{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.172 visninger | Oprettet:

EBC Redstuff klodser {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Er der nogen som har erfaring med EBC RedStuff bremseklodser?

Jeg har dem på min E46 325, og min far har det ligeledes på deres E39 530d. Vi er begge slemt skuffede over de her bremseklodser.

De blev monteret sammen med EBC bremseskiver, med riller i, da de skulle være gode. Selve skiverne lader til at være rigtig gode, og på E39'eren siger bremserne ikke en lyd. På min E46 larmer de ret meget synes jeg, en "susen" er det nærmest. Det skurrer ikke, men larmer ihvertfald.

Vi har begge oplevet, at blev de presset, er det som om klodserne fader og bremsepedalen ryger i bund. Der er på begge biler skiftet bremsevæske, og begge forreste kalibere og det hele er udluftet 110%.
På mine forældres, skal der ikke mere end et par hårde opbremsninger til, så er det ved at være galt. På min egen, blev det virkelig galt da jeg tog en tur på de små veje idag - pedalen gik pludselig helt i tæppet.

Jeg har fulgt de instruktioner som der kom med klodser og skiver, og på begge biler har de kørt over 1600km, omkring 2000 på min egen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EBC Redstuff klodser
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #1   9. apr 2016 Har aldrig hoert om nogen der har de samme problemer,og paa begge biler samtidigt.Det lyder godt nok underligt.
    Har brugt dem paa min banebil,og koerer nu med yellowstuff,uden problemer.

• #2   9. apr 2016 Har også umiddelbart kun hørt godt om dem.

Men ja, det er MEGET mystisk, at det på 2 biler, der bliver kørt af 2 forskellige personer, har nøjagtig samme problemer. Noget siger mig, at der er noget galt med de dele ihvertfald. Tager fat i dem jeg har købt delene ved, og ser om vi kan finde en løsning.

Men det er da pissetræls, når man bruger så mange penge på bremsedele, for at de netop skulle være bedre end original, og så er det på højde med noget fra Biltema/THansen

• #3   9. apr 2016 Hvis du kan træde pedalen i bund, er det jo ikke klodserne skyld!!!

Skift din bremsevæske igen, og denne gang skift ALT..

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#4   9. apr 2016 Ja jeg gir ihvertfald ogsaa en pilsner hvis det er klodsernes skyld.Jeg kan koere 40 mins loeb i min bmw,og der er ingen problemer,og jeg er meget haard ved bremserne...
    Tror helt sikkert du skal kigge andre steder,udluftning,slanger,hovedcylinder maaske.

• #5   9. apr 2016 På min E46 er der kørt omkring 1,5L bremsevæske gennem systemet så ALT det gamle er væk. På E39'eren knap 1 liter.

Det er udluftet ordentligt, på begge biler. Min egen har jeg selv, E39'eren blev det på værksted da den alligevel var der. Begge biler opfører sig ligedan.

Når de gør det, kan man desuden lugte at klodserne er varme - og det er bare ved frisk gadekørsel. De her bremseklodser skulle da kunne holde grebet op over 900grader, derfor tænker jeg det er fejl i klodserne på en eller anden måde.

Det skal også nævnes at jeg har prøvet at udlufte - flere gange. Hver gang kom der ingen bobler ud. Desuden virker de fint så længe de er nogenlunde kolde, og med rimelig god føling i bremsepedalen. Problemet er netop når de får tæsk, og synes selv det er yderst besynderligt at de ter sig ens, på 2 forskellige biler, kørt af 2 forskellige personer og skruet i af 2 forskellige personer.

• #6   9. apr 2016 Har du husket at læse manualen for dem?

• #7   9. apr 2016 Ja, manualen er læst. Og bremserne er kørt til, helt som der står i de papirer der medfølger - og det er det på BEGGE biler. Jeg gjorde det på min egen, og min far gjorde det på hans - og sjovt nok opfører bilerne sig ens?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#8   9. apr 2016 Hvis klodserne lugter ved frisk gadekoersel saa er det nok naermere kaliber du skal kigge paa.

