{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E30
  • #1   9. jun 2016 Hvilken type er der tale om??

  • Høj
    Høj Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 2
    #2   9. jun 2016 Der er tale om en E30 320i fra 1985.

  • #3   10. jun 2016 en m3 er vel den med flest hk std

  • #4   10. jun 2016 Ahr det må vel være Alpina modellen med 3,5´er der har flest. Den har 265hk i største variant.

  • #5   10. jun 2016 ja okay så smiley

  • #6   10. jun 2016 Kommer vel an på om den er fra før 7 eller 8 måned i 84 eller fra sidste i 84 og frem da der ikke er de samme restriktioner på de helt gamle modeller som de nye...
    De gamle må da forurene/larme og have flere hk det er ihvertfald hvad jeg har fået afvide...
    Det ihvertfald nemmer og få en gammel synet med en større motor end de nye modeller... er selv igang med et turbo projekt på en e30 2 dørs fra 83 og syns manden siger det bliver nemmer på den end den sidste jeg kom med da det faktisk var umuligt med den pga den var fra 1991!


  • Høj
    Høj Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 2
    #7   10. jun 2016 Det er ikke det helt store motor tuning projekt jeg skal have gang i, der skal findes en større motor der skal i, så kravene til forurening og larm burde ikke blive et problem.

    Måske en m3 fra en E36...

    Men vi det sige at rent karrosseri mæssigt er min E30 320i fra 1985 identisk med en E30 m3..? Eller alpina med 260hk..? Jeg er klar over at bremse og undervogn ikke er det samme, men det er til at skifte:)


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   11. jun 2016 der findes vel merkeblat på den vogn der fortæller hvor meget den kan klare

  • #9   13. jun 2016 Den er overhovedet ikke identisk med en M3, karosseriet på en M3 er totalt anderledes end en almindelig E30. Så den kan du ikke bruge som udgangspunkt.

    Desværre er den store Alpina B6 også baseret på M3 karosseriet (sorry Rasmus O) så den går heller ikke.



  • #10   13. jun 2016 slatans osse

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   13. jun 2016 ring til trafik styrelsen de kan fortælle dig præcist hvad der er lovligt

  • #12   14. jun 2016 rene L det er jo ikke svært, den hedder 20% oveni største motorudgave dvs 161hk + 20% = 193,2hk. hvis der ikke skal betales afgift.

    Skal der betales afgift er der meget lempelige krav til forurening på sådan en gammel sag, så det er bare at køre på..



  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   14. jun 2016 RUH
    ja det har du til dels ret i
    nu har jeg en gammel scirocco der er født med 110 hk den kan godkendes til 150 hk ifølge trafikstyrelsen der skal så laves en del ændringer bremser træk aksler osvdet jo en effekt forøgelse over 20 %
    og den kan faktisk også godkendes med flere hk men så skal den på test center evt tuv
    jeg har læst om en Golf 1 som jo er "samme" bil som sciroccoen den var godkendt med 410 hk


  • #14   14. jun 2016 Netop, og det er vanskeligt at sige hvordan man lige skal gribe det an. Jeg tror jeg havde forsøgt mig med at kontakte dem her:

    http://www.300mm.de/download.htm

    De har bla.a datablad på Hartge H35 (250hk) og sælger en masse bremsegøjl. Kan man få noget med tüv godkendelse vil det i alle tilfælde stille en bedre.


Kommentér på:
BMW E30

Annonce