10.316 visninger
|
Oprettet:
BMW 540i E39 4,4 ltr V8 / tuning fif {{forumTopicSubject}}
Søger andre 540i i gutter som har gode og dårlige erfaringer med deres vogn i søgen på flere hk og nm - jeg har selv leget en del med de m60 og m62 motorer og deler gerne ud af mine erfaringer / men vil gerne høre om jeres os for bedre effekt .....
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 24
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
http://bmwv8capri.yolasite.com/tuning-the-m60-m62.php
Jeg er ikke ligefrem tunings specialist, men jeg har hørt manifolderne på 540/m5 (som er ens) er ret restriktive , og det giver ca 25-30 hk at skifte dem på m5. mon ikke det ville give noget på en 540i også
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
Kommer lidt an på hos hvem man måler den , men imellem 32-48 heste , m5 har en 5 liters v8
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
Tidligere ejer af min M5, havde papirer efter montering af SS fra Gpower i Tyskland (432 hk og 551 nm), hvor de også fjernede begrænseren. Dette er nok den jeg ville tro på .
sidste år blev den rullet i Belgien på spa banen ved et event, jeg aner ikke hvad dem der havde rullefeltet hedder. Der målte de den til 448 hk og 557nm, men flere dernede sagde de målte alt for højt ( De målte bla en 100% standard e46 m3 til 359 hk som standard har 343) det passer lige med de 16 heste for meget min havde i forhold til Gpower papirer . men det der jo også firmaer i dk der laver "magic" numbers...
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
Jeg har prøvet en 540i med kompressor den havde så vidt jeg husker 365 hk og den gik rimelig lækkert
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
Den blev kørt ind på v-power, uden katalysatorer.
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
Ja ligepræcis, bare 1 gennemstrømning og 2 bagpotter.
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
aug 2002
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 75 Svar: 307
Det er helt sikkert noget der giver power i forhold til at NA tune på dem. Og hvis man har opgraderet udstødnings osv. så giver det selvfølgelig bare endnu mere power med Rotrex kompressoren.
brian@kolstrup-tuning.dk
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
aug 2002
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 75 Svar: 307
Send mig en mail eller giv mig et ring på 3176 7978
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 498
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 24
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 24
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2013
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 81
Min 540 I Tu B44 vanos er rullet til 306 hk samt 458 NM. Har ændret indsugningsmanifolden så lufttragtene vender mod LMM. Det betyder at luften ikke skal dreje 90 grader for at komme til indsugningskananlerne. -Det har givet bedre speederrepons og lidt længere på literen. Har her i går fjernet Gonso nose, men ved ikke /kan p.t ikke mærke forskel. Nu skal den rulles for at se om der er ændring i HK og NM
jun 2013
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 81
Min gamle 525 I 24 v fik jeg omkring 230 /235 HK ud af men det var også med en anden chip, Dbilas spjældanlæg Schrieck knaster , bananudstødning, kn filter og masser af kold luft til indsugningen.
En V8 reagerer åbenbart på en helt anden måde. Så er man da blevet så klog. Forsøget har kun kostet et brugt manifold, brugt spjæld N62 samt 2 stik stik, men en masse timer.
aug 2002
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 75 Svar: 307
Så er du måske snart klar til en Rotrex kompressor ?
nov 2004
Følger: 98 Følgere: 103 Biler: 22 Emner: 4 Svar: 55
jun 2013
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 81
BMW 540i E39 4,4 ltr V8 / tuning fif