2.196 visninger
|
Oprettet:
Bmw e36 316i tuning {{forumTopicSubject}}
Ville lige høre om nogen ved hvor man kan købe et kompresser kit eller et turbo kit til en bmw e36 316i
Og nej jeg gider ikke høre på "bare smid en støre motor i" for det er bare for at have noget sjovt med en lille 4-benet motor
På forhånd tak
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
Men husk nu for guds skyld at renovere motoren inden du går i gang. Den har formentlig kørt over 200000 KM og skal have en god tur inden man lige smider 50% HK oveni. En selvvalgt turbo+inter løsning såfremt du selv kan lave alt kan vel gøres til en 10-15000
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 238
mange skulle have gode oplevelser med et lignende supercharger kit der var på et tidspunkt og fået 200+ heste.
http://www.koperformance.com/BMW/turbo_superchargers/
Ved dog ikke om det kan modificeres til at passe din motor
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 147 Svar: 2.815
spøg til side.. google din motor model "m47" eller hvad den hedder og skriv turbo manifold.. og find ud af hvordan dit indsprøjtningssystem skal laves om før du kan køre med tryk.. så er du nået langt og de fleste turboer kan jo bruges og det behøver ikke være en garret holset eller sådan nogey
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
Jeg kender efterhånden til nogle stykker der har kørt med både turbo eller kompressor på E36 316 & 318 og de tilbragte oftest mere tid på at lave bilen end på at køre den. Fælles for dem var at der enten var valgt dårlige løsninger eller at man hele tiden ville have mere.
Du har formentlig en M40 eller M42 motor og de er nu ganske habile udover at løfterne med tiden giver lyd fra sig. Men bygget til tryk - det er de bare ikke.
Dertil kommer så det at skulle bøvle med syn og lovens lange arm for at have 160 HK i en bil født med 105 HK. Sorry, it aint worth it. Det er blot et råd.
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
Som jeg skrev i første indlæg så er dit første punkt renovering af motoren - der ville jeg starte med at lægge et budget. Så når man til at skulle se på turbo, intercooler, rør osv.. Dertil kommer der jo at der skal noget ordentlig udstødning på og der skal mappes i sidste ende.
Det link der er lavet længere oppe til en Amerikansk side tager jeg ikke for gode varer. Deres beskrivelse er mere salg end regulær info. Dertil lagt at skulle give 3500 Dollars plus forsendelse OG moms+ told så står sådan et kit dig i 30000 Kr. inden du overhovedet er igang med at montere.
Når du alligevel skal "ud at bryde loven" så havde jeg fundet en IS-kværn til 8-12000 Kr. Renoveret den, smidt andre knaster i, Dbilas spjæld og kvalitetsudstødning. Så kan du med godt hjemmearbejde have 170-175 suge heste uden at skulle tænke på turbo-lag, overheating osv osv..:)
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
Jeg skriver også blot det hele for at hjælpe dig.. Man har jo en bil for at ville køre i den, ikke for at holde på værksted 5 ud af 7 dage i ugen..:P
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 26
Hvad kom du frem til af løsning?
Jeg har selv en 316i, hvor jeg enten vil peppe den motor lidt op eller smide en 318is i.
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 2 Svar: 9
Bmw e36 316i tuning