Volvo RedBlock B230 T. Nogen erfaringer med Twin Scroll Snegl {{forumTopicSubject}}
Godaften folkens.
Jeg er så småt igang med at kikke lidt på en 940 med mølle.
Da jeg har et ekstra top ville jeg bruge ventetiden på at bygge et manifold til twin scroll.
Jeg har dog et par spørgsmål.
Først og fremmet er der nogen der har erfaringer, jeg regner med at køre i god godstykkelse rustfri, og med even flow, men skal jeg smide gates på begge grene før turboen eller skal jeg bare køre med wastegate på plenum siden?
Da twin scrollen køre hurtigere op og ned, skal jeg smide en generel oliekøler på (vil gøre det alligevel med thermostat), eller bare en mellem motor og turbo på indgangen til smørring af den?
Og den sidste er om motorstyringen kan følge med det hurtigere stigende tryk, så den ikke køre for magert. Jeg for den orginale omprogrameret hvis den er hurtig nok til den hurtige boost ændring sammenlignet med orginal "old-turbo"
Og så bare så folk ikke finder faklerne frem, den er billig, velholdt og med HPT, jeg sigter ikke efter mere end lidt over de 200hk, da den skal bruges med børn I også.
Håber der er lidt folk derude der stadig syntes det er sjovt at trække fra knejtrøvs bilerne i en gammel slidt volvo som vil hjælpe ;P
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 17 Svar: 967
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Har kikket lidt omkring, men vil ikke køre til max af en standart motor. Efter hvad de siger på turbobrick vil 200-250hk virke fint uden at ændre indmad på blokken. Jeg vil have en hverdags Wagon som kan lave masser af røg hvis jeg vil ;).
Hvad boost køre din kammerat med og hvad har han puttet i motoren af stænger stempler?
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 17 Svar: 967
Kan se om jeg kan finde billeder, ellers send en pm, for tror jeg har det på min mail?
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Og at den koster omkring det samme som de opgradede man kan få.
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
En std turbo laver snildt 1bar lidt over 2500rpm mener jeg, det er vel hurtig nok ??
Tror endda også den kan lave 210hk
Folk køre ikke 7/7500rpm uden strammere ventil fjedre osv. En std køre op til en 6/6500rpm..
Ingen grund til at gå højere op, jo hvis du har en gt35 tubo på der skal mase en 450hk
Din ide er skam fin nok, men til netop dit formål er det slet ikke nødvendigt !
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Men ja, den skal jo somsagt stadig være brugbar. Men 210 lyder fint til at starte med uden at skulle pille
okt 2005
Følger: 113 Følgere: 114 Biler: 5 Emner: 90 Svar: 695
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Ellers må der være noget fra n anden bil der bare er plug and play.
okt 2005
Følger: 113 Følgere: 114 Biler: 5 Emner: 90 Svar: 695
okt 2005
Følger: 113 Følgere: 114 Biler: 5 Emner: 90 Svar: 695
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
Du kan ændre benzin trykket ved at montere en anden, benzin tryks regulator ikke benzin pumpe !
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Har lidt liggende, så vil bruge det. Har en fin pumpe med drøvel og det hele, mener det er fra noget Drift japaner med mølle.
Har ikke dyserne lige her, ved bare de fik min gamle 328'er til at gi lidt ekstra. ;).
Ved nu ikke med knast. Den slags motor pilleri har før taget overhånd. Jeg ville nok ende med at få gjort noget ved toppen og få strammere fjedre I
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Man kan jo trods alt finde dem for en 500kr på Fleebay.
Jeg tror det bliver noget med en halv hidsig hverdags Wagon og så have en man kan have I garagen, som man kan lave hel arrig, altså en ægte sleeper
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Er enig med de sidste tråde i at knaster er der du skal starte.
Det næste du skal gøre er at få en eller anden form for ladetryk regulator på i stedet at p puste direkte i WG, det vil reducere din spool ud tid meget.
Jeg har været øvelsen igennem, med bare lige 200 så 300 og så videre man får aldrig nok.... Du kan evt. Samle lidt inspiration på min side.
http://volvo.daigaard.dk/
Hvis dit mål kun er Ca. 200 HK ville jeg ikke gide bøvlet med twinn scroll, det er meget mere bøvlet. Jeg ville vælge en lidt større turbo end orginalt, anden knast, ladetryk regulering, evt anden manifold som du selv er inde på, sikre at din benzin pumpe er frisk, køre med Ca. 1.0bar. Husk AFR UR.
Jeg kører selv med 1.85bar, og twin scroll men det er fordi at jeg både vi have bund og top ydelse.
/Steffen
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Jeg har et års tid til at fifle lidt, da jeg har en gammel 740 der lige kan et år mere .
Men efter havd I siger viæ jeg starte ud med en N/A knast ( er på watch list), har en ret god benzinpumpe med regulator liggende fra et andet project . Så jeg må hellere komme lidt igang her I weekenden.
Jeg skal ud og hente en LPT i ret god stand med ikke alt for mangle km på sig, så der er noget at starte med
Mange tak for alle tippene folkens.
jul 2007
Følger: 163 Følgere: 142 Biler: 29 Emner: 5 Svar: 320
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
/Steffen
Volvo RedBlock B230 T. Nogen erfaringer med Twin Scroll Snegl