{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Steffen N
Steffen N
Følger: 7 Emner: 2 Svar: 7

Motorskift Peugeot 306 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...

Nu har jeg siddet og kigget flere forskellige forumer igennem og kan desværre ikke finde svar på mit spørgsmål - Så håber lidt der er en som kunne hjælpe mig lidt her?

Står og vil skifte motor i min Peugeot, det en 306 med motorkode: TU3JP

Det en 1,4 med 75 hk - Ved det kun er lovligt at øge med 20 % -

Men, men er der nogle der kan fortælle mig hvilke motor som passer i? - Det skal helts være uden at skifte ledningsnet, men samtidig skulle jeg gerne komme op over de 100 HK? - Selvom det ikke er lovligt. smiley

Motoren skal skiftes, kører fint men har kørt for langt nu efter min smag.

Håber nogle kan hjælpe og tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskift Peugeot 306
  • #1   20. apr 2016 2,0 motoren passer over i. Men der er ledningsnet bare anderledes smiley

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    apr 2016

#2   20. apr 2016 Lækkert - Tak for det, men er det ikke kun i motorrummet? så hvis man har ledningsnettet fra motor styrboks osv. kan man så ikke bare sætte det til det multistik som der er ude i motorrummet? smiley

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    apr 2016

#3   20. apr 2016 Man kan måske lige misforstå det jeg siger, jeg ved selv jeg skal bruge styrboks og det som passer til motoren - Tænker bare om multistikket er ens, bare med anden motor? - Håber du forstår hvad jeg mener smiley

• #4   20. apr 2016 Styreboksen skal osse skiftes jo. Men mener ikke at det passer sammen med ledningsnet overhovedet. Jeg havde osse en 306'er 1,4. Hvor der lagde en 2,0 motor i. Og der var ledningsnettet blevet sprættet op og loddet sammen med motorledningsnettet. En større omgang smiley

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    apr 2016

#5   20. apr 2016 Ville det være det samme hvis man tog det fra en 106 gti 1,6, den med 127 hk? - Der ville også skulle loddes eller? Er helt ny på området sååå er næsten blank, i hverfald lige på det punkt smiley

• #6   20. apr 2016 Ved ikke om motorophængene er de samme fra 106 til 306, men det tvivler jeg på at de er smiley

• Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    apr 2016

#7   20. apr 2016 Nej det self rigtigt, det skal nok være samme model og slipper nok ikke for at lodde ?? - sådan er det jo, men tak for svar så blev jeg da det klogere smiley

• #8   20. apr 2016 Du skal nok igang med loddekolben. Og måleinstrumenterne. Alle ledningernere er jo ikke ens, og farven på dem kan du ikke gå ud fra smiley

Kommentér på:
Motorskift Peugeot 306

Annonce