{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E30 spær bagtøj "smal" model?
  • #1   22. okt 2015 Få det store bagtøj på, det er mere holdbart og der kan fåes spær til.

  • #2   22. okt 2015 Hvilket bagtøj har du på? Gearing ratio.

  • Mark T
    Mark T Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 1 Svar: 5
    #3   22. okt 2015 Kristian C:
    Har godt overvejet det, men det indebærer vel ny Kardan, trækaksler, bagbro osv.?

    Toyo R:
    4,10 kører den med.


  • #4   22. okt 2015 Bredt bagtøj passer lige på.. Det er samme trækaksler, kardan og bagbro smiley

  • Mark T
    Mark T Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 1 Svar: 5
    #5   22. okt 2015 Bliss:
    Nåh, for satan da. Det var sku da gode nyheder.

    Jamen så takker jeg for hjælpen: Kristian C, Toyo R. og Bliss!

    Og dermed går jagten ind på et "325 bagtøj" smiley


  • Mark T
    Mark T Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 1 Svar: 5
    #6   22. okt 2015 Rettelse:
    En hurtig søgning på nettet, har ført mig frem til at 325i og 325ix kører med samme gearing (4.10), men 325i har (25%) spær og 325ix har (75%).

    Så nu er mit spørgsmål. Hvilket ville være det foretrukne til daglig "sjov kørsel"..? Bemærk, ikke drift, men lidt sjov i ny og næ? smiley
    -ville 25% være for lidt eller ville 75% være en dødsfælde f.eks.

    /Mark N.


  • #7   22. okt 2015 325ix er med viskose spær og ikke alm. spær.

  • #8   22. okt 2015 Procenten af spær er ikke så væsentlig, spørgsmålet er mere om det er 1vejs 1½ eller 2vejs osv. om det "låser" ved både acceleration og decceleration der gør om det er "farligt" smiley
    Har dog kørt med en håndfuld svejste batøjer, bla. på min e21er, til jeg fandt et 25% til den så det ku holde og synet den med det, uden problemer.
    Skal du bare ku trække 11 taller og cirkler, er 25% længe fint smiley


  • Mark T
    Mark T Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 1 Svar: 5
    #9   22. okt 2015 Anders J:
    Hvad er forskellen på viskose vs. Sportspær?

    Cawdy kn customs:
    Tænker lidt sidelæns kørsel, 11taller "sjov";) Men dine erfaringer er, at et 25% sagtens kan give det ekstra smil på læben?


  • #10   22. okt 2015 Viskose spærret er variabelt det spærre ikke konstant ved samme antal % mener det laveste er nogen og 30% og max spær er 75%, jeg selv har haft et 25% spær på min sølv E30 og det var rigeligt til lidt sjov i gaden.

  • #11   23. okt 2015 Ja 25% så får du den "konstante" låsen i bagenden når du gir den gas, for ellers er det et kendt "problem" at når man i et sving starter en e30er i 1. så fedter det ene hjul rundt og når man så smækker den i 2. så trækker den begge hjul rundt og smider bagenden sidelæns når man kobler til.
    Med 25% så er det meget mere "forudsigeligt" om den smider bagenden eller ej, eftersom den ikke kun fedter på det ene hjul, medmindre dit spær har set bedre dage smiley


  • Mark T
    Mark T Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 1 Svar: 5
    #12   23. okt 2015 Tak skal de ha' de herre!

    Det bliver 25% smiley

    /Mark N.


Kommentér på:
BMW E30 spær bagtøj "smal" model?

Annonce