{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Weber cih motor
  • #2   10. jan 2017 Er der gjort noget ved motoren for hvis ikke der er det kan jeg godt give dig numrene på en god basis opsætning smiley

  • #3   10. jan 2017 Det er bare standart. Så vil da meget gerne høre mere.

  • #4   10. jan 2017 Jeg finder lige data på den i aften. Har alle tal på dyser, emulsionsrør osv du skal bruge. Så er det bare at købe det i England og få det skruet i.

    Det vigtigste er at justere dem ordentligt hver for sig, altså 2 cyl ad gangen. Og ja din Opel kan køre på 2 cyl med webere.

    Og så er det også ekstremt vigtigt at de er synkroniseret ordentligt, og det skal gøres en gang ca hver halve år så du skal købe dig sådan en her:



    profilbillede
  • #5   10. jan 2017 Det lyder rigtig godt.
    Og mange tak.


  • #6   10. jan 2017 Hvor finder man den til at få synkronisere de kaburator henne af? Og ved man hvad den hedder?

  • #7   11. jan 2017 Jeg har købt alt mit Weber og Dellorto sager hos dem her:

    http://www.dellorto.co.uk/shop/car-accessories/balancing-tools/synchrometer-airflow-meter-for-dhladcoes/

    De har ALT til begge karburatorer.

    Du skal bruge følgende til en god basis setup:

    34mm venturi (ydre venturier)
    130 main jets (dyser)
    190 air correctors (nåle)
    F16 emulsion tube (F11 emulsionsrør er også ok hvis de sidder i dem i forvejen)
    35 accelerator pump jets (accelerationsdyser)
    40F9 idle jets (tomgangsdyser)

    Svømmeren justeres til 7,5mm lukkehøjde og 15mm fuld åben højde.

    Jeg vil anbefale dig på det kraftigste at droppe det originale beslag der kobler karburatorerne sammen og købe et stangtræk til dem i stedet hos dellorto.co.uk, det er bare SÅ meget mere lækkert at justere på især når du skal synkronisere. Du kan synkronisere karbs´ne på 5 minutter når du har det sæt.

    Gør dig selv en tjeneste og afmonter alt før du begynder at bestille stumper, er der et eller andet åndsvagt du mangler kan du lige så godt få det hele med fra starten.

    Grundindstilling er alle skruer helt i bund, og 3,5 omgange ud. Herfra skal du kunne starte den på 2 cylindre (pil cyl 1 og 2 eller 3 og 4 fra på tændrørskablerne) og juster den med kvarte omgange indtil den står så rolig i tomgang du kan få den til. Gør det samme med de 2 andre cylindre. Sæt alle 4 cylindre til og juster tomgang.
    Den skal stå på 800-900 omdrejninger i tomgang. "Nyser" den når du giver gas er det fordi den ikke er synkronsieret ordentligt. Synkronisering udfører du til allersidst.


  • #8   11. jan 2017 Mange tak for det til sendte.
    Så kan jeg bare gå igang nu


  • #9   11. jan 2017 Ja det er bare at gå igang og finde ud af hvad der sidder i dem du har smiley Er du heldig passer de dyre stumper smiley

Kommentér på:
Weber cih motor

Annonce