1.229 visninger
|
Oprettet:
Mere ladetryk end trykur er opgivet til? {{forumTopicSubject}}
Jeg tænkte på om det kan lade sig gøre at bruge et f.eks. 2bar's trykur selvom min 1.9TDI 130HK (ASZ) skulle lave et sted mellem 2,1-2,6bar ved fuldgas i 3. Gear. Vil der ske noget ved at kører højere ladetryk ind i uret end uret er opgivet til at kunne vise? Jeg regner selvfølgelig med at købe et 3bars ur. Men bilen får turbo opgradering fordi den originale er ved at dø, og så skal den chippes så ved ikke om den kommer i nærheden af de 3bar endnu. Derfor er jeg interesseret i at vide om det kan lade sig gøre at påfører højere ladetryk i uret end det kan vise
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 145
Min er gamle astra 1.7 cdti var kørt ind ved scantune. Træk super godt og mit trykur kom aldrig over 1.6 bar.
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
VCDS siger også manifold tryk der bekræfter, medmindre jeg har målt noget helt forkert
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 145
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 145
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Hvis den får anden turbo og skal op og lave omkring 200HK hvad tryk tror du så de chippet den op til?
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Og du kommer aldrig over 2 bar selv med mega lader osv.
Hvis din tuner mener den skal på 2.6 bar er han helt væk.
Her er min egen 1.9 der kører 2 bar. MAX.
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 516
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Søren: Lækkert du lige skrev. Hvilken 1.9TDI motor er det? 130/150HK? Hvad turbo kører du med? 213HK er det på originale dyser? Ingen har foreslået 2,6bar, det er mig der har glemt at trække atmosfærisk tryk fra, så det er min fejl (mente at Tolerancedata trak det fra automatisk, og tænkte ikke lige over at min VCDS egentlig bekræfter at det atmosfæriske tryk hvilket også giver de 1,1 - 1,6 bar ved maks accelleration ved 3000rpm i 3. gear).
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Absolut ikke på org. dyser.
Men det virker som om du har lidt langt i mål som gør det selv projekt når du ikke lige tænker "2.6 bar er da en del.....ka det passe".
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Jeg har ikke rigtig arbejdet med ladetryk i andet end en 1.8T. Jeg tænkte da også at det virkede noget voldsomt med 2,6bar, men tænkte diesel nok bare kørte med noget højere tryk. Men man lærer jo noget hele tiden.
Jeg har dog overvejet at indhente tilbud fra diverse firmaer på turbo skift, rørføring til/fra intercooler, montering af frontmonteret intercooler og indkøring. Da især rørføringen umiddelbart kræver værktøj til bug og svejsning som vi ikke har på værkstedet
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Kan du evt be-/afkræfte det? Du har jo trods alt sikkert nogen erfaringer med dem
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
Mere ladetryk end trykur er opgivet til?