{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.256 visninger | Oprettet:

Kristian A
Kristian A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Sports luftfilter {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Jeg ville gerne lave lidt på min gamle bil som jeg ikke rigtig bruger mere.
Det er en Ford Mondeo 2007.
Jeg overvejede at skifte luftfilteret ud til et sports luftfilter men har det nogen konsekvenser? Og er der andet jeg skal være opmærksom på?
Er der andet jeg kan lave på den uden at det bliver for dyrt eller for advanceret og uden den bliver helt ødelagt?
I må gerne sende nogle links til hvor jeg kan købe et sports luftfilter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sports luftfilter
  • #1   14. mar 2017 Hvad er det for en Mondeo? 1,8 2,0. Benzin eller diesel?

• Kristian A
    Kristian A Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   14. mar 2017 Morten, jeg tror det er 1.8 Diesel

• #4   14. mar 2017 Korte svar: spild af penge

• #5   14. mar 2017 ku ikk lade vær smiley

profilbillede
  • #6   14. mar 2017 jeg har selv spurgt om det samme før må indrømme og har endda købt det fra thansen (simota).. jeg kunne ikke se forskel med brændstofforbrug. efter en sommer skiftet jeg tilbage til standard filter. da det andet giver ikke andet end larm

• #7   14. mar 2017 Da jeg havde en Peugeot 406 2,0 hdi (diesel) hvor jeg havde åben filter på af forskellige slags og jeg brændte den ene luftemassemåler af efter den anden. Det blev jeg træt af og skiftede til original og vupti så gjorde den det ikke igen. Kunne ikke mærke forskel og lyden var da lidt anderledes men ikke det værd. Det var noget andet snak hvis det var en benzin. Der er der noget mere brøl i.

• #8   15. mar 2017 "Man mister heste af åbent luftfilter"
    -Nu må jeg le, jeg har tilfældigvis hentet 8hk på min egen og gentagende gange set modbeviset ved at skifte til åbent luftfilter kontra lukket boks så læs lige op på lektien inden i prøver at være smarte i en fart.
    Og ja, jeg ved godt at en Aygo f.eks. og visse diesel biler ikke får en skid ud af det.

• #9   15. mar 2017 Der er tale om en DIESEL og du skal ikke bilde mig ind, at den pludselig får otte heste mere af et papfilter.
    Der ER en grund til, at fabrikkerne bruger formuer på udvikling af motorer m.m. og de fleste dieselmaskiner kan seriøst kun optimeres via pumpe eller chip.
    Men alt har en pris: Når man trækker mere effekt ud, belaster man også lejer m.m. i tilsvarende grad, så der er en reel risiko for, at en slidt motor knækker sig.

• #10   15. mar 2017 Det er en generelisering af ydelses biler med og uden turbo, jeg fik indtrykket af at du vurdere at en lukket kasse er det bedste på alle biler.
    Hvis det var sådan ment, så er jeg desværre nødt til at sige at du er fuld at lort smiley
    Bemærk at jeg skrev VISSE DIESEL BILER, dvs. den han ruller i er ikke ligefrem højtydende smiley

• #11   27. mar 2017 Du formår da virkelig at formulere dig?
    Du skal vist op i Scania / Volvo lastvogne, hvis et papfilter skulle kunne give 8 - 10 hk alene.
    I hine tider kunne man også få "trådfiltre" til karburatorer. De så godt ud og gav også noget mere "sugelyd" fra sig, men facit var, at motorerne kørte med alt for mager blanding. Jeg måtte lide den tort at skifte et par ventiler på den konto, inden jeg smed de elendige filtre til skrot.
    Så JA! Jeg er stor tilhænger af de filterkasser som fabrikkerne bruger energi og know-how på at udvikle.

Kommentér på:
Sports luftfilter

Annonce