{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

M50tub25 Turbo Tips/trick og gode spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Så er vinteren over os, Makker og jeg er godt igang med vinterprojektet. I år går det ud over en helt fin M50Tub25 (125.xxxkm.) motor som der skal skruges en mølle på smiley

Bunden forbliver med original indmad.

Forventninger: Minimum 400hk på motoren forhåbentlig omkring 500hk. på vpower.

Jeg ønsker et komp. forhold på 8,5-1 (std. er 10,5-1) hvordan opnås dette bedst?

Der skal drejes af stempler for at undgå en alt for tyk toppakning så holdbarheden kan holdes sådan rimelig.

Hvor meget skal tages af stemplerne?

Og hvilken top pakning skal der vælges?

Toppen bliver selvfølgelig spændt ned med arp bolte.

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  M50tub25 Turbo Tips/trick og gode spørgsmål
  • #1   18. okt 2016 En tub motor er en m52 eller 54. Så det passer ikke helt med at du skriver m50. Hvis det er en alu motor må i ikke tage af stempler. Lad den være helt std i bunden og undgå at skille den af når den ikke her kørt mere. Hvis det er en m54 skal i have låst møtriken på olie pumpen de har det med st gå løst. Har i elektronisk gasspjæld ? Jeg ville altid montere tykkere toppakning men den er ikke så nem st finde hvis det er en m54 i vil lave så find lige det rigtige motor nr. smiley

• #2   18. okt 2016 Hej Martin. Jo jeg har skam formuleret mig rigtig. Den første model efter m50b25 er en m50tub25 simpelthen bare en m50 med enkel vanos. Motoren kommer fra en 1994 e36 så den er også med manuel gas spjæld. Blokken er også lavet at stål. Jeg har styr på hvad jeg har stående i garagen tak. Spørgsmålet lyder bare på hvordan jeg lettest opnår et komp. Forhold på 8,5-1 da det er målet. Samt hvor meget der kan tages af stemplerne. Evt. Nogle personlige erfaringer.

• #4   18. okt 2016 Smid gerne et link til den top pakning.

• #6   18. okt 2016 Nej den første m50b25 med enkelt vanos og støbejerns blok heder tu. Tub er dobbelt vanos. Og den med vanos har tynde stempel top så der må du ikke tage af toppen. Brug en god toppakning i stedet.

• #7   19. okt 2016 Well tak for svar. Jeg forsøger mig frem ??

profilbillede
  • #8   19. okt 2016 Se der står også TU og så er der et B efter der betyder B25 de har bare glemt en mellemrum. De sidste m52 kom som tub for dobbelt vanos inden de gik over og hed m54.

Men dine stempler er for tynde til at dreje af og i sær med den effekt du går efter. Få rettet toppen af og 3,0mm toppakning så laver den op til små 400hk.

Kommentér på:
M50tub25 Turbo Tips/trick og gode spørgsmål

Annonce