• #9   9. apr 2016 Hvis pedalen ryger i bund, er det ikke klodserne. Selv om de fader, må pedalen ikke gå i bund

• #10   9. apr 2016 Som sagt er kalibere spritnye, og kører perfekt. Klodserne bliver desuden slidt helt lige, den yderste og inderste er slidt lige meget. Og kører man normalt til lidt frisk, er der ingenting. Det er først når de skal arbejde det går galt.

• #11   9. apr 2016 Men er vi ikke enige om, at hvis der evt var luft i bremsesystemet, så skulle det jo også være der når det er koldt? Og ikke først når bremserne får tæsk? Hvis det er der, forsvinder det jo ikke bare af sig selv.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#12   9. apr 2016 Kan ikke se at du skriver nogen steder at der monteret nye kalibere,men det er ikke klodserne der er skyld i at pedalen gaar i bund.Saa skulle belaegningen paa dem jo vaere lavet af skumgummi.
    Hovedcylinder eller luft.

• #13   9. apr 2016 Hvis caliberne er helt nye. Kan det godt være derfor. Har nogengange oplevet at manchetterne i de nye calibere trækker stempler for lang tilbage så du skal pumpe en gang for at få ordentlig tryk

• #14   9. apr 2016 Jamen så må hovedcylinderen jo være gået til på begge biler, på samme tid, ved montering af ens bremser smiley

• #15   9. apr 2016 Nikolaj: det er kun når bremserne er oppe i en hvis temp det sker, så det burde ikke være det.

Jeg har lige tjekket for luft, og der kommer bare den reneste bremsevæske ud, uden antydningen af bobler overhovedet når man åbner udluftningsskruerne smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#16   9. apr 2016 En anden gang,saa giv os alle oplysninger til at starte med,vi kan ikke gaette det smiley
    Men held og lykke...

• #17   9. apr 2016 som andre skriver

gvis pedalen gå i bund.
    så er der en fejl et sted.

da klodserne jo ikke kan trykkes sammen.

i kan have ødellagt/vendt læberne i de pakninger der sidde i hovedcylinderen

• #18   9. apr 2016 Jeg takker ihvertfald for at i prøver at hjælpe - er selv lidt lost.

Tror dog jeg er kommet lidt nærmere. Tjekkede for luft og fjernede så lige kalibrene foran (bare så jeg kan fjerne klodser) og kan da at se at de bliver slidt meget jævnt, så langt så godt. Dog er selve friktionsmaterialet bombet som en teenagers ansigt. Tjek billeder. Det er alle klodserne der er sådan, også på min fars bil får jeg melding om

profilbillede
  • #19   9. apr 2016 Du har ikke kommet til at bytte rundt på højre og venstre kaliber? Kendetegn: udluftningskrueskal skal sidde højere end stemplet i kaliberen

• #20   9. apr 2016 Hehe, har selv tænkt tanken Michael, men udluftningsskruen sidder godt nok det højeste sted på kaliberen - på sådan en her kan de heller ikke monteres forkert, for så kan bremseslangen ikke nå smiley

Men de er monteret helt korrekt og smurt de rigtige steder. Det kører sådan set om det skal, udover når de bliver lidt lune

• #21   9. apr 2016 ja okay, så ville jeg nok også være lidt lost. Prøv at smække nogle andre klodser på, bare for at udelukke de der specielklodser

• #22   9. apr 2016 Hvis det kun kommer ved hård kørsel, har du vand i din bremsevæske, eller den er for billig og derfor med for lavt koge punkt..

Skift og dræn alt af.. Og smid noget kvalitet på i stedet..
    Du gabler da med både dit og andres liv..

• #23   9. apr 2016 Det var ellers en spritny dunk ATE Blue Racing eller hvad den nu hedder, som jeg købte. Vil da mene den skulle være god nok?

Jeg køber mig en bremsevæsketester imorgen, så kan det da hurtigt konkluderes om det er væsken.

• #24   9. apr 2016 Har du købt dem billigt et sted?
    Måske det er nogle fake klodser?
    Det er ikke bremseslanger der er voldsomt dårlige?

• #25   9. apr 2016 De virkede nu meget "legit". De er købt ved en af de større BMW-dele forhandlere herhjemme.

Alle 4 gummi-bremseslanger er nye, og er armerede, så det er ikke der den ligger begravet.

