{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.650 visninger | Oprettet:

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125HK {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Ford Fiesta 1.0 Eco 125HK som normalt er tunet med SuperChips Bluefin dimsen. Jeg var til første syn i dag og dumpede, da "kulilteindhold, tomgang" var på 3.1 vol. %, tillige var lambda-værdien for høj.

Burde det være nok at pille tuningsprogrammet af bilen (er nu gjort) eller er der andet jeg bør gøre? Er der evt. et sted (jeg er ved Vejle), hvor jeg kan få det målt inden omsynet?

På forhånd tak for hjælpen, jeg havde ikke lige regnet med at dumpe syn i min 4 år gamle, ellers fine bil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125HK
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #1   29. jan 2018 Den er jo ikke tunet i tomgang, så tror ikke det gør nogen som helst forskel

  • #2   29. jan 2018 Nogen idéer til, hvad det så kan være? Hvis det ikke er dét, er det da helt skidt..?

  • #3   29. jan 2018 Hvis den er bokstunet kan den sikkert sagtens have ødelagt katalysatoren ved at køre for fed smiley

    Men næsten alle værksteder kan nåle din udstødning smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #4   29. jan 2018 Jeg tror kasper har ret

  • #5   29. jan 2018 Uvidende spørgsmål: Vil det kaste en fejlkode af sig, som jeg burde kunne se på ODB diagnosticeringen eller er det kun ved at køre på værksted, jeg kan finde ud af dét?

    .. og tak for hjælpen smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #6   29. jan 2018 Hvis du selv kan tjekke fejlkoder, så prøv da og se om der er nogle. Det kunne da sagtens være

  • #7   29. jan 2018 få skiftet motorolie/filter og luft filter og kør ud og giv den godt med gas,så den bliver brændt godt ud evt en lang tur på motorvejen. og kør til syn hvor bilen er godt varm. Så køre den sikkert igennem. da det hjælper en del.

  • #8   29. jan 2018 Det fremgår ikke helt af mit indlæg, men det er i øvrigt en benzin, så det vel ikke typisk, at de ryger på kulilteindhold og lambda til syn?

  • #9   29. jan 2018 jo hvis forbrændingen ikke er optimal,
    eller den er sodet til, måske oga den chip ting, og den har kørt for fed blanding i længer tid, så soder katten til
    og den arbejder så ikke optimal,

    så som andre skriver, skal den skydes rigtig godt.


  • #10   29. jan 2018 tag min mors benzin Toyota hun har haft i rigtig mange år. Den har altid ved syn lagt rigtig tæt på hvor den dumpet i co2 testen til hver syn. men her for 2 måneder siden jeg var til syn med den lå den helt ok. og det enste jeg gjorde op til syn den her gang, var at skiftet olie og oliefilter og luftfilter. plus den fik en lang tur med godt med omdrejninger inden syn, og det gjorde den var rigtig fin i den test. den var kun halv af hvad den Max måtte være. Så det kan betale sig at gøre det lige inden syn.Så giv den sådan en tur,så køre din bil sikkert igennem syn. og ja den chip Box eller hvad det er. er godt den er kommen af. I hvert fald når du køre til syn

  • #11   29. jan 2018 Hul i udstødning, defekt lambdasonde, eller luftmassemåler.

    Du skal sikre dig at bilen er gennemvarm inden syn. Prøv evt med bell add additiv, 1b clean + 2B.


Kommentér på:
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125HK

Annonce