Vr6 na - Vr6 turbo {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Der er utallige emner om, at bygge turbo på en vr6.
Men er der en, der har erfaringen, som kan lave en tjekliste med ALT jeg skal bruge, for at have alt der skal bruges til det?
Jeg satser på det bliver turbo på standard motor.
Overvejer dog, at skifte stempler måske bare med standard stempler.
Overvejer dog at skifte plejlstænger ud med nogle kvalitets plejlstænger der kan holde til kræfterne.
Muuuuuuligvis også en krumtap, meeeen så skifter jeg også stemplerne ud med smedede stempler.
Annnnnyways - Regner med den skal have omkring 400 - 480hk sådan cirka. Min teori er, at lave den så den kan holde til 480 HK, og derefter ende på 400 HK, da den så alt andet lige, burde kunne holde endnu længere, da den ikke bliver presset til yderlighederne.
Hvad skal der til af ting og sager, for at lave sådan et projekt?
Det jeg selv lige kan remse op er
Benzin pumpe 600hk eksempelvis
Dyser 800ml kan jeg læse andre bruger, ved ikke om der er andre kriterier til dyser
Turbo - Forestiller mig en garret 30 et eller andet X
Turbo manifold
Der er en helt masse andre ting, som jeg egentlig godt er klar over, men som jeg ikke lige kan remse op, fordi jeg enten ikke kan huske dem, ikke ved hvad de hedder og resten fordi jeg ikke ved bedre.
Håber i tager mit opslag seriøst. På forhånd tak.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Jeg tror sgu ikke den kan klare det ekstra moment.
jul 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 101
https://m.youtube.com/watch?v=SsfR_B5udeA
Men der er rigtig MANGE ting du skal bruge.
For at nævne nogen.
1. Olie og vand ledninger ved ikke om det går ind under (turbo) dele.
2. Du skal bruge fitting til (bundkar) olie retur.
3. Den skal køres ind.
4. Bremser måske hvis du vil have dem opgraderet til 400 hk.
5. Bov (måske)
6. En wastegate hvis den ikke er med turboen
7. En boost controller er også en mulighed.
Osv.
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
400hk er seriøs tuning og kræver os anden gearkasse med spær ellers kan du ikke styre bilen, kæmpe bremserne større træk aksler mm, og 60-80.000,- er hurtigt væk den anden løsning kan laves for under 20.000,- og du kan beholde std indmad og kræver kun følgende : kompressorsæt, inercoler, trykrørs kit, chip / indkøring, og andre tændrør.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Men ja jo flere heste den får jo langsommere vil den være til og starte med.
Det ikke for sjov der ikke findes ret mange biler over 250hk på forhjulene. og hvis de har mere så er de begrænset i ydelsen i de første par gear netop pga grebet der ikke er der.
480heste vil slet ikke være sjovt. det går bare op i røg.
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
GTIPeter - Jeg står ikke lige med en masse penge lige nu, men min plan var, at finde ud af alt hvad der skal bruges, og købe lidt her og der. Men skriver lige privat, for er nysgerrig efter, hvad den skal koste den motor.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.795
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
aug 2009
Følger: 25 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.795
maj 2014
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 97
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Det er godtnok 2-3 år siden, så meget er de vel ikke steget.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Vr6 na - Vr6 turbo