For højt flow i bmw m52b25? {{forumTopicSubject}}
Hej
På min BMW e36 m52b25 har jeg monteret m50 indsugningsmanifold og en m3 3,2 bananmanifold med powerwrap, 328i dobbeltrør/kat og en ukendt rustfri bagpotte.
Den går dårligt i tomgang og ved delgas pga. for meget benzin. Ved fuld gas er der ingen problemer. Mellem 1800 og 2800 o/min med let fod på speederen hakker den og der lugter af benzin bag bilen. 4-gas tester viser for høj co2 og meget uforbrændt benzin i udstødningen
Det kom efter jeg monterede udstødningen.
Alt er skiftet. Lambda er nye og flere er prøvet, anden luftmængdemåler, ny temp. måler, ny ventildækselpakning, nye slanger til krumptapudluftning, ny indsugnings bælg, anden motorstyring er afprøvet, knastføler er ny, tændrør er nye, benzinregulator er nye, dyser er renset med ultralyd, testet for falsk luft mange gange både med dieselstart, acetylen og ilt. Intet virker.
Derfor vil jeg høre om nogle af jer kender til at der er for højt flow i udstødningen.
Jeg mistænker udstødningssystemet for at "tømme" cylinderfyldningen for effektivt, hvorved lambdasonderne registrere for meget ilt og derfor beder motorstyringen om at give noget mere benzin.
Nogen som kender til dette ?
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.161
men køre med samme program i ecu
så skal den jo køres ind,
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
jun 2011
Følger: 22 Følgere: 24 Emner: 9 Svar: 64
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
- Haft tester på? De kan typisk fortælle mange ting om din motor?
nov 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
Tak for de gode svar. Jeg har haft tester på og den viste lambda fejl, hvorfor jeg købte to nye (igen) denne gang originale. Havde tester på mens vi kørte i bilen.
Den er chippet men det er jo kun ved max gas. Der må være nogle som kan aflæse graferne ved delgas. Nogen kalder det realtime tuning
Stikkene til lambda er byttet frem og tilbage flere gange, uden held.
Er min mistanke til at den tømmer cylinderne helt åndsvag?? Når lambdaerne registrere for meget luft/ilt kalder de jo på mere benzin. Derfor er min mistanke til for højt flow??
Jeg har overvejet at forsøge med noget modtryk i det ene afgangsrør, for at begrænse flowet lidt. Der er x rør på så den bliver ikke kvalt
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
nov 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
Den er med en Siemens boks og derfor lidt svær at rode i, det tager i hvert fald lang tid at justere i kurverne på de forskellige belastninger.
Jeg mener ikke det er noget makværk, men vi har nok fokuseret for meget på max power. Der er ikke bare sat en tilfældig chip i. Boksen ud og juster tilbage igen og prøve etc.
Chippen har ikke gjort noget forkert, idet problemet kom umiddelbart efter jeg sat omtalte udstødning på. Derfor kan det godt være at motorstyringen kan justeres til udstødningen i delgas området, hvilket jeg ikke har prøvet endenu
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
max power skal den altid ha
nov 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
nov 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
Pyt også med det nu. Jeg har fundet fejlen.
Da jeg skiftede de uoriginale lambasonder ud var der mindst én defekt. Derfor var der ikke forskel på om jeg byttede om på stikkene. Da jeg monterede de nye originale satte jeg stikkene på som de sad på de uoriginale.
Jeg byttede stikkene igen i dag, bare for at prøve. Vupti nu går den fint
Svært at huske hvad man har gjort og prøvet og ikke gjort
Tak for alle svar
For højt flow i bmw m52b25?