Valgte netop den dyre bremsevæske fra ATE, da den da bla. anvendes til race, og jeg tænkte da at det måtte være "godt nok" til min bil. Ved ikke hvad der er brugt til mine forældres, men det er nyt ihvertfald. Og når begge biler opfører sig på samme måde, og eneste fællesnævner er de klodser og skiver, er det jo svært ikke at skyde skylden på klodserne

• #26   9. apr 2016 Jeg ville nu dræne alt væske, og jeg mener alt, både for og bag, også fylde op med nyt for udlufte.

Det kræver kun en smule vand, som danner en damp boble, så har du det problem.
    Desuden bider Ebc vel mere og kan holde til højere temp, uden og blive dårlige, deraf mere temperatur i kaliber osv, og større chance for at koge.

• #27   9. apr 2016 Ja. Husk endelig at udlufte både på foraksel og bagaksel. Det kan være et problem på bagaksel som gør at pedalen går i bund.

• #28   12. apr 2016 Jeg har kun læst om EBC Greenstuff bremseklodser. De får gode anmeldelser og er beregnet til sportslig og track day kørsel.

• Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #29   12. apr 2016 Erik L > jeg har prøvet et par Greenstuff på bane og det duer ikke. De holdte helt op med at fungere. De opgiver også ved lidt hård kørsel på vej.
    De har fået gode anmeldelser, men det er som om at de har ændret opskrift og at det er helt i hegnet.

• #30   12. apr 2016 Henrik: Det er lidt samme opfattelse jeg har af de røde klodser her. De holder simpelthen op med at virke når der er lidt temp i dem. Var ude på en hyggetur på de små veje i det nordjyske, og må da indrømme, at jeg var tæt på at skulle have skiftet underbukser på et tidspunkt, da jeg regnede med der var bremser, men ikke skete voldsomt meget smiley

• #31   12. apr 2016 Men så er spørgsmålet igen, forsvinder din pedal i bund????
    Eller har du stadig en knald hård pedal/bremse hydraulik og bare ingen bremse effekt??

Dit udlæg af hvad der sker tyder på ingen måde på at der noget galt med klodserne!!!

Det er jo to vidt forskellige ting, om du har ingen/svigtende bremse hydraulik eller manglende friktion mellem klodser og skive???

• #32   12. apr 2016 Det kan jeg godt se Kent.

Pedalen forsvinder som sådan ikke i bund, som hvis eks. væsken kogte, eller pissede ud et sted. Pedalen er som den plejer, man skal bare træde væsentligt mere for at få samme bremseffekt når den gør det nummer der.

Pedalen er stadig "hård", men der er bare ikke rigtig nogen bremseffekt. Er vinduet åbent, kan man også svagt høre at de "griber fat"

• #33   12. apr 2016 Da du startede din tråd, skrev du pedalen røg i bund ????
    Hvis det ikke er tilfældet, og du kan stampe som en gal, bare uden der sker noget, ville jeg sku ikke køre med de lorte klodser mere..

Var skiver og klodser begge fra ebc?

Hvad siger instrukserne omkring hvilken type skive man skal bruge stål eller ?
    Red stuff er vel mest til bane brug ?

• #34   12. apr 2016 Kunne ikke lige helt greje hvordan jeg skulle formulere det i starten, men det er da på plads nu smiley

Både skiver og klodser er fra EBC. Redstuff klodser, og så Ultimax Blackdash skiver.

Synes ikke rigtig der var andet info om skiver, andet end at klodserne passede godt sammen med EBC's sportsskiver, eller OEM.

Jeg læste det sådan (På Schmiedmann og ved EBC) at klodserne var anbefalede til lidt hurtigere biler, og til "hurtig gadekørsel". Og da jeg gerne ville prøve hvordan nogle "ordentlige" bremser var, skulle det da prøves af. Det har jeg så i den grad fortrudt.

Jeg skrev faktisk til EBC, som både med overfladen på klodserne, samt hvordan de bremser. Til overfladen sagde de, at det faktisk er helt perfekt sådan som de er, så den del er i og for sig godt nok.

Mht bremseffekten, skrev de:

The heat that Redstuff needs is QUICK heat rather than prolonged heat which is what you get when you have to press hard for longer if you don’t have the friction you expect.

