{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 540i E39 4,4 ltr V8 / tuning fif
  • #1   14. aug 2016 Spændene emne Kigger lige med smiley

  • #2   14. aug 2016 Gør du bare Tommy

  • #3   15. aug 2016 Blev lidt nysgerrig og fandt denne side vedr M60/m62 kværnen smiley

    http://bmwv8capri.yolasite.com/tuning-the-m60-m62.php

    Jeg er ikke ligefrem tunings specialist, men jeg har hørt manifolderne på 540/m5 (som er ens) er ret restriktive , og det giver ca 25-30 hk at skifte dem på m5. mon ikke det ville give noget på en 540i også smiley


  • #4   15. aug 2016 Man kan få et kit fra supersprint men de vil ha 28000 kr for de banan manifolde incl katter - de garantere 40 hk - men satme mange penge - nogen påstår at udstødnings manifoldene fra e34 540i 4 ltr sku være bedre end dem fra e39 540i ? Og indsugnings manifold sku os være større fra e34 modellen / men har tjekket min indsugnings manifold og den har den store på som e34 så må være de nyere 540i e39 som har den mindre monteret ? / nogen der ved det præcist ? Og ved nogen om udstødnings manifoldene fra e34 4 ltr V8 er større / bedre end dem fra e39 4.4 ltr ?

  • #5   15. aug 2016 ja de ikke helt billige supersprint , mit system kostede 50k hehe det helt tosset. men det virker og lyder lækkert smiley

  • #6   15. aug 2016 Hvad har du monteret ? Og er det os en 4.4 ltr ? Samt hvad yder den

  • #7   15. aug 2016 Supersprint manifolde , race cats , xpipe og SS magnum bagpotter..

    Kommer lidt an på hos hvem man måler den , men imellem 32-48 heste , m5 har en 5 liters v8


  • #8   15. aug 2016 Kan se de bananer kun koster 9900 kr igennem Schmiedmann / passer de mon ikk os på 4.4 V8 / når man læser om de to motorer så er de jo opbygget på samme motor mv ? / hvorfor kittet skal være så meget dyrere til 4.4 V8 det jo kuk kuk og uforståeligt ..... Hvem ruller din m5 og hvad er den rullet til ?

  • #9   15. aug 2016 Jeg har set et par af de systemer schmiedmann laver , jeg ville kort og godt ikke betale penge for dem , en kammerat har haft 2 manifolde på en 6cyl BMW fra dem, hvor begge gange er svejsningerne "gået op" , godt nok har de i begge tilfælde byttet manifolden, men IKKE dækket udgiften ved at få dem skiftet. Enten gør man det ordentligt eller også lader man det være ( i min verden)

    Tidligere ejer af min M5, havde papirer efter montering af SS fra Gpower i Tyskland (432 hk og 551 nm), hvor de også fjernede begrænseren. Dette er nok den jeg ville tro på .

    sidste år blev den rullet i Belgien på spa banen ved et event, jeg aner ikke hvad dem der havde rullefeltet hedder. Der målte de den til 448 hk og 557nm, men flere dernede sagde de målte alt for højt ( De målte bla en 100% standard e46 m3 til 359 hk som standard har 343) det passer lige med de 16 heste for meget min havde i forhold til Gpower papirer . men det der jo også firmaer i dk der laver "magic" numbers...


  • #10   15. aug 2016 Ja 3 ud af 4 laver jo københavner hk / det grinagtigt - snakkede med Schmiedmann idag faktisk og de ku lave 330 hk og 465 nm på en 4.4 ltr V8 kun ved hjælp af en chiptuning og selvfølgelig skulle man kører på minimum vpower99 fuel eller bedre. Motoren var neddroslet så derfor var det så nemt. den effekt lyder vild for jeg kommer ved rh motorsport og de kan ikk finde alle de hk og nm ihvertfald ? / hvad mener du og hvad har du hørt og evt set på papir en 4.4 ltr rullet til ?

