{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e36 316i tuning
  • #1   25. jul 2017 Du finder ikke rigtig noget typebestemt i 2017 til dem desværre. Så du må ud at lave noget samlesæt selv.

Men husk nu for guds skyld at renovere motoren inden du går i gang. Den har formentlig kørt over 200000 KM og skal have en god tur inden man lige smider 50% HK oveni. En selvvalgt turbo+inter løsning såfremt du selv kan lave alt kan vel gøres til en 10-15000

• #2   25. jul 2017 Mange tak for svar smiley kunne godt være der var nogen der kendte til noget som "passede" på hvor man mest bare skal ændre lidt ophæng og sådan smiley

• #3   25. jul 2017 Ved der er noget til deres 1.9 liters 4 benet motor.
    mange skulle have gode oplevelser med et lignende supercharger kit der var på et tidspunkt og fået 200+ heste.
    http://www.koperformance.com/BMW/turbo_superchargers/

Ved dog ikke om det kan modificeres til at passe din motor

• #4   25. jul 2017 Tusind tak for svar det må jeg lige kigge nærmere på smiley

• #5   25. jul 2017 Var det ikke sjovere at smide en renoveret IS motor i?

• #6   25. jul 2017 Har også kig på en men kunne også være sjovt og prøve at se hvad man kan få ud af en 1.6 smiley

• #7   25. jul 2017 der er ikke noget beder end folk der kommer i sådan en 316/18 med kæmpe skørter, fælge og en t-hansen brum potte som så bare får fuld gas uden at flytte sig.. smiley

spøg til side.. google din motor model "m47" eller hvad den hedder og skriv turbo manifold.. og find ud af hvordan dit indsprøjtningssystem skal laves om før du kan køre med tryk.. så er du nået langt og de fleste turboer kan jo bruges og det behøver ikke være en garret holset eller sådan nogey

• #8   25. jul 2017 Tak for svar og nej det fed mangler bare skørter smiley men så kunne det være sjovt hvis den så kunne flytte sig mere end hvad folk tror smiley

• #9   25. jul 2017 En 316´er kommer aldrig til at flytte sig mere end folk tror med mindre du netop skifter motor. Selv med trykladning indenfor realistiske grænser kommer den ikke til at flytte sig mere end en 328i.

Jeg kender efterhånden til nogle stykker der har kørt med både turbo eller kompressor på E36 316 & 318 og de tilbragte oftest mere tid på at lave bilen end på at køre den. Fælles for dem var at der enten var valgt dårlige løsninger eller at man hele tiden ville have mere.

Du har formentlig en M40 eller M42 motor og de er nu ganske habile udover at løfterne med tiden giver lyd fra sig. Men bygget til tryk - det er de bare ikke.

Dertil kommer så det at skulle bøvle med syn og lovens lange arm for at have 160 HK i en bil født med 105 HK. Sorry, it aint worth it. Det er blot et råd.

• #10   25. jul 2017 Tak for svar ved du hvor de har købt det henne smiley det er ikke fordi jeg regner med at få en hurtig bil ud af det, det er bare for at prøve det og ja ved godt man kommer til at skrue tit når man gør det smiley

• #11   25. jul 2017 Det er købt på alt fra Ebay, DBA til tunere i DK.

Som jeg skrev i første indlæg så er dit første punkt renovering af motoren - der ville jeg starte med at lægge et budget. Så når man til at skulle se på turbo, intercooler, rør osv.. Dertil kommer der jo at der skal noget ordentlig udstødning på og der skal mappes i sidste ende.

Det link der er lavet længere oppe til en Amerikansk side tager jeg ikke for gode varer. Deres beskrivelse er mere salg end regulær info. Dertil lagt at skulle give 3500 Dollars plus forsendelse OG moms+ told så står sådan et kit dig i 30000 Kr. inden du overhovedet er igang med at montere.

Når du alligevel skal "ud at bryde loven" så havde jeg fundet en IS-kværn til 8-12000 Kr. Renoveret den, smidt andre knaster i, Dbilas spjæld og kvalitetsudstødning. Så kan du med godt hjemmearbejde have 170-175 suge heste uden at skulle tænke på turbo-lag, overheating osv osv..:)

• #12   25. jul 2017 Tak for hurtig svar og har også fundet en is motor til fornuftige penge med ledningsnet jeg regner med at skulle ud og kigge på smiley

• #13   25. jul 2017 God ide! smiley

Jeg skriver også blot det hele for at hjælpe dig.. Man har jo en bil for at ville køre i den, ikke for at holde på værksted 5 ud af 7 dage i ugen..:P

• #14   25. jul 2017 Ja nemlig gik også med det samme ind og kiggede på motor men havde det også lidt i bagtanken og få den skifter. smiley

• #15   21. jan 2019 Hej Casper,

Hvad kom du frem til af løsning?
    Jeg har selv en 316i, hvor jeg enten vil peppe den motor lidt op eller smide en 318is i.

• #16   21. jan 2019 Jeg kom til at sælge bilen så nåede aldrig igang smiley

Kommentér på:
Bmw e36 316i tuning

Annonce