{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.753 visninger | Oprettet:

Hans P
Hans P
Tilmeldt:
4. aug 2016
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 1

Chiptuning Seat Leon 5F DSG 2.0 150 HK diesel? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Har med stor interesse læst her i forum omkring chiptuning, som jeg overvejer til min Leon.
Men jeg savner svar på et par spørgsmål:

1) Ved nogen her hvad forskellen er på 150 hk og 184 hk modellen? bremser, motor etc. ?

2) Hvad betyder en chiptuning for motoren? Kan den tåle det? eks. en trimming til ca. 184hk? smiley

4) Ryger bilen (udstødning) efter chiptuning, når den får noget at leve af?

5) Findes der brugervenligt udstyr, så "alm. mennesker" kan skifte mellem org. program og tuning program uden at skulle forbi tuning leverandør ved f.eks. service eller salg af bilen?

6) Kan autoriseret værksted se i log e.l. at der har været "indgreb"?

7) Hvordan forholder Seat sig ved konstatering af chiptuning? garanti etc.?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptuning Seat Leon 5F DSG 2.0 150 HK diesel?
  • #1   4. aug 2016 Garantien ryger hvis de opdager det.

    De chippes til 190 hk

    Chiptuning.nu har utune så man kan skifte mellem standard og tunet

    Den ryger ikke hvis det er lavet ordenligt


  • #2   4. aug 2016 Jeg har lidt viden om Seat Leon 5F da jeg selv har en. Min er dog en chippet 184 hk.

    1) Ved nogen her hvad forskellen er på 150 hk og 184 hk modellen? bremser, motor etc. ?

    Svar: Grudkonstruktionen er ens i 150&184. Dog er en af forskellene større turbo på den store. 150 hk kører med 288mm bremser foran og xx? bag. 184 hk har 312mm foran og 272mm bag. Kobling og dyser bør også være anderledes.

    2) Hvad betyder en chiptuning for motoren? Kan den tåle det? eks. en trimming til ca. 184hk?

    Svar: Motoren holder fint til omkring 200hk & 430 nm. Jeg har kørt 2 år tunet med min, og jeg har 236&502 nm i min 184 hk model. Landberg kan anbefales (Chiptuning.nu).

    4) Ryger bilen (udstødning) efter chiptuning, når den får noget at leve af?

    Svar: Bilen kan ikke ryge, da den har dpf (diesel partikelfilter). Hvis lambda tallet holdes fornuftigt, lider dit filter ikke overlast. Egr. frakobling kan anbefales ifm tuning. DSG optimering er også fedt.

    5) Findes der brugervenligt udstyr, så "alm. mennesker" kan skifte mellem org. program og tuning program uden at skulle forbi tuning leverandør ved f.eks. service eller salg af bilen?.

    Svar: Ja Chiptuning.nu har en Utune hvor du kan skifte mellem std og tunet. Flashcount tæller muligvis op. Du kan godt købe en Utune og tage den med til Thomas i Hjallerup, men også en af lokal afd med rullefelt (anbefales). Fredslunds tuner ikke mere.

    6) Kan autoriseret værksted se i log e.l. at der har været "indgreb"?

    Svar: Ja og nej. Det er ikke noget man normalt kontrollere for. Man hiver original fil ud, og kloner/optimere den, hvorefter den sættes i bilen igen. Derved ser man det ikke umiddelbart. En god tuner sørger normalt for at flashcount står på samme sted. Flashcount er et udtryk for hvor mange opdateringer der er lavet.

    7) Hvordan forholder Seat sig ved konstatering af chiptuning? garanti etc.?

    Svar: Bevis byrden ligger stadig hos Seat. De skal bevise, at det er tuningens skyld at bilen er gået i stykker. Praktisk har jeg til gode at høre at nogen har haft problemer. Jeg fik min tunet da den var 6 mrd. jeg har både været til service, og lavet små garanti rep. (ikke motor eller gear) uden problemer.


  • Hans P
    Hans P Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 1
    #3   5. aug 2016 Hej MAVR!

    Fantastiske svar! - Tusind tak!


Kommentér på:
Chiptuning Seat Leon 5F DSG 2.0 150 HK diesel?

Annonce