{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Turbo (blowOff) {{forumTopicSubject}}

Hey derude, nu er det sådan at jeg har investeret i en Vento TD med IC og blowoff... men jeg syntes at Bov lyder lidt underlig i forhold til andre jeg har hørt irl.
Men for at starte fra bunden så vil jeg lige høre i det normalt at der under blowoff er en ordenlig glat olie ???
Det er sådan at jeg kan slå bov til og fra i kabinen kan det være derfor ??..
For det andet så når man fx kører på motorvej eller for den sags skyld landevej så når jeg slipper speeder så lukker den selvf luft ud det tryk der nu er, men så bliver den ved.. nærmest hoster helt ned til de lave omdr er det normalt ???... Btw det en bruno hansen Bov og det en TD, ved ik om det gør nogen forskel..

Håber der nogen som lige vil hjælpe..

Mvh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo (blowOff)
  • #1   9. jul 2006 Hvorfor er den så stadig aktiveret når jeg slipper speeder ? og når jeg går ud i motorrum og hiver i speeder kable ?? tror nu den er rigtig nok smiley hvorfor ellers smide en IC i ?

  • #2   9. jul 2006 lyder nu ganske ok smiley

  • #3   9. jul 2006 MITZU: Er ret sikker på det godt kan lade sig gøre at få det til at virke efter samme princip som på en rigtig motor med Turbo. Det snakker de ihvertfald meget om, dem der har det på deres diesel biler

  • #4   9. jul 2006 Vil nu også mene det en rigtig "blowoff" han har sat på.. ellers er det jo spild af penge og sætte en HKS ic på den samt poleret trykrør.. som går lige ned i turbo..

  • #5   9. jul 2006 Jesper H: Nej, som Mitzu siger har IC og BlowOff INTET med hinanden at gøre. IC'eren leverer bare kold luft til motoren gennem din Turbo, og jo større IC'eren er, jo koldere er luften. Dvs. flere HK'er og bedre brændstoføkonomi da du får en bedre forbrænding.

  • #6   9. jul 2006 nåh well.. som sagt aner intet om turbo og blowoff andet end at blowoff lukker luften ud så der ikke bliver skaft overtryk.. Men hjælper stadig ikke på mit problem ;):.. så hvis der lige en mekaniker eller anden med turbo erfaring velligst skriv..

  • #7   9. jul 2006 En stor tynd ic er faktisk dårliger end en lille tyk... Så det optimale er vel en stor tyk satan da der er bedre flow i en tyk ic end i en bette tynd en

  • #8   9. jul 2006 Men en anden ting. når tryk røret ikke rigtig er kold på nogen måde, altså dem som går fra motor og ned i ic og back igen. de slet ikke kolde på nogen måde.. en af dem er så varm du ikke kan holde på den, og den anden lidt koldere men stadig varmere end 37grader ;)... er det et problem eller std ??.. min motor er slet ikke varm ligger på de 75 grader...

  • #9   9. jul 2006 ja jeg kunne også bedst forestille mig at det er kontakten der er noget galt med... det er jo den der aktivere boven på en diesel jo....

  • #10   9. jul 2006 hey jesper jeg har det på min golf. det er på en måde lidt fake men der sidder ingen luft tank. den tager bare vakumet til at ud løse piftet med fra bremse varkumet det gør den ihvertfald på min. og der er også olie omkring der hvor den lufter ud

  • #11   9. jul 2006 Okay, har lige snakket med ham jeg købte den af. den er en kontakt.. men hvordan stiller jeg på den ??? for det vel ikke normalt den skal blive ved med og pifte når man slipper speeder ???... okay Jimmi J dvs det ikke unormalt altså noget jeg skal frygte ??

  • #12   9. jul 2006 nej min er der ingen problemer med har snart kørt 40.000 med det på. det med at den lufter ud konstant det kan jeg også lokke min til hvis jeg leger med speederen/kontakten.

  • #13   9. jul 2006 Hmm altså. den kører det konstant så snart der er lidt tryk på turbo.. så hver gang jeg slipper speeder gør den det... mega belastende lyder ikke ligefrem super smiley

  • #14   9. jul 2006 mitzu hvor du fra ??? kan se du fra SS og det jeg selv. evt noget du lige ku kigge på i 2sek ?? så får du en bejs eller ligende smiley ?

  • #15   9. jul 2006 Ser om jeg kan finde ud af noget.. er en nørd til mekanik.. kan kun finde ud af teorier :D... for som regel andre til og kigge på sagerne...

  • #16   9. jul 2006 hey jesper... har skrevet i din profil... kom til roskilde en dag.. så kigger jeg på det for dig...
    Og så kan du få en forkalring på hvordan det skal værre o.s.v.


  • #17   10. jul 2006 Dillerta P ved godt man kan trykke en bette smule på le speeder. men stadig ikke særlig fedt hvis man samtidig skal bremse lidt, og den fiser være end ja. og det lyder pisse grimt..
    Men der må sku da for sørensen være en anden mulighed for at lave det om.. var mere det jeg søgte..

    Tak fordi du forklare mig det med turboen og olien. men er det noget som koster og få lavet ??? den ryger en bitte smule når man træder lidt på sømmet men det ikke sort som det er på de fleste.. det mere hvidt/gråt.. dog er udstødning en smule sort i kanten


Kommentér på:
Turbo (blowOff)

Annonce