{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.389 visninger | Oprettet:

Per K
Per K
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17

Volvo 240 Engine swap {{forumTopicSubject}}

Hej Bg!
Jeg har for ikke så grov lang tid siden købt mig en Volvo 240 GLT fra 1992 med en B230F motor liggende i. Den yder Ca. 116 hk.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få lagt en anden motor i, gerne med lidt mere smæk på. Det hele skulle gerne være nogenlunde lovligt, så derfor har jeg også været inde og læse omkring det. Jeg synes ikke at kunne finde hverken hoved eller hale i lovene omkring det, så nu håber jeg at der er nogen af jer, der har mere viden om det end jeg. smiley

På forhånd tak! smiley
Jeg har været lidt inde og kigge på denne motor, og tænker måske at det er noget i den stil der skal ligges i? smiley http://www.dba.dk/motor-gearkasse-volvo/id-1023934310/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo 240 Engine swap
  • #1   30. apr 2016 Der ikke lovligt. Max 20% effektforøgelse.
    Turbo bliver betegnet som over 20%

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#2   30. apr 2016 Ja, det har jeg også læst mig frem til, men hvis modellen er blevet lavet med samme motor fra fabrikken, så er det vist lovligt alligevel. Og Alle Volvo's 240' serie modeller er vist lavet med samme undervogn altså bremser osv. smiley

• #3   30. apr 2016 Så skal der foreligge dokumentation. Samt der skal betales afgift af ombygningen.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#4   30. apr 2016 Ja, afgiften kan man vist ikke komme udenom. Men har hørt fra flere at man kan skaffe dokumentationen af Volvo dem selv smiley

• #5   30. apr 2016 Det kan man sikkert, hvis det er tilfældet kan den synes med konstruktive ændringer, samt betaling af afgift. smiley

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#6   30. apr 2016 Tror det er noget af det jeg skal ind på, men tak for hjælpen smiley

• #7   30. apr 2016 Det var så lidt, du skriver bare en PB hvis der er noget du er i tvivl om (er synsmand) smiley

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#8   30. apr 2016 Det lyder dælme rart! Det vil jeg gøre hvis jeg får brug for hjælp! smiley

• #9   30. apr 2016 Har ofte hørt at en 240 har volvo papirer på at bilen er egnet til 220hk. Med standard bremser. Så i med motor, tror ikke der skal betales afgift, da jeg ikke mener at den nogensinde er solgt med en 2.3 turbo motor.

• #10   30. apr 2016 En bemærkning hvis du vælger at springe på turbomotoren alligevel: Find en B230FT fra 1995 og frem. Der er mere power i og den holder til mere hvis du vil hive flere heste ud af den.

• #11   1. maj 2016 Skriv til Volvo pesonvogne Danmark og få dokumetation på hvad bilen helt præcist kan.
    Jeg ville ligge en B230FK motor i af 2 grunde.
    1 den har, som alle motore efter 95 undersmøring af stemplede, og holder til mange heste.
    2 En Volvo 240 er aldrig bygget med denne motor. Det betyder at bilen ikke skifter identitet til turbomodellen. Skat kigger nemlig på hvor vidt bilen ændres eller opgraderes til større model(motor, bremser osv.) da det udløser afgift. Det sammenlagt med at effekten ikke overstiger 20 procent giver dig store chancer for at slippe for afgiften.

Hvis du bruger 7/9 serie motorer, skal du bruge strømfordeler fra din nuværende motor. Alternativt kan der fåes et lille kit til konvertering af org tændingsbox til fordelerløs tænding.
    M90 gearkassen skal modificeres i for at kunne være der.
    Disse ting ligger der guides samt beskrivelser til flere steder, så det er ikke noget problem. Du skal bare være opmærksom på det.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#12   1. maj 2016 Hej! Tak for alle svarene, de hjælper! Men hvor kan jeg skrive til Volvo personvogne Danmark? smiley

• #13   1. maj 2016 Kontakt dem via mail på deres hjemmeside.
    kundserv@volvocars.com

• #14   1. maj 2016 De papire fra volvo danmark, kan ikke længere hentes søges, de vil henviser til et andet firma, som tager 20.000kr for sådan et papir !!!

• #15   1. maj 2016 Er ikke så stærk i Volvo 240. Men på min 940 skrev jeg til dem at bilen var eftermonteret med Volvos eget tuningssæt turbo+. Og i forbindelse med syn, ønskede synsvirksomheden dokumentation for dette kit. Skrev så pænt til dem om de kunne hjælpe. Derefter fik jeg papirerne tilsendt.

• #16   1. maj 2016 Teknisk dokumentation til 240 er ikke længere muligt i Danmark. De kan fås i Norge, men det kan man ikke bruge til ret meget.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#17   2. maj 2016 Så er der slet ikke noget jeg kan gøre i forhold til min Volvo og ombytning af motoren?

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#18   2. maj 2016 Har skrevet til Volvo personvogne Damark, og de skriver at de ikke kan hjælpe, da de ikke har de nødvendige oplysninger til at kunne hjælpe mig..

• #19   2. maj 2016 Byg bilen om til en 240turbo og sæt en b21et motor i bilen, så det er da en mulighed smiley disse motore kan nu også komme til at gå ganske godt !

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#20   2. maj 2016 Nu har jeg også været inde på SKATs hjemmeside og læse, og de kommer med et eksempel her: En Volvo 245 DL med B 21 A, 100 DIN HK karburatormotor bliver tunet på følgende måde
    Der drejes 1,7 mm. af stemplerne for at sænke kompressionen til 7,5: 1.
    Indsugningsmanifold bliver ombygget/ændret for at gøre plads til indsprøjtningsdyser.
    Komplet indsprøjtningsanlæg bliver monteret.
    Garrat Volvo Turbo bliver monteret.
    Intercooler bliver monteret. Effektforøgelse ca. 40 pct. til 140 DIN HK.
    Ovenstående betragtes som afgiftsfri motortuning, også selv om der var fræset/boret huller i topstykket til indsprøjtningsdyserne.

• #21   2. maj 2016 Men det er jo kun mht. Afgift. Den siger ikke noget om godkendelser. Og det er det synsmanden skal have. Uden de korrekte papirer fra volvo, får du den ganske enkelt ikke godkendt, hvertfald ikke lovligt.

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    okt 2015

#22   2. maj 2016 Der har du self. ret i, men synes jeg har hørt noget om et par drenge for nogle år siden der var med i vmax som vist deres volvo'er frem, som begge tydeligvis ikke var lovlig, hvilket gjorde at Volvo ikke længere vil udlevere de papirer som man skal bruge? Passer det?

• #23   8. aug 2018 Ved den her er to år gammel, men fandt du nogensinde ud af noget. ?

Kommentér på:
Volvo 240 Engine swap

Annonce