Køling af indsugning V10 {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Har en Audi S6 5,2L V10.
Og min indsugningsmanifold bliver meget varm, som i rigtig godt varm 80 grader + vil jeg skyde den til.
Og man siger jo køligere luft du får igennem motoren flere hk.
Er der nogle der har en god idé til hvordan jeg kan køle min indsugning af?
Uden at skære hul i min motorhjelm, eller lave andet "fusk"
Ved den bliver så varm da den ligger på toppen af min motor, som generer rigtig meget varme. Men kunne man sænke den med bare 10' ville være lækkert.
Go weekend der ude
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
10 grader - det vil du i bedste fald kunne måle på et rullefelt - aldrig mærke...
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
https://jhmotorsports.com/shop/catalog/jhm-intake-spacers-8mm-thick-for-c6-s6-and-d3-s8-fsi-v10-p-3480.html
Om det har nogen virkning er så ikk til at sige.
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
Fedt lige sådan noget jeg søgte. Det må undersøges mere nøjagtig. Men lyder som noget der skulle på.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Du kan helt sikkert forbedre din indsugningstemperatur en smule, men så skal du starte med at skifte manifold pakninger til nogle der isolerer topstykkerne mere fra, lede den varme luft fra køleren væk (held og lykke med den opgave i det motorrum) og isolere hele manifoldet.
Uden på nogen måde at forsøge at lyde som en kold skid, så tror jeg du fokuserer for lidt på formålet og den reelle effekt, og for meget på enkelte detaljer.
Hvis du kunne sænke den med f.eks 30-40 grader, ville det have en effekt - men 10... Slet ikke...
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
Men kan jeg bare sænke den lidt er jeg glad, og det jo min bil plus penge. Men går meget op i de små detaljer er på plads. Bilen skal også have en chipning, så den vil blive presset lidt mere. Havde også overvejet at skifte hele indsugningen med PES. Men så begynder vi også at snakke stort arbejde og stor regning.
mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 540
Jeg ved ikke om de findes længere.
Måske du kunne bruge sådan et til indsugningsmanifolden?
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 33 Svar: 358
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
det tager meget af varmen i motorrummet,,
få lavet noget scoop eller hvad amn skal kalde det, som har åbning i forenden, så der kommer mere kold luft op i motorrummet,
jeg har sænket temperaturen en del, pga store hulle i forenden, samt lavet huller i hjelmen lige over udstødnings manifoldet,
så varmen kan komme ud, aelv når man holder stille,
jeg har dog lidt problemmer med og få motoro ordenlig driftsvarm om vinteren,
men løsning er mere kold luft ind
og få varmen luft ud af motorrummer
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 914
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 914
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.643
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 226
Køling af indsugning V10