{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.530 visninger | Oprettet:

Kenny B
Kenny B
Tilmeldt:
3. mar 2018
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34

Tip tuning af sugemotor {{forumTopicSubject}}

Hej. Skriver af ren nysgerrighed og vil lige høre om man får noget som helst ud at at tippe en bil uden turbo?

Jeg har en Gold 4 2.0 fra 2000, og tænkte på om det er noget som kan betale sig eller man bare skal lade være?

på forhånd tak for svarene:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tip tuning af sugemotor
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #1   6. mar 2018 La´vær


  • #2   6. mar 2018 *chip smiley

  • #3   6. mar 2018 Hvis du vil have HK ud af den må du smide nogle flere dollars end til en bil med turbo - skarpe knaster, bananmanifold og anden indsugning + chip så har du nok 130 hk

  • Kenny B
    Kenny B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34
    #4   6. mar 2018 Haha! Har du da enlig ret i.. ved ikk lige hva jeg har lavet smiley

  • Kenny B
    Kenny B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34
    #5   6. mar 2018 Ja okay, vidste ikke om man kunne være heldig at få en smule ud af det kun ved at chippe den.. det andet virker noget pebret smiley

  • #6   6. mar 2018 Du kan også godt bare med chip men det bliver 5-7hk

  • Kenny B
    Kenny B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34
    #7   6. mar 2018 jo okay, det var self heller ikke det helt store

  • #8   6. mar 2018 Sikkert ikke det svar du har lyst til at hører.....Men mit bedste bud er at sælge din 2.0, og købe en 1.8T i stedet.....og ja, du vil måske sætte lidt til ved at bytte bilen ud, men det hurtigt sparet hjem i en unødvendig chipning af 2.0'ern.....og på lang sigt kan og vil du få så utrolig meget mere glæde / smil på læben af 1.8T'ern, som du aldrig vil få ud af 2.0'ern.
    For øvrigt koster en 1.8T det samme i grøn afgift som en 2.0 smiley


  • #9   6. mar 2018 Eller en 1,9 tdi - du kan evt tjekke min inde på min profil.

  • Kenny B
    Kenny B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34
    #10   6. mar 2018 haha har godt hørt det før.. men er nu ikke fordi jeg har stort behov for en ny.. kunne bare være sjovt lige at se hvor meget man ville få ud af det, og det kan jeg så se ikk rigtig er noget smiley

  • #11   6. mar 2018 Nej, du har ikke behov for en ny.....Men det lader jo til du har et behov for nogle flere HK smiley
    Derfor du bare skal bytte den ud med en 1.8T, så har du stadig den "samme" bil.....Bare langt mere underholdende + det at chippe pludselig går hen og bliver en helt anden historie smiley


  • #12   6. mar 2018 Men det korte svar er....nej det kan desværre ikke rigtig betale sig smiley


  • #13   6. mar 2018 De bedste heste på en ældre sugemotor hentes som regel ved at give motoren en god tur eller renovering. Det er lettere at finde tabte heste, end købe sig til nye smiley

  • #14   6. mar 2018 Dem der siger det ikke kan betale sig er dem der også siger "det koster 1000kr pr hk på en suge motor" men de er dårlige til matematik da en chiptuning.nu oftest koster 3000-3500 kr og henter du bare over 4hk så har det jo være billige hk. Der ud over kan man få en bedre effekt kurve så hvor bilen før smed 60hk ved et omdrejningstal så kan den måske smide 70-80hk... Om man der så er noget at hente på den pågældende motor ved jeg ikke men man skal ikke udelukke chip bare fordi man ikke køre med tryk

  • #15   6. mar 2018 Det helt rigtigt Sø-propel.....Det bare ikke alle der er har lige meget potentiale, og lige netop 2.0 motoren som der er tale om her, vil det ikke give noget mærkbart på, med kun en chipning.

    Jeg kører selv med Revo stage 2, indsugning, samt udstødning på min G4 R32, og det har da givet 25 HK, og 40 NM.....Det er i sig selv ikke det helt vilde, men netop som du selv nævner det, så har den fået en meget bedre effektkurve, og meget mere effekt ved gearskift end tidligere, hvilket er ganske mærkbart.


  • #16   6. mar 2018 Det eneste du vil opnå, hvis du nu er så heldig at få 5-7HK, så vil der lige præcis gå ganske kort tid og du vil søge efter flere, med indsugning, knaster, udstødning, portning af top. Når det er gjort, og du lander et sted mellem 130-160HK, så har du brugt urimeligt meget økonomi på det. En anden bil eller en 1.8T Golf er meget bedre for dig.

  • #17   6. mar 2018 Bare gør det, det er billigt og skader ikke noget.