Jeg havde skrevet, at når jeg fx var en tur på de små veje og hygge mig, så mistede jeg bremsekraften forholdsvis hurtigt. Sådan som jeg tolker ovenstående, så kan de klodser simpelthen ikke tåle at blive brugt, kun en enkelt gang imellem?

• #35   12. apr 2016 Okay, hehe ja problem løsning er også hvordan man formulere sig;)
    Men så det ihvertfald kun klodserne/skiverne der er problemet..

Hmm ja der står jo at de ikke egner sig til lang opbremsninger, om det så også betyder at hvis de bliver meget vame vil de fade, tja det er jo det..
    Spørgsmålet er jo om de også afleder/afgiver varmen hurtigt igen, også det bare er dig der køre dem forkert..
    Mener som der står beskrevet skulle de kunne klare hårde men korte opbremsninger, og deraf ikke stige så meget i temp..
    Hvis du så køre og laver "lange" opbremsninger i gennem et sving f.eks hvor du i stedet skulle have bremset kort men hårdt inden svinget, også kørt gennem med den ønskede hastighed..

Ved ikke om det giver mening?

• #36   12. apr 2016 Forstår hvad du mener. Når jeg er "ude på narrestreger" bremser jeg self. før svinget, som regel rimelig hårdt og kort. Derfor undrer det mig endnu mere, at de ter sig som de gør? smiley

• #37   12. apr 2016 Og kigger man på EBC's side:

http://ebcbrakes.com/product/redstuff-brake-pads/

Står der som punkt 3:

Capable of repeated heavy brake use without brake “Fall-Off”.

Det er jo så lige præcis det de ikke gør

• #38   12. apr 2016 Efter og have læst på deres side, og set billedet af din klods igen, tror jeg du skal køre dem ind nogen flere km, enten snyder billedet eller også ligger din klods ikke ordentlig til i bunden???

• #39   12. apr 2016 Tror det er billedet der snyder lidt - det er helt lagt til, hele vejen rundt (og på begge biler).

De sidste 3-400km har de ikke ændret sig bremsemæssigt.

• #40   12. apr 2016 Jeg vil nu stadig mene de ser lidt for blanke ud i bunden af klodsen/billedet..

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#41   13. apr 2016 Saa vi har simpelthen brugt alt den tid med at finde en loesning paa dit problem med din bremse pedal der gaar i bund paa din bil hvor bremse pedalen ikke gaar i bund men er haard ?
    Sidder du bare og laver sjov med os eller ?

• #42   13. apr 2016 Mine greenstuf klodser er også hårde at bremse på med ebc skiver

• #43   14. apr 2016 Har du overvejet dine skiver ? Jeg kører med yellow da red jo skal være varme, men er gået væk fra skiver med riller, syntes de har alt for kort levetid pga alm skidt i riller så de netop ikke giver det bid. Mvh

• #44   14. apr 2016 Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med EBC, og er kommet frem til:

RedStuff egner sig IKKE til "hård kørsel", som tilnærmelsesvis har bremsemønster som banekørsel. De er lavet til at kunne lave en enkelt eller 2 hårde hurtige opbremsninger, ikke til vedvarende "hårdt brug". Der er det Yellowstuff man skal have fat i.

• #45   15. apr 2016 EBC dur ikke til hård/banekørsel. Har selv brugt yellow stuff engang, til race i en pug 106 gti. Mage til lorteklods at se på efter kort brug skal man lede længe efter. Fuldstændig smuldret og krakeleret i overfladen. Carbon Lorraine eller Carbotech ville jeg prøve hvis jeg var dig. Og ja, jeg ved godt hvordan man bremser og tilkører bremser efter 15 år i racing på 2 og 4 hjul.

• #46   15. apr 2016 Da jeg snakkede med ham fra EBC, sagde han at overfladen på klodsen faktisk skal ligne månens overflade, så skulle de virke 110%. Hvordan det lige hænger sammen aner jeg ikke, men det skal de åbenbart

• #47   15. apr 2016 Sikkert fordi at en ru overflad bider bedre da den nemmere kan lede støvet og de varme gasser væk

Kommentér på:
EBC Redstuff klodser

Annonce