  • #11   15. aug 2016 har den ikke 286 hk std ? lyder da mere end vildt de bare lige kan trylle 46 hk ud af den , men jeg ved ikke rigtig noget om 540i eller motoren smiley

    Jeg har prøvet en 540i med kompressor den havde så vidt jeg husker 365 hk og den gik rimelig lækkert smiley


  • #12   15. aug 2016 Ved at udstødnings manifoldene holder effekt nede på 4.4 ltr os derfor supersprint garantere 40 hk ekstra med deres kit / men at ku chip den til 330 hk det lyder meget fantastisk ???? / det vist københavner hk hahaha

  • #13   15. aug 2016 Jeg skal lige se om jeg kan finde noget spændende til salg til sådan en 4,4, jeg skal på nat arbejde og der er intet at lave så har masser af tid smiley

  • #14   15. aug 2016 Lad mig hører ja B)??

  • #15   15. aug 2016 Jeg lavede 318hk på en 4,4 ved Rh-motorsport. Den havde e34 4,0 indsugning og udstødningsmanifolde, og et udstødning med rigtig godt flow. Bilen var bygget til drift, så den kørte en lille smule mere fed, end man ville have gjort på gaden, så man kunne godt have hentet 5-8hk mere.

    profilbillede
  • #16   15. aug 2016 Hej Sune / har hørt At det kun er de sene 4.4 ltr fra 99 og frem der har det lille indsugning på med 1 5/8" / kontra 2" på de første - min er fra 1997 12 mdr og mener at det er samme indsugningsmanifold som på 4 ltr e34 ? / og samme med udstødnings manifoldene ?

  • #17   15. aug 2016 Hvad årgang var din 4.4 ltr ? Og hvad benzin rullede i den på ? Og hvad udstødning havde du på / Potter ? Kat ?

  • #18   15. aug 2016 Puha det ved jeg faktisk ikke. Det var en brugt motor fra koed, men der var ihvertfald ingen tvivl om at dem fra e39 var større. Og der var ret stor forskel på udstødningsmanifoldene, man er ihvertfald ikk i tvivl når de ligger ved siden af hinanden.
    Den blev kørt ind på v-power, uden katalysatorer.


    profilbillede
  • #19   15. aug 2016 Mente du ikk at det var stumperne fra e34 der var størst ? - du skriver e39 nu ?

  • #20   15. aug 2016 Jo min fejl. Jeg havde både en e34 og en e39 motor til at stå, så jeg flyttede bare over. E39 udstødningsmanifoldene går over i 1 rør med det samme, hvor dem fra e34 går i 2 rør helt ned under bilen, som man kan se på billedet

  • #21   15. aug 2016 Ja ok / vil jeg lige få tjekket på min Her er det store og den mindre indsugnings manifold

    profilbillede
  • #22   15. aug 2016 Og her er mit / det er da det store vil jeg mene ud fra rør ?

    profilbillede
  • #23   15. aug 2016

    profilbillede
  • #24   15. aug 2016 Ja det kunne faktisk godt ligne den store manifold du har der. Jeg mener os der var noget med gasspjældene. Det er ved at være et par år siden, men mener godt nok at jeg tog det fra e39 da det var større?

  • #25   15. aug 2016 Det er først de sidste 4.4 ltr med vanos som har lille indsugnings manifold / læste jeg på en amerikansk V8 tuner side - tror mit problem er det standard udstødning med katter - jeg har mit x5 4.6is udstødning liggende som kører dobbelt hele vejen / tror de kan bruges og så ryger de Eissmann bagpotter derover på / sender billede

  • #26   15. aug 2016

    profilbillede
  • #27   15. aug 2016 Jeg tror os at man kan hente en hel del i at skifte det udstødning der ud. Det skader ihvertfald ikk at køre det i 2 rør. Et kryds giver os rigtig god flow, og god lyd.

