{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Kadett c turbo? {{forumTopicSubject}}

Hej
Sider og overvejer en nem og hurtig måde og få noget mere liv i den gamle Kadett... Og jeg overvejer og hægte en lader på den xe motor der ligger i... Noget jeg kan få godkendt til fornuftige penge eller er det bare og køre og håb på det bedste eller helt lad værd?
Hvad mener i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kadett c turbo?
  • #1   8. dec 2015 Tror den bliver meget svære og dyr at få lovlig gjort desværre

• #2   9. dec 2015 Mener helt bestemt der er nogle stykker her på bg der har kadett c med tryk som er godkendt... det jo en ældre bil så reglerne er lidt anderledes mener jeg... det kan ihvertfald godt lade sig gøre...
    Men god råd tag ned i dit lokale synshal og få en snak de plejer og ku fortælle hvor og hvordan man skal tackle told og skat:)

• #3   9. dec 2015 Hvis du overvejer tryk så GØR det:) det vil du aldrig fortryde....
    Og sådan en Bette kadett bliver jo flyvene med en mølle på??

• #4   9. dec 2015 Der er da flere på fyn den køre i godkendte Kadettér med turbo, så det kan sagtens lade sig gøre.

• #5   9. dec 2015 hvordan er det muligt at få godkendt?
    at sætte turbo på er ensbetydende med mere end 20% effektforøgelse.
    men hvis det kan er det da fint.

• #6   9. dec 2015 Det er noget med at der findes noget homolegering eller andre papirer på at en en Kadett C må have 150 hk, så kan man putte stort set hvad motor man ønsker i bare den holder sig under de 150 hk. Hvad man så gør med ladetryk osv bagefter er jo så en anden sag, når først den er synet med turbo.

• #8   9. dec 2015 Henrik K

man kan da effekt forøge over 20% på hvilken som helst bil og få det godkendt?

reglerne er bare en hel del strammere?

• #9   9. dec 2015 Muligt jeg tager fejl, vil gerne høre fra nogen der har fået godkendt med sikkerhed.
    Ellers er fanden løs ved uheld osv.

• #10   9. dec 2015 Henrik K

fanden er kun løs hvis man ikke når væk... smiley

• #11   9. dec 2015 Taget fra trafikstyrrelsen

konstruktive ændringer på motoren er der også krav til bilens sikkerhed.

Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).

Hvis du øger motoreffekten med op til 20 %, anses bilen for fortsat at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra PRODUCENTENS SIDE, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af, en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse på mere end 20 %.

Dette er bare et udsnit.

• #12   9. dec 2015 "Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra PRODUCENTENS SIDE"

som jeg forstår den sætning, siger den jo også bare at hvis du tuner over 20% skal du kunne dokumentere at resten af bilen kan holde til det antal HK?

smiley

• #14   9. dec 2015 Ja men tror du det er nemt?
    Nej.
    MEDMINDRE det er gjort før.

• #16   9. dec 2015 Henrik K

wauw....?

Hvis noget er svært, er det fordi man er for dum til at finde ud af det man har gang i smiley

Dennis N

sikke noget fis, tænk på miljøet, eller det der smiley

• #17   9. dec 2015 Har kun skrevet for at hjælpe, ved det kan give uoverskuelige økonomiske konsekvenser hvis bil er pisse-ulovlig og der sker uheld.
    Måske lidt gammelfar kedeligt at høre, men det er ikke alle der tænker over det.
    Folk må sku gøre hvad de vil for min skyld.

• #18   9. dec 2015 Al begyndelse er som regel besværlig og de fleste kriminelle handlinger kan give uoverskuelige konsekvenser.

Kommentér på:
Kadett c turbo?

Annonce