919 visninger
|
Oprettet:
top pakning volvo {{forumTopicSubject}}
hej bg kan man bruge en b21 top pakning på en b230
det er en skær rings top pakning fra en b21
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
B21 Cylinder diameter 92mm
B23 cylinder diameter 96mm (mener at toppakning er 97mm)
Så mon ikke at en B21 toppakning er 93mm i diameter, og så vil vil den være i forbrændingskammeret.
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Hvor meget tryk vil du køre med?
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Vi kører noget højere tryk, men så har vi også ringet blokkene, men når det ikke er højere tryk vil jeg mene at det ikke er noget problem, så længe toppen er plan og at den ikke tændingsbanken.
Hvad er dit setup, turbo, ECU, dyser mm. Bare af nysgerrighed
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
ms1 styring
k-knast
h-profil plejlstænger
t3t4 turbo 250-450hk
stor alu intercooler
størrer brændstof pumpe
rustfri turbo manifold
stor alu indsugning manifold
3" rustfri udstødning hele vejen igennem
bil lavet i dag 328hk ved 6000omdrejniger og 480nm ved 4000omdrejniger den der kørt ind med v-power 99 tog
ved ikk lige om jeg har glemt noget men det er såen de over ordnet ting der er lavet
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Hvor store dyser har du i?
Hvilken bil er der: 2/7 eller 9xx?
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Eller hvad er din Dutycycle når det er størst?
Er den i stykker, eller vil du lave flere heste, siden du skal skifte toppakning?
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Den måde vi løser det på er som du kan se i på dette link:
http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-3
jeg har desværre ikke været så god til at opdatere med de seneste billeder, men ringene i blokken er der ikke ændret på
/Steffen
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Hvad skete der da den gik i stykker og hvor er den "sprunget"?
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Har du selv adgang til drejebænk mm? Så har jeg 12-9 unbrako bolte "på lager" der skal laves skiver/afstands skiver til dem!
Så hvis du ikke kan få fat i dem andre steder, så kan vi finde ud af noget med dem!
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.069
når man bruge 12,9 bolte,
hvordan skal de spændes i forhold til strækbolte,
for jeg havde tænkt mig og prøve med 12,9 bolte til mit næste motor projekt,
men kan ikke finde noget om tilspænding på dem
lyde til du har prøvet det
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Ja jeg har kørt med dem i mine seneste motorer.
Der er den korrekte måde og så den måde jeg har fundet ud af virker for mig (dvs. den lettere måde)
Den korrekte måde:
Spændes efter samme mønster som normalt hvor man starter i midten og arbejder sig ud af.
Step 1: 40 Nm
Step 2: 110 Nm
Step 3: Varm motor op til normal drift temperatur og lad den køle helt af.
Step 4: Løsne 1 bolt af gangen ca. 30° start med bolt 1. og spænd igen med 110Nm.
Så er den klar.
Min måde (Jeg har vælgt ikke at følge ovenstående, da jeg kører med 16V og det er en bøvlet motor at skift toppen på, da der er en "carrier" der er forsejlet i mod toppen med flydende pakning, det er et være lorte arbejde.
Step 1: 40 Nm
Step 2: 110 Nm
Step 3: Lad motor stå i 24 timer. .
Step 4: Løsne 1 bolt af gangen, sikre at der er smørelse på gevind og under bolt hovedet. Spænd med 110Nm.
Så plejer jeg lige at markeret med en tusch inden jeg løsner boltene, så jeg kan se om de har sat sig yderligere i forhold til første til spænding, og det er minimalt hvad det ændre.
Husk at spænde dem i en glidende langsom bevægelse i step 2 og 4.
Håber at det giver mening og er til at forstå.
/Steffen
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 45
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Kan man da ikke også lave ekstra køling på cyl. 4 for den er altid udsat?
Jeg har gjort det på mine 16V'er se billedet!
http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-63
Det er nok det første du skal gøre inden du samler igen, men check lige at der er køle kanaler som du kan bore op i
/Steffen
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
En ting at huske er at toppakningen også kan være lidt en failsafe, hvis den pludselig banker eller lignende, så kan det være du kan nå at fange den der, inden den eksploderer totalt. Bare inden du får den o-ringet.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Det er også sådan design konceptet er tænkt. Vi ønsker ikke at holde så godt fast i toppakningen at den ikke springer, men gerne lidt mere end standard.
De fleste af os kører ned 1.8 - 2bar i ladetryk, og det går fint! Men om det kan holde på en std. Blok/top ved jeg ikke!
/Steffen
PS: Fint feedback at 1,5 bar ikke er noget problem, det var også det jeg skrev tidligere at det ikke burde give problemer! Tak for bekræftigelse.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
Har ud fra duty cycle beregnet motoreffekt til 348 hk, men tror dog umiddelbart det er optimistisk på en 530'er. Men det er så kun med 13 grader tænding på fuld goddaw, så der bør heller ikke være problemer med knock, kombineret med 99 oktan altid.
top pakning volvo