeg aldrig igen. Magen til larm i bilen og under bagsædet. Skiftede til en Scorpion - meget bedre.


  • #7   20. aug 2015 evt. en bagpotte med vus ventil ? så du kan køre komfort uden den vilde lyd også åbne når du mener den skal råge af dig ?

Kommentér på:
Udstødning på BMW

Annonce