{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

pug 106 1.3 med turbo {{forumTopicSubject}}

jeg har en lille sød pug 106 med en 1.3 rally motor med 2 dobel solex kab monteret på et 205 gti top og med skapere knast.. jeg er igang med at totalt renovere blokken og har tænkt mig at sætte en lille turbo på derfor lige nogle spørgsmål..

1: hvor stor må den max være har tænkt mig bare at køre med 0.5 bar
2: kan jeg selv svejse en flange på min mannifold som passer til turbo´en
3:hvor kan jeg købe eller få lavet stempler til den pug 106 1.3 rally

projektet har jeg regnet med er færdig enagng efter jul da den er i atomer nu og skal males..

har i nogle gode ide´er til motoren ang. tunning er i velkommen til atr komme med en kommentar

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pug 106 1.3 med turbo
  • #1   9. sep 2006 1: Aner det ikke... smiley
    2: Ja hvis du er god til at svejse skulle du vel nok kunne lave en flance selv.
    3: Du kan købe flere forskellige mærker af stempler, og flere forskellige steder. Søg lidt på nettet, det skulle være let nok at finde. Ellers VED jeg Randers Cylinder Service kan hjælpe.

Noget helt ander er at kompressionen på den motor standart er 10,2:1 så hvis du skal ud og have smedet stempler, så vil jeg da stærkt anbefale at du for nogle som nedsætter kompressionen. Hvad har du tænkt dig med motor styrring? Intercooler? Og hvad for et manifold vil du bruge?

• #2   9. sep 2006 hej daniel j..

jeg havde faktisk tænkt mig at ligge en støre pakning eller to for at sænke kompressionen... jeg har engen manifold da jeg skal finde et sted hvor jeg kan finde den til min det jo en besværlig motor og købe noget til man skal jo næsten lave alt selv!!! har ikke den største viden inden for motorstyring.. måske du kan anbefale noget!! havde regnet med bare at chippen den...og så en kæmpe Intercooler

• #3   9. sep 2006 Hvordan har du fået XU topstykket på et TU bund???

• #4   9. sep 2006 den sad på da jeg købte motoren

• #5   9. sep 2006 Det kan man ikke, de passer slet ikke sammen!

Mon ikke det er en 205 1,3 rally (TU) topstykke der sidder på, de kører nemlig med 2 solex kab!

• #6   9. sep 2006 jo det 205 1.3 rally srev jeg ikke det

• #7   9. sep 2006 citat start..... jeg har en lille sød pug 106 med en 1.3 rally motor med 2 dobel solex kab monteret på et 205 gti top og med skapere knast........citat slut

205 gti er XU, 205 1,3 rally er TU

Prøv hør inde på www.hi-speed.dk med dit turbo projekt, der er flere der inde der kører med turbo!

• #8   9. sep 2006 okay tak fór det alle sammen men i er velkommen til at skrive vis i har nogle ide´er

Kommentér på:
pug 106 1.3 med turbo

Annonce