Mazda 3 2,0 - tuning {{forumTopicSubject}}
Jeg står med en Mazda 3 som desværre har ædt et plejleje, og da jeg alligevel har motoren ude kunne jeg godt tænke mig at trække lidt flere heste ud af den (omkring 30hk så vi lander på ca 180hk)Og jeg ved UDEMÆRKET at det ikke kan betale sig og at det ville bære billigere at købe en anden bil, men det er ikke det jeg vil.
Mine egen tanker går på noget i retning af:
Skarpere knast
Portet top
Banan manifold
Lettet og afbalanceret krumtap
Lettet svinghjul
Forstærket kobling
Indkøring af motorstyring (hvis muligt på original)
Nogle der evt. Har ideer, eller kan anbefale et sted at få ordnet krumtap og top
BILEN SKAL SELVFØLGELIG KUNNE SYNES. Så derfor ingen trykladning.
Ubrugelige kommentarer frabedes.
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 74
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Pengene er ikke problemet
Og nej jeg køber ikke en anden bil...
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Fra fstyr.dk
Hvis du laver ændringer på motoren , skal du på ny dokumentere at bilen opfylder kravene til luftforurening. Dvs. bilen skal igennem en test som viser, at den opfylder den gældende Euro norm for den pågældende bil.
Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.
Mvh.
Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
20% af 150 = 30 dvs. 150+30=180
Men hvis ikke du har input, som rent faktisk er brugbare, så bedes du ikke kommentere mere, da det er spild af, både min og din egen tid
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Du skal sætte dig ind i reglerne. Der er ikke frit spil op til 20% . Alt skal godkendes. Det er trods alt Danmark du bor i
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Eller hvordan skal jeg gøre for at få de ekstra heste? (Lovligt)
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Hvis forskellen ikke er kæmpe ville jeg gå den vej og bygge den om til MPS og få raket. Koster dog afgift efter ombygningen
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Du skal ind og læse lidt omkring konstruktive ændringer
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
Sø propel, den går ikke, har undersøgt med min, MMDK vil ikke godkende karrossen, der er forskel i opbygningen.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
Og det var faktisk lige præcis det jeg tænkte ang. Motoren, men ville ikke skrive det, i frygt for at der ville være en milliard, hellige betjente, som ville påpege, hvor stor en idiot jeg er
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
Du skal som start kigge portning + polering, knast, udst og motorstyring. - Motorstyringen er nødvendig, da du vil have nogle problemer mht knasten, alt efter grader og løft på dem selvfølgelig. Den køre med en Denso styring, så du er nød til at finde noget andet at sætte på.
Du kan godt få lidt problemer mht forurening, da du er nød til at få mere sovs ind, når du porter, ellers vil den kunne komme til at køre mager, og det kan du ikke undgå andet end den måske vil forurene mere.
Har ikke lige PT nogen links til noget, men mon ikke du er godt hjulpet via google
Det er jo primært en ford motor og har hørt noget om en RS knast fra en focus tror jeg nok, skulle passe men er ik sikker... ikke noget jeg har undersøgt
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.039
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
Mazda 3 2,0 - tuning