{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Toke M
Toke M
Tilmeldt:
28. okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

fabrikantens mask tuning golf 1 {{forumTopicSubject}}

hey har kigget på en lille golf 1 1,6 diesel og har søgt en del steder om motorskift osv. og vil vide om det er muligt at få en kopi fra fabrikantens maks tuning i form af heste har fundet en side der siger at man maks må smide 150 hk i men vis der findes en kopi af det eller en side til det kunne det hver en stor hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fabrikantens mask tuning golf 1
  • #1   28. okt 2016 Der er ikke rigtigt hoved eller hale i den forklaring der!
    Hvad er det du vil vide helt konkret?
    Om motoren kan tåle 150 hk?
    Det er ikke lovligt med mere end max 20% oven i det den er født med.


  • Toke M
    Toke M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   29. okt 2016 Nar man tuner en ældre bil som en golf 1 har fabrikanten en forskrift om hvor meget at bilen forsvarligt kan hold til i hk med eksempel en gti undervogn smiley det jeg så gerne vil finde ud af om man kan få en kopi så man kan bevis i en syns hal at den er forsvarligt tunet smiley du må gerne tun mere end 20 % den skal bare omregistres med det ny antal heste og så skal man kunne bevis at fabriken siger ok for den tuning der er blevet lavet smiley

  • #3   29. okt 2016 Du tænker på en importør erklæring, prøv at forhør dig hos VW om de kan hjælpe med noget..
    læs også denne artikel hvor der står lidt om tuning
    http://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/den-store-guide-til-motortuning-47206


  • Toke M
    Toke M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   29. okt 2016 Importør erklæring nemlig ja smiley har læste til den artikel ringer til semler i Brøndby på mandag smiley

  • #5   29. okt 2016 Langt de fleste af den slags projekter dør i god tid, folk finder ud det koster kassen, at miljø er ekstremt svært at komme igennem med, det er jo DIG som skal dokumentere at motoren forurener korrekt, om man så må sige, og det koster.
    Antal hk er som sådan ubegrænset, bare alt i bilen er afstemt til det og siden så godkendt, OG DER ER BETALT AFGIFT.

    Idag vil jeg tro det er meget bekosteligt at få f.eks. en Golf 1 op på 3-400 hk og godkendt uden at det ville være så dyrt at man tror det er løgn, MEN har du pengene kan du få lavet beregninger af en ingeniør her i dk som tidligere har arbejdet for færdselsstyrelsen, han er nu selvstændig med beregninger indenfor køretøjer vedrørende styrke og forurening, husker som sædvanlig ikke navnet på ham eller firmaet, men det dukker nok op i tråden her. Han sælger også aksler til at bygge trailere med, så kan du bygge din egen fra bunden af.

    PS!
    Der er en Golf til salg her der er adskilt men lavet for rust og grundet, den ville være et godt bud på sådan et projekt, det er kun forstærkninger og mekanik som skal puttes i den.


  • #6   29. okt 2016 http://jotuning.dk

  • #7   29. okt 2016 Eller få en homologerings attest, den beskriver hvad der skal laves ved den for at få den godkendt til motorsport, der må ligge kopier på nettet, det er det du mangler pt.

  • Toke M
    Toke M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   29. okt 2016 jeg er som sagt mekaniker så en del af bekostningerne kan jeg skære af da jeg ikke skal betale nogle for det og i giver en stor hjælp og tak for link der hjælper mig med et større overblik i det projekt jeg måske vil fortag mig smiley min ide er at smide en golf 3 1,9 tdi 110 hestes motor i som skal laves om til omkring 150 heste smiley og i linket som michael sendte står der at man kan lave en golf 1 til vr6 med turbo så man burde da at kunne få godgendt en 150 hk tdi i en golf 1 også smiley

  • #9   30. okt 2016 Problemet er pengene til de godkendelser/beregninger, dem kan du ikke handle om!
    Alt kan godkendes, bare det er lavet efter forskrifterne, jeg ville kontakte en tuner som er bekendt med reglerne, både i teori og praksis.

    Hvorfor ikke vælge en 130 hk, få den godkendt til 130 hk, den må så tunes til det du har lyst til, 20% er 26 hk oveni?


  • #10   30. okt 2016 Golf 3 er en fin bil, men de ruster godt nok ret voldsomt, der er langt mellem de rigtig gode. Ville selv vælge en Golf2, med 1.9 TDI og da det er en gammel bil rent teknisk, så ville jeg putte et bur i så den blev stivere og meget sikrere.

    Jeg tænker at alt det du vil vide ligger ude på nettet, så det er bare igang med google:)


  • Toke M
    Toke M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   30. okt 2016 Allan er godt klar over at det vil koste en del for sådan en ombygning og diverse papir osv. smiley bilen skal hver en golf 1 ikke en golf den vil jeg bare bruge selve motor og gearkassen fra smiley tro mig har søgt enormt meget på Google og har skrevet mails til diverse tunings firmaer smiley

Kommentér på:
fabrikantens mask tuning golf 1

Annonce