{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

FK
FK
Tilmeldt:
3. jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49

Wastegate Aktuator tryk {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg har planer om at køre med 1,2 bars tryk. Jeg kunne godt tænke mig hvis det kunne lade sig gøre at den først kom op i tryk ved lidt højere omdrejninger, for at skåne motoren ved for højt tryk ved lave omdrejninger. Er det så bedst at få fat i en aktuator på 1,2 bar (eller så tæt på jeg nu kan komme afsted med at finde en med)? Eller kan jeg bare nøjes med at stramme den originale 0,3 bars aktuator jeg har? Og med at stramme mener jeg at justere længden af armen på aktuatoren, så den bliver kortere. Jeg har også en manuel boost controller (Boost Tee fra Turbosmart), som kan bruges, men jeg er i tvivl om jeg så når det ønskede tryk for hurtigt, altså lave omdrejninger. Og ja jeg er for nærig til at give flere tusind for en elektronisk boost controller smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wastegate Aktuator tryk
  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #2   15. jan 2018 Nej, det har jeg aldrig skrevet, da det ikke er det emnet handler om... Emnet handler om hvordan jeg når det ønskede tryk, uden at det kommer ved for lave omdrejninger

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #4   15. jan 2018 Den kan jeg da godt, men det er nu altså noget der bør fungere ens på alle turboer med indbygget wastegate. Jeg behøver jo ikke fortælle dig hvor stor turboen er og hvad diameteren er på hver enkelt rør på manifolden..

  • #6   16. jan 2018 Det er ikke noget du bare kan justere med en aktuator.
    Så skal du ud i noget styreboks, og lege med tænding, og måske med rør diameter, samt kompressions forhold i lave omdrejninger.


  • #7   16. jan 2018 Dit aktuator/grundtryk skal være det halve af det tryk du ønsker max og køre med.
    Altså 0.6 bar,
    Så får du en n75 ventil og en motorstyring til og justere trykket.
    Så justere du et map ind, med hvad tryk du vil have i forskellige rpm.


  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #8   16. jan 2018 Det kan ikke lade sig gøre at påvirke ladetiden sådan mere mekanisk, med manuel boost controller og lavere grundtryk på aktuatoren?

  • #9   16. jan 2018 Nej.
    Men hvorfor vil du det.
    Helt lowtec, kan du sætte prop i udstødning, så vil den lade senere.


  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #10   16. jan 2018 Det er fordi den turbo jeg skal have på er kendt for at lave tryk ved meget lave omdrejninger, som kan risikere at bøje plejlstængerne på standard indmad på nogle andre modeller. Men det kan også være den ikke kommer så hurtigt op i mit tilfælde, men har ikke haft motoren krudtet af endnu, da jeg ikke er færdig med de forskellige ting der skal gøres.

  • #11   16. jan 2018 Så hvis man skal gætte på hvad motor du har er det en rød Volvo blok og den er jo lavet til at kunne holde til et ret højt moment hvis den bare er kørt rigtigt ind så på rullefelt og se hvordan det passer sammen med tænding og benzin og hold den under 350-400nm så skulle den nok kunne holde

  • FK
    FK Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
    #12   17. jan 2018 Du har fuldstændig ret, det er en rød volvo blok, med 19T turbo. Men det er nok også mest på hvid blok der er den store risiko, da de bare meget bedre flow, så de kan lave tryk ved lave omdr. Men jeg må jo prøve at se når jeg er færdig, hvor tidligt den egentlig laver tryk.

Kommentér på:
Wastegate Aktuator tryk

Annonce