{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.530 visninger | Oprettet:

M54B30 - Nemme heste at hente ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvis man ser på en bmw z4 med deres m54b30 motor, er der så nogle nemme heste der kan hentes ?

En sugemotor med alublok så forventer ikke mirakler, men fx en chip ser ud til at give folk op til 15 hk, dog er 10-12 nok mere realistisk.

Tænker om fx indsugning fra en anden model passer og lign mods der kan klares nemt og til fornuftige penge. Det virker umildbart ikke som en motor der kan hentes meget på, så måske mam bare skal nøjes med noget luft filter for lidt lyd og så være glad ?

Mvh Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  M54B30 - Nemme heste at hente ?
  • #1   28. feb 2018 mener at have set en annonce hvor han tilbyder at porte osv som så giver en 20-30hk, han tog et sted mellem 2-3000kr

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #2   28. feb 2018 Det er jk auto som tilbyder optimering af topstykker smiley
    https://www.bilgalleri.dk/optimering-af-topstykker/id-2204545


  • #3   28. feb 2018 Mange tak, han er blevet kontaktet.

    Andre bud ?


  • #4   28. feb 2018 Der gælder samme regler som med alt andet tror jeg, kender intet til motoren, men den er formodentlig med dobbelt VANOS.

    Så der kunne være effekt at hente i at remappe styringen af det, køre Vpower og deraf kunne køre lidt mere fortænding MÅSKE, ikke sikkert der er ret meget at hente der.

    Herudover hedder det jo at gøre indsugning så lidt restriktiv som muligt, og en korrekt dimensioneret udstødning med en god manifold, det har relativt meget at sige. Måske kan der fås nogle lumpy idle knaster smiley

    Flere omdr. er også = flere hk, hvis ellers du har en motor der kan trække vejret i de høje omdrejninger, måske kan det afhjælpes med større ventiler og portning.

    Men alt i alt er det jo en kæmpedyr omgang, og måske nærmere værd at overveje en M50 med turbo i stedet, eller en turboladning på din M54 med lavt ladetryk, så den stakkels alublok ikke eksploderer smiley


  • #5   28. feb 2018 Det er også min fornemmelse at det bliver yderst dyrt ....

    En sportsbagpot, luftfilter samt en chiptuning med Vpower burde vel give små 250 hk kontra de 231 standard samt en lyd bilen fortjener.

    Med indkøb fra udlandet/ebay og chiptuning herhjemme kan det vel laves for 10k, lyder det helt forkert ?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #6   28. feb 2018 De 10.000 er hurtigt væk på et komplet system som er noget værd smiley
    Især hvis manifolden også skal med.
    Men det er dyrt at tune NA motor smiley


  • #7   28. feb 2018 Det er slet ikke et komplet sæt fra og med manifold, der ved jeg godt pengene forsvinder for hurtigt.

  • #8   28. feb 2018 Du behøver slet ikke at bruge 10.000kr at folk er tosset nok til at bruge så mange penge er fuldstændig latterligt. Byg dit ejet det kan gøres ufatteligt billigt. Samt det lyder endda godt uden problemer. Jeg har bygget et for hvad 3-4k 2x Simons mellem potter som bagpot det giver en seriøst lækker sprød lyd og så 2x2.5" hele vejen 328 katalysator og så en bananskrald fra EBay. Gal det lød godt. Du kunne høre den i tom gang sådan rigtigt og så når den fik pedal så var der lækker lyd. Men ved 90 og 110 stille måske en smule brummen. Men en gang lyddæmp el skrue op for musikken det hjalp altid.

    Altså skal du noget så skal du overveje om at smide noget turbo i din m54b30. Det nok der det er nemmest at hente hk. Sådan en 330 kværn den går godt med tryk ingen tvivl om det. Men igen byg dit ejet udstødning og ikke tænk åhhh bare jeg ikke havde spildt så mange penge på udstødning.


  • #9   1. mar 2018 Nu ved jeg ikke hvor dygtig ham fra JK er men gør han det ordenligt og korrekt så kan man uden tvivl mærke forskellen , specialt efter en indkøring med chip til

  • #10   1. mar 2018 Håbløst dyrt at hente heste på en sugemotor. Det smarteste er at smide turbo på!

  • #11   1. mar 2018 #10
    Ikke nødvendigvis håbløst dyrt. Ja det ikke bare at chippe bilen og så har du 50hk og og 100nm mere. Men en velbygget udstødning. En ordenlig indsugning og en indkøring kan godt give effekt på nogle suge motore og måden bilen levere effekten kan ændres markant så selvom du måske kun henter 15hk så er Effekt kurven så meget sjovere at det føles som meget meget mere. Hk er bare et tal. Det er hvordan de bliver leveret der hat betydning....

    Ved ikke om det er ligesom med de ældre BMW'er der har en anden gearing i gearkasse og bagtøj. Men noget af det sjoveste bmw jeg har kørt var en E30 320 med 325 motor (m20) hvor man havde bibeholdt 20'erens drivlinien. Den var ikke hurtigt på toppen men den trak rigtigt godt i alle gear grundet den større effekt... Samme trick laver man på en Civic som min der smider man en S20 gearkasse (køre S40 normalt) på da gearingen er sjovere. Topfart er den samme bare. Du køre bare højere omdrejninger... Det kunne være en vej man kunne gå som alternativ. Hvis det er muligt med den model.


  • #12   3. mar 2018 Banan mannifold med sports kat og knast aksler til sports modeller og så ny indsugnings slange i glat silikone og poleret gasspjæld event få det boret op og væk med viskose blæser og på med el blæser og så en indkøring så får det lidt for små penge.

Kommentér på:
M54B30 - Nemme heste at hente ?

Annonce