  • #18   7. mar 2018 Der er som regel ikke meget at hente medmindre at man skifter komplet udstødning og evt indsugning, men så begynder det også at ligne noget, hvis man gør det kan man hive 10-20hk ud af motoren vil jeg skyde på.. og det er noget der kan mærkes når motoren i forvejen har så få hk...

    Jeg lavede det nummer på min Civic 1,6 og gik fra 160 til 176hk.. det blev en helt andet bil at køre i.... det var alle penge værd...


  • #19   7. mar 2018 Du får ihvertfald ikke 15hk ud ved at skifte udstødning og så en chip så tror jeg nærmere 10

  • #20   7. mar 2018 udstødningsmanifold, katalysator og mellem rør + bagpotte og så cold air indsugning... Kan det ikke give 15hk på sådan en motor..

    det skal selvf være noget ordentligt og ikke et manifold til 2000kr...




  • #21   7. mar 2018 Tror ikke der er så meget at hente på udstødningen på sådan en gammel slider med 115hk standard

  • #22   7. mar 2018 Hvor er det egentlig at begrænsningen ligger i sådan en VW 2.0 motor. Andre modeller har jo typisk 140-160HK.

  • #23   7. mar 2018 begrænsningen ligger i at det er en VW smiley

    sorry men det er sandt, VAG har ikke kunne lave effekt uden tryk siden 80erne


  • #24   7. mar 2018 Så er hondatossen på banen igen. Er der for meget sne til plæneklipperen skal luftes?

  • #25   7. mar 2018 Mirza

    Det er der måske noget om, jeg kan ikke umiddelbart huske nogle modeller der har en fornuftig literydelse nemlig. Med kun 57.5HK/L må det være både indsugning, topstykke og udstødning der skal laves om for at komme op på en 70-80 stykker som i de fleste andre biler.


  • #26   7. mar 2018 Stiffmeister

    jamen er det løgn det jeg skriver ? Ellers må du svare Allan på hvorfor den kun har 57hk/L, og hvor begrænsningen ligger ?

    Jeg tænker udstødning og indsugning er en kæmpe flaskehals med den lave literydelse, og derfor BØR der være meget at hente med en anden udstødning...

    Men lad os være saglige, hvad synes du der er galt ?


  • #27   7. mar 2018 Bare som eksempel har en Alfa 77.5HK/L (motor af samme årgang)

  • #28   7. mar 2018 Ja og en BMW fra samme årgang har også 75hk/L

    Selv en Ford 2,0 fra samme årgang har 145hk..

    så det er faktisk ikke pis, det er faktuelt at VW har få hk/l på deres sug modeller... spørgsmålet er bare hvorfor ?? det er ikke fordi at de er økonomiske...


  • #29   7. mar 2018 Nej tværtimod. Når en motor bliver godt optimeret i forhold til flow, så vil den også gå længere på litteren.

  • #30   7. mar 2018 Den 1,8 125hk de lavede i samme årgang havde da knap 69,5hk pr liter. 2.0eren er en meget ældre motor og de stoppede jo også med at lave den efter G4

  • #31   7. mar 2018 1,8eren er lidt bedre..

    men det er stadig ikke en ret effektiv motor set med de sportslige briller..

    Toyota, Alfa Romeo, Honda har alle sammen flere hk pr liter..

    så jeg tænker en god udstødning i +2" ville være rigtig godt for den... men der må være andre der har mere erfaring med den slags...


  • #32   7. mar 2018 Jeg kender en der havde sådan en 2.0 fra ny af, han var i hvert fald træt af, at den ikke var hurtigere og at den maksimalt kunne presses oppå lige under 12km/L, men normalt kun 11km/L.
    Men lad os se om de er færdige med at lave ineffektive motorer. De er nok nærmest færdige med at lave motorer uden tryk.


  • #33   7. mar 2018 Så vidt jeg ved så er Hondas Accord en 147hk på en 2,0er som giver 73,5hk pr liter. men samtidig er den oplyst til at køre 11 kml og den kører vel ikke engang 10. + Den er fandme tung i røven med sine 1325kg. Biler på tryk er også fremtiden og det indså VW bare før åbenbart. Vil man have en hurtig bil skal man have turbo

  • #34   7. mar 2018 og den accord har samme 0-100 som en Golf 4 1,8 som altså har 22hk mindre


  • #35   7. mar 2018 Ja eller BMW E36 M3, de rykker fornuftigt og de går meget flot hvad brændstoføkonomi angår, selvfølgelig forudsat at de vedligeholdt.
    Så får du noget af den bedste lyd og noget de små turbo biler bliver lidt træt af smiley


  • #36   7. mar 2018 VW-folk der ville have flere hk købte jo evt en 2,3 170HK som trods for den større motor stadig kørte længere på literen end den Accord 2,0 147hk smiley

