Ford Sierra {{forumTopicSubject}}
Nogen der ved om et topstykket fra en ford sierra rs500 cosworth passer på en sierra 2.0 dohc?
Nogen der ved om et topstykket fra en ford sierra rs500 cosworth passer på en sierra 2.0 dohc?
Spar penge på din forsikring
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.000
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Men Scorpio kom med en 16v motor du kunne bruge. Men intet er direkte bolt on.
Hvorfor 16v ?
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Scorpio 2,3 bund slagtes og krumtap monteres med 2.0 triggerskive.
2.0 blok bores og hones til 2.3 spec.
2.3 tap,stænger og stempler monteres i 2.0blok
8v top portes og port matches.banan manifold på sammen med omslebne knaster fra westspeed. 272 graders.
Evt et alu ventildæksel fra transit/galaxy sammen med dobbelte tændspoler for STD ECU og look. Alm dæksel og rotor. Husk den skal programmeres til opsæt
I UK på mildere knaster laves 170hk og 230-245nm.
16v toppene er ikke bedre. Eneste fordel. Burton power har manifolde til gasspjælde. Men den skal portes vildt meget da ikke laver meget mere effekt. ( og har prøvet det, hands on erfaring her)
Den billige måde til effekt. Køb en cosworth.
Det er stadig en let overslag over tingene, der skal skiftes dysser og lidt ting.
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
MEN som andre siger 2,3L er en mulighed, der er en komplet vejledning http://crustworld.co.uk/pdf/dohchybrid.pdf
Den største udfordring bliver at få det hele godkendt og dokumenteret i synshallen, så stadig har en forsikring der dækker i tilfælde af uheld.
Bremser skal der kigges på, men har du en med ABS(ved ikke hvad du køre rundt i) køre du skiver for og bag samt bremserne er de samme som på en V6, ville nok være det jeg gik efter.
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
TheCrust brugte en 2.3 blok med modifikationer ved bunden
Hvilket er en smagssag.
Hvad skal den bruges til hvis den ikke skal på vejen?
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Du vil ikke skifte motor pga drift.
Smid en zetec turbo i. Eller noget du bare bygger igen uden ophugget en vil have mange penge.
Mange motore er blevet opkøbt pga den hobby. Engang var en sr 20det noget man købte ved Gadbjerg for 6500kr og Egon havde mange af dem.
Smid en BMW v8 i. Du skal op i effekt og moment. 200hk og 250nm giver ikke noget. Så er der undervognen der betyder mere,du skal til at opgradere.
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Den kan holde til meget, men udkommer til at bruge mange penge på at opfinde den dybe tallerken.
Kørte en del trackdays i min GT uden problemer. Men drift er udelukkende at være ligeglad med materiellet, og bare at betale når det går galt.
Held og lykke.
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
du er 17, lyt nu til Møffe!
Han har altså styr på de Sierra'ere der..
og for at få 170 hk vil nok koste det samme som at få 200 hk, ved brug af tryk!
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
især når man er låst til en 2.0 DOHC. .
forstå mig ret, jeg har en stor kærlig til motor, og den køre pisse godt..
men til race eller drift... nej nej nej nej nej nej...
så vær en god kammerat, og fortæl din ven, at det er bedre at skifte til en anden motor..
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Begrænset hvor mange Sierra (især Dohc) jeg har set på driftbanen
2.9 V6 er nemt og billigt og til at bygge mølle på og original Sierra motor.
Selv går jeg M60 BMW V8 vejen med min Sierra til drift, efter 9år med en helt standard Xr4i med 150hk
sep 2014
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 18 Svar: 108
Ford Sierra