Hjælp! problem med omdrejninger... {{forumTopicSubject}}
Hej folkens,
Det her problem har drillet mig i godt og vel 2 måneder nu. Har brug for alle de forslag jeg kan få.
Min bil er en Insignia 09. Kørt 165.000.
Problemet opstår hvis omdrejningerne er ved 2000 eller over og jeg træder på koblingen. - Så bliver omdrejningerne ved de 2000. Den falder KUN, hvis jeg feks ved en afkørsel på motorvejen eller alm. lyskryds bremser helt ned, så falder den helt ved +/- 10 km/t til alm. 800 ved fuld stop.
Er omdrejningerne under 2000, falder de á 2 omgange, først 500 så snart jeg træder på koblingen, for derefter at blive et par sekunder, så falder de 500 igen, for derefter et par sekunder at falder helt hvis farten er lav nok.
Jeg har haft 2 aut. Opel værksteder til at kigge på den. Der er ikke fundet nogen læk på f.eks slanger, eller beskadige komponenter. Der er foretaget en række ændringer ved f.eks. ECU'en, men det har ikke hjulpet.
Kom gerne med input!
Vh. Alexander.
apr 2015
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
sep 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 8
Efter en tur hoa Opel Hillerød, har de fået den til at køre som den skal. (mener de selv )
omdrejningerne falder så snart jeg træder på bremsen, os selvom koblingen er i bund, det gjorde den ikke før. Der ville omdrejningerne hænge.
Opel er begyndt at implementerer software opdateringer under samme software nummer. dvs. tuningsfirmaer, og deres udstyr, kan som udgangspunkt ikke genkende at der er foretaget ændringer.
BSR tuningen var bygget på den gamle ECU kodning. - Den nye Opel Sofware er sendt til BSR, de er pt. igang med at optimer den, så det fungerer igen.
Jeg mener at have hørt at 09 og 11 insignia modellen er bygget med en dpf fejl. Som gør at den ikke kan "rense sig selv" - så den ender med at fejle. Den nye software, bla. som jeg har fået, skal forebygge den her fejl, samt have en række andre forbedringer på bilen, desværre kombineret med en helt ny turbo, og en bsr tuningen, så fungerede det bare ikke i starten.
Hjælp! problem med omdrejninger...