{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

BMW 2002 med e36 drivlinie. Komplet med for/bagbro {{forumTopicSubject}}

Hej . Jeg vil hører om nogen har bygget en komplet forbro med motor fra e30 eller e36 over i en e10 fx 2002 BMW.

Jeg har et tomt bane Karos og vil ikke kører med m10 motor.

Ville fortrække at bygge hele bagbro/forbro over i bilen

Nogen der har haft gang i det selv. .?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 2002 med e36 drivlinie. Komplet med for/bagbro
  • #1   9. okt 2016 Bare sælg den til os så er du ovre det problem smiley

• #2   9. okt 2016 Du skal bygge din kardan tunnel lidt bredere og højere hvis du vil have en m20 motor + gearkasse ned i den. Du kan godt bruge den originale forbro. Der passer motorophængene stort set lige over. Men den forbro er selvfølgelig uden servo... Det kan dog bygges på den.. Og det er du næsten tvunget til for med m20 motoren kommer den så langt ned at den går imod styrestængerne

Hvis du vil bruge forbro fra e30 skal den laves lidt om på for at den passer i ophængene. Men det er nok det mest optimale.

Bagbro kan du bruge fra e21 323i . Den har svingarme som er magen til . Dog med skivebremse.

• #3   9. okt 2016 Dog skal du afmontere viskose blæseren og montere en el blæser på udvendig side af køleren på grund af plads mangel

• #4   9. okt 2016 M20 motor gear kan godt være der som bilen er nu. Men det er lige lige så meget for at få e36 styretøj , fjederben , bremser osv..

• #5   10. okt 2016 Der må jeg melde pas. Ved ikke så meget om e36 forbro eller fjederben. Jeg ville holde mig til noget som passer lige over. Fx e21 fjederben og e21 323 svingarme.

Men selvfølgelig alt kan laves om så det passer men med hvad formål?

Så var det nu nok nemmere og bygge en ramme/ rørstel og montere chassiet på. Holdbarheden ville være langt bedre

Kommentér på:
BMW 2002 med e36 drivlinie. Komplet med for/bagbro

Annonce