  • #28   15. aug 2016 Hvad bil lå den kværn i du byggede ? Og du havde bare den gennemstrøms pot samt 2 bagpotter ?

  • #29   15. aug 2016 Den lagde i en e39.
    Ja ligepræcis, bare 1 gennemstrømning og 2 bagpotter.


    profilbillede
  • #30   15. aug 2016 Hvad med din indsugning ? Var det med original filter kasse eller åben filter ?

  • #31   15. aug 2016 Det var et åbent pipercross filter, og så over i en hjemmelavet "alukasse", for at afskærme varme, og så et rør til friskluft ude fra fronten

  • #32   15. aug 2016 Ja ok / jeg lader den originale filter kasse sidde og så har jeg åbnet bunden helt ud mod det suge rør / hul den har originalt - det bør os være optimalt - varm motor luft er jo ikk et hit / skal lige ha tjekket de udstødnings manifolde i morgen - de skal jo se ud som de gjorde på min e34 540i / som vist her / kan ikk huske om de kommer ned sådan os i e39 ? Har kun haft den i kort tid / min e34 smed os 310 hk ved rh / havde os god udstødning på og uden de originale katter

    profilbillede
  • #33   17. aug 2016 Har læst og snakket lidt med nogen BMW 540i V8 gutter og de infoede mig om at Vedr den store indsugningsmanifold så det først 540i modeller fra 1999 og frem til 2003 som har den mindre model monteret / så har man en 540i fra før 1999 så spiller det / folk med 530i V8 og 535i V8 kan hente 30-40 hk ved at skifte deres indsugnings manifold ud med en fra en 540i / nemme og billige hk ..... Udstødnings manifoldene er os et problem på 99 modellerne og frem / så skift dem over som beskrevet længere oppe i forumet. Alle 540i har dog et standard udstødning som vil ha godt af at blive udskiftet med et sport system da potterne bliver ekstrem varme pga de ikke kan komme hurtigt nok af med udstødnings gasserne / her henter man os hurtigt en del effekt - væk med de originale katter og udskift med racer katter eller helt drop dem ....

  • #35   17. aug 2016 Samme manifolde og forrør som på e34 540i / som skrevet skiller først på 99 modeller og frem til 2003

    profilbillede
  • #36   18. aug 2016 Jeg har evt. et nyt Rotrex kompressorkit til 540i på lager.
    Det er helt sikkert noget der giver power i forhold til at NA tune på dem. Og hvis man har opgraderet udstødnings osv. så giver det selvfølgelig bare endnu mere power med Rotrex kompressoren.

    brian@kolstrup-tuning.dk


  • #37   18. aug 2016 Har haft en 540i med rotrex og det var sku ikk den bedste blæser / og er kittet komplet ? / plug and play samt pris ?

  • #38   19. aug 2016 Det er ikke 100% plug and play, da der ikke er trykrør osv. med.
    Send mig en mail eller giv mig et ring på 3176 7978


  • #39   19. aug 2016 Bilen skal lige til omsyn / toldsyn og så betales fri - men gemmer dit nr ......

  • #40   12. nov 2016 Det betalte sig at bygge det udstødning mv B)?? Sune N og Dennis J

    profilbillede
  • #41   12. nov 2016 Lækkert smiley men hvad smed du på den ?

  • #42   12. nov 2016 Det ses da på attesten - den ny måling viser effekt øverst på 314 hk og 441 nm / den nederste kurve er fra da jeg var på felt første gang 5-8-2016 med standard udstødning osv. Da smed jeg 288 hk og 398 nm ..... smiley

  • #43   12. nov 2016 Hvad smed du på af udstødning?

  • #44   12. nov 2016 Byggede det selv - væk med katter og ypot og så to gennemstrøms Potter og en eismann bagpot istedet - montere en racer kat ved lejlighed, men to år til syn så når det nok

    profilbillede
  • #45   13. nov 2016

    profilbillede
  • #46   14. nov 2016 Hvilken manifolder har du så valgt at bruge? smiley

  • #47   14. nov 2016 Det dem fra m60b40 / de sidder os på de første m62b44 uden vanos ??

  • #48   14. nov 2016 Cool det ser jo ud til at virke rigtigt godt

  • #49   15. nov 2016 Det virker ja ....

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 81
    #50   17. jul 2017 Hej
    Min 540 I Tu B44 vanos er rullet til 306 hk samt 458 NM. Har ændret indsugningsmanifolden så lufttragtene vender mod LMM. Det betyder at luften ikke skal dreje 90 grader for at komme til indsugningskananlerne. -Det har givet bedre speederrepons og lidt længere på literen. Har her i går fjernet Gonso nose, men ved ikke /kan p.t ikke mærke forskel. Nu skal den rulles for at se om der er ændring i HK og NM


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 81
    #51   18. feb 2018 Har nu fået den rullet nogle gange. Gonzo nose måtte sættes på igen . Den trak ikke i gearene. Nosen eliminere de svingninger i luften som kommer fra ventilerne når de åbner og lukker. M.h.t. Ændring af tragtene i manifolden fik den kun 295 Hk men 50,5 kg i moment ved 1800 omdrejninger. Det kan mærkes men momentkurven knækker ved 3500 omdrejninger hvor momentet bliver mindre end med den oprindelige manifold. Har så kompenseret med et gasspjæld fra N62 motoren der passer på flangen, dog skulle hullet drejes op så kanterne passer lige over. Gasspjæld forbindelsen skulle tilvirkes fra N 62 forbindelsen til M 62 motoren. Fik fat i et nyt hunstik der passer på N 62 spjældet og et hanstik der passer på M62 motoren. Koblingen mellem N 62 spjældet og M62 stikket fandt jeg på nettet. Bilen kørte godt og ved pæn kørsel max 120 /25 lå den på knap 11 km/l. på motorvej. Den trak også godt nok. . Har lige fået den rullet og blev målet til 277 Hk og 46,2 i moment. D.v.s at spjældet gør at den taber 18 HK. Det duer ikke. Har nu monteret det originale gasspjæld og når vejeret bliver til det monteres det originale indsugningsmanifold. En V8 TU 4,4 l med vanos er åbenbart ikke så ligetil at trylle flere heste ud af.
    Min gamle 525 I 24 v fik jeg omkring 230 /235 HK ud af men det var også med en anden chip, Dbilas spjældanlæg Schrieck knaster , bananudstødning, kn filter og masser af kold luft til indsugningen.
    En V8 reagerer åbenbart på en helt anden måde. Så er man da blevet så klog. Forsøget har kun kostet et brugt manifold, brugt spjæld N62 samt 2 stik stik, men en masse timer.


  • #52   21. feb 2018 Super med en update.
    Så er du måske snart klar til en Rotrex kompressor ? smiley


  • #54   22. feb 2018 4,4 vanos skal du montere udstødnings manifoldene fra m60 540i motoren samt hele indsugnings manifolden, og så skal du upgrade udstødningen. Så få den kørt ind på rullefelt på vpower99 selvfølgelig / brug RH-Motorsport, de ved hvad de laver, de har os altid kørt mine ind ...... den smider ca 320 hk og 460 nm med det upgrade

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 81
    #55   11. aug 2018 Det er meget bøvlet at skifte manifold og supersprint begynder først at virke ved høje omdrejninger hvilket man jo ikke kører med ved normal kørsel. Ej heller ved at fjerne kat så overholder den jo ikke værdierne, og racerkat har jeg prøvet på min gamle E 34, den kunne ikke holde værdierne. Så jeg skifter tilbage til den gamle manifold og får 306 HK og knap 46 kg ved 3600 omdr. Det må så være det. Kompressor vil jo ikke kunne godkendes ved syn, desværre ellers havde jeg monteret et sådant kit.

Kommentér på:
BMW 540i E39 4,4 ltr V8 / tuning fif

Annonce