2.443 visninger
|
Oprettet:
Chiptuning af Peugeot 207 GT {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg står og vil have chippet min 207 GT 150 hk, og jeg har forhørt mig hos to virksomheder.
Hos det ene sted sagde de at hvis jeg fik bilen chippet SKAL jeg køre på oktan 99, og hvis ikke jeg gjorde dette vil motoren gå i stykker.
Hos det andet sted sagde de at jeg godt kunne få den chippet ind på oktan 95, uden at det ville gøre noget for motoren, men optimalt skulle jeg køre på oktan 99.
Er der nogen der har forstand på dette? Hvilke af disse påstande er rigtige?
Lasse
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Så du har ret i din påstand med de ikke hæver kompressionen effektivt ved chipningen, men hvis den bliver chippet til at køre 99oktan, så er det nok fordi tændingen er ret hårdt kørt ind, og motoren nok vil banke på 95.
Derfor, jeg tror at dem der siger de kan chippe til 95, de kører lidt mere sløv tænding på.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 48
Har i hørt, eller erfaringer med at en chippet turbo benzin motor er gået i stykker pga. oktan 95?
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Jeg havde faktisk troet det var en sugemotor. Når nu det er en turbomotor, så vil jeg kun køre 99 oktan, specielt hvis man chipper.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 48
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.280
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 48
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Jeg ville ikke byde min motor et anden rangs brændstof under hårde betingelser.
Chiptuning af Peugeot 207 GT