    OG 0 - 100 på 8 sek :*


  • #37   7. mar 2018 Stiff
    Det gør den jo netop fordi den har en bedre literydelse smiley


  • #38   7. mar 2018 Altså 2,3eren har 74hk pr liter. Men hvis man vil have hk så opgraderer man altså men self kunne folk også bare købe en Golf 4 1,8T som havde 150hk og ja det er self med tryk

  • #39   7. mar 2018 Altså nu kan du heller ikke sammenligne en golf med accord, så skal du sammenligne en passat med en accord...

    hvis vi skal sammenligne en golf med en civic, så bliver det for alvor underligt, for så er en 1,6 sug 160hk hurtigere end en golf 1,8 med TURBO 150hk, og de kører lige langt på literen 11,9km/l


  • #40   7. mar 2018 Nu ved jeg ikke hvad civic'en kører, men jeg ved i hvert fald at vw 1.8t har svært ved at opnå det den lover.

  • #41   7. mar 2018 Så vidt jeg ved så er honda civic 1,6 fra den årgang en 110hk medmindre det er 1,6 VTEC fordi VTEC er jo hondas svar på turbo nærmest... De er så glade for det vtec meeeen den 1,8T kan da bare lige få en chip så siger vi alene med chip 180-190hk :)) OG vi kan også bare snakke holdbarhed hvis det er hehe.. Min nabos golf blev solgt ved 411.000 km og den fejlede intet udover sliddele - Jeg har engang kørt en Civic 1,5 VTEC med 250.000 på klokken og den kørte som en vw der havde kørt en mio....

  • #42   7. mar 2018 de gamle Honda'er er meget konservative i deres opgivelser, de nye Honda'er kan ikke holde hvad de lover, men jeg havde en 1,6VTi i 10 år.. og jeg kørte 14km/l i gennemsnit i de sidste 2-3 år.. med 15,7km/l som rekord (men det var også riiiigtig morfar kørsel)

    men det er jo netop formålet med VTEC, ved lave omdrejninger er den ligeså død som enhver anden 1,6er, men ØKONOMISK.. og ved høje omdrejninger yder den som konkurrenternes 2,5liter eller 1,8T

    PS. min VTi havde kørt 395.000km da jeg solgte den, og kørt på racerbaner i 5-6 år...


  • #43   7. mar 2018 Den 1,5 VTEC jeg kørte i kunne da max rende 12 kml.. 1,8T kører 10-11 kml selvom den er oplyst til 12,5 ja men det er de færreste biler der overholder det smiley og det gør civicen heller ikke

  • #44   7. mar 2018 Alle 1,8T har kørt racerbaner når du tænker på at de kun er unge fyre der kører i dem og de tåler altså til de tæsk.. Der ryger self en kobling i ny og næ men motoren holder

  • #45   7. mar 2018 Stiffmeister

    Jeg har også ejet sådan en 1,5iLS... og den er med øko vtec, da jeg havde den kørte jeg også kun 11-2km/l, fordi jeg kørte den hårdt, og det er den ikke bygget til.. den næste ejer kørte 18-20km/l i den.. men til frisk kørsel, var den noget hø pga den høje gearing, og man skulle ned i 4. gear for at køre over 160km/t...



  • #46   7. mar 2018 Det er dæleme en sørøver der har købt den... Den kan satme ikke køre 18 kml om så det er ned ad bakke, med solen i ryggen og hjemve

  • #47   7. mar 2018 Du opretter bare et emne på Hondaklub på facebook og hører hvad folk kører i deres 1,5 ek3, så skal du se...

    Alle 1,8T har kørt racerbaner når du tænker på at de kun er unge fyre der kører i dem og de tåler altså til de tæsk

    hold hold nu, det er tydeligt at du aldrig har kørt på bane.. for så vil du vide at der er en KÆMPE forskel på at lave en koger på striben og køre en 402m, og så køre race omgang efter omgang.. de 2 ting kan du slet ikke sammenligne, beklager...


  • #48   7. mar 2018 Ja godmorgen altså er du helt væk. Hvis man spørger inde på en Ford klub om det samme så er ford også det bedste i verden. Det samme gælder alle bilmærker.. Den kører ikke 18 kml og det ved du godt.

    Nej men du kører ikke 20.000 km på bane om året - De 1,8T får næsten lige så mange tæsk som en banebil. Accepter facts... Og jeg snakker ikke kun om striben og brændere... Tænk på at 1,8T får super mange tæsk oveni at halvdelen af alle 1,8T kører med 200hk+ OG de holder stadig.


  • #49   7. mar 2018 Jeg har aldrig skrevet at Honda er det bedste i verden.. jeg er oprigtig omkring mine dårlige erfaringer med en 1,5iLS og jeg kunne IKKE få den til at køre økonomisk da jeg var 18år gammel