{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Mere ladetryk end trykur er opgivet til? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på om det kan lade sig gøre at bruge et f.eks. 2bar's trykur selvom min 1.9TDI 130HK (ASZ) skulle lave et sted mellem 2,1-2,6bar ved fuldgas i 3. Gear. Vil der ske noget ved at kører højere ladetryk ind i uret end uret er opgivet til at kunne vise? Jeg regner selvfølgelig med at købe et 3bars ur. Men bilen får turbo opgradering fordi den originale er ved at dø, og så skal den chippes så ved ikke om den kommer i nærheden af de 3bar endnu. Derfor er jeg interesseret i at vide om det kan lade sig gøre at påfører højere ladetryk i uret end det kan vise smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere ladetryk end trykur er opgivet til?
  • #1   23. jan 2017 2.6 bar!!! Der er satme tryk på så....!

    Min er gamle astra 1.7 cdti var kørt ind ved scantune. Træk super godt og mit trykur kom aldrig over 1.6 bar.



  • #2   23. jan 2017 Tolerance data skriver 2,1-2,6 bar ved 3000omdr. Og fuldgas i 3. Gear smiley

    VCDS siger også manifold tryk der bekræfter, medmindre jeg har målt noget helt forkert smiley


  • #3   23. jan 2017 Kan det ikke være overboost?

  • #4   23. jan 2017 Nej, den registrere overboost når den en sjælden gang i mellem rammer 2,8bar hvor den så også går i nødprogram. Hvilket fører til en fejlkode der hedder "Boost pressure - Positive diviation" eller noget i den stil

  • #5   23. jan 2017 Ok. Lyder bare meget voldsomt når min har std boost på 1.2

  • andre a
    andre a Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
    #6   23. jan 2017 Husk atmosfærens tryk ca 1 bar smiley

  • #7   23. jan 2017 Andre: Tæller de også det med i Tolerancedata opgivelser? Så kunne det jo være forklaringen, synes nok 2,6 lød meget voldsomt for 130HK og 310NM smiley

  • andre a
    andre a Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
    #8   23. jan 2017 alt over 1.35 bar er overboost i 130hk pd styrebox

  • #9   23. jan 2017 Det giver da ikke mening, hvorfor (når man trækker 1 bar fra) opgiver tolerance data så 1,1 - 1,6 bar? Så skulle alt over 1,6 bar da være overboost? Hvilket også ville passe med nødprogram rammer ved ca 1,8bar

    Hvis den får anden turbo og skal op og lave omkring 200HK hvad tryk tror du så de chippet den op til?


  • andre a
    andre a Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
    #10   23. jan 2017 Vakuum styring er langsomt. 2 sek 1.5 bar er ok

  • #11   23. jan 2017 Jeg forstår ikke hvad du mener med det? Den er på over 1,5 bar længere end 2sek?

  • andre a
    andre a Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
    #12   23. jan 2017 Hvis man lave logs med vcds så kan man se at ladetryk stige op til 1.62 bar i kort tid og falder ned til normal 1.35 bar ved motorvejkørsel

  • #13   23. jan 2017 Ja ved motorvej. Men er det så når du har opnået farten du vil opnå eller falder den bare dertil fordi turbo ikke kan blive ved med at følge med ved maks acceleration? Fordi da jeg loggede min, der så jeg den umiddelbart ikke falde så meget

  • andre a
    andre a Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
    #14   23. jan 2017 Hvis din bil er ikke chippet så skal den køre med max 1.35 bar. Den acceptere overboost i kort tid så skal den ligge i max 1.35

  • #15   24. jan 2017 Du skal trække 1 bar fra.
    Og du kommer aldrig over 2 bar selv med mega lader osv.
    Hvis din tuner mener den skal på 2.6 bar er han helt væk.

    Her er min egen 1.9 der kører 2 bar. MAX.


    profilbillede
  • #16   24. jan 2017 og hvis du får monteret en gt1749vb 150hk turbo få bliver ladetrykket ikke højere en 1,85 bars ladetryk. eller 2,85 bar som din tester viser

  • #17   25. jan 2017 Claus: Skal der opgraderes skal det gøre ordenligt. Vil et hak højere op end 150HK turboen.

    Søren: Lækkert du lige skrev. Hvilken 1.9TDI motor er det? 130/150HK? Hvad turbo kører du med? 213HK er det på originale dyser? Ingen har foreslået 2,6bar, det er mig der har glemt at trække atmosfærisk tryk fra, så det er min fejl (mente at Tolerancedata trak det fra automatisk, og tænkte ikke lige over at min VCDS egentlig bekræfter at det atmosfæriske tryk hvilket også giver de 1,1 - 1,6 bar ved maks accelleration ved 3000rpm i 3. gear). smiley


  • #18   26. jan 2017 Det er på en 105 hk.
    Absolut ikke på org. dyser.

    Men det virker som om du har lidt langt i mål som gør det selv projekt når du ikke lige tænker "2.6 bar er da en del.....ka det passe".


  • #19   26. jan 2017 Skille af og samle igen er intet problem, jeg er i lærer som automekaniker og skal snart til alt det motormæssige på H3.

    Jeg har ikke rigtig arbejdet med ladetryk i andet end en 1.8T. Jeg tænkte da også at det virkede noget voldsomt med 2,6bar, men tænkte diesel nok bare kørte med noget højere tryk. Men man lærer jo noget hele tiden. smiley

    Jeg har dog overvejet at indhente tilbud fra diverse firmaer på turbo skift, rørføring til/fra intercooler, montering af frontmonteret intercooler og indkøring. Da især rørføringen umiddelbart kræver værktøj til bug og svejsning som vi ikke har på værkstedet


  • #20   26. jan 2017 Jeg læste på et VAG forum hvor der er en der har bygget sin Octavia om med samme motor som min 130HK ASZ at de originale dyser skulle være gode nok indtil man når et sted mellem 220 og 230HK
    Kan du evt be-/afkræfte det? Du har jo trods alt sikkert nogen erfaringer med dem


  • #21   26. jan 2017 Du kan du være sikker på de ikke kan.

  • #22   27. jan 2017 Andre: Tak for dit super fine svar, jeg har lige sat trykur i idag, og lige kørt en tur, og den ryger op på 1,5-1,6bar, falder efter kort tid til omkring de 1,35bar, men ligger så og svinger mellem de omkring 1,35-1,45bar. Men den har også en sjælden gang i mellem gået i nødprogram pga. Lidt overboost. Så du havde helt ret! ??:)

Kommentér på:
Mere ladetryk end trykur er opgivet til?

Annonce