Wastegate Aktuator tryk {{forumTopicSubject}}
Hvis jeg har planer om at køre med 1,2 bars tryk. Jeg kunne godt tænke mig hvis det kunne lade sig gøre at den først kom op i tryk ved lidt højere omdrejninger, for at skåne motoren ved for højt tryk ved lave omdrejninger. Er det så bedst at få fat i en aktuator på 1,2 bar (eller så tæt på jeg nu kan komme afsted med at finde en med)? Eller kan jeg bare nøjes med at stramme den originale 0,3 bars aktuator jeg har? Og med at stramme mener jeg at justere længden af armen på aktuatoren, så den bliver kortere. Jeg har også en manuel boost controller (Boost Tee fra Turbosmart), som kan bruges, men jeg er i tvivl om jeg så når det ønskede tryk for hurtigt, altså lave omdrejninger. Og ja jeg er for nærig til at give flere tusind for en elektronisk boost controller
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Så skal du ud i noget styreboks, og lege med tænding, og måske med rør diameter, samt kompressions forhold i lave omdrejninger.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Altså 0.6 bar,
Så får du en n75 ventil og en motorstyring til og justere trykket.
Så justere du et map ind, med hvad tryk du vil have i forskellige rpm.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Men hvorfor vil du det.
Helt lowtec, kan du sætte prop i udstødning, så vil den lade senere.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
okt 2005
Følger: 113 Følgere: 114 Biler: 5 Emner: 90 Svar: 695
jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 49
Wastegate Aktuator tryk