{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Check om bil er chippet? For meget ladetryk? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg undre mig over at min Golf 4 GTI 1.8T efter reparation og fix af et par utætheder tidligere ejer ikke havde fixet, laver 1,2-1,5bar ladetryk i omdrejninger 3000-5500 (ca). Derefter falder den til omkring 1bar.

Burde en standard K03 kunne lave den mængde? Og burde en uchippet bil (motorkoden er AGU), ikke gå i limb ved 1,2-1,3bar (synes jeg at have læst flere steder).

Tidligere ejer sagde bilen ikke var chippet, men er der en måde at tjekke det på for at være sikker?

Fortsat god weekend smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Check om bil er chippet? For meget ladetryk?
  • #2   25. jun 2016 Overboost på 1,5 par holder den originale mølle ikke til ret længe.

• #4   25. jun 2016 Hvis den overbooster 1,5 bar på en 18T så burde den i min optik lave et godt stykke over 200hk, det burde du slet ikke være i tvivl om næsten smiley

Af hvad jeg kan læse, laver en MK4 GTI omkring 0,7 bar +-

• #5   25. jun 2016 Morten de laver i følge tolerancedata 0,6-0,7 bar ab fabrik smiley

Jeg er i tvivl om den måske er skiftet til en K04 og er chippet, fordi en standard turbo er jeg næsten sikker på ikke kan holde 1 bar ved maks gas smiley

Selvom han sagde den var chippet.

Men det er en gammel VAG tuner der har importeret bilen i 2006, og har bygget den om. Men kunne være jeg skulle få den rullet hvis den ikke bliver solgt. (Vil have noget 1.9 TDI i stedet) smiley

• #6   25. jun 2016 Der er uanset hvad pillet ved den, for så meget skal den ikke lade fra fabrikken. Så få den da lavet standard igen, og tjek lige pladen på turboen, og se om det stemmer med det originale smiley

• #7   25. jun 2016 Ahh wastegaten var skruet til maks smiley
    Og sad en smule fast nu er den skruet tilbage og gjort løs igen smiley

Kommentér på:
Check om bil er chippet? For meget ladetryk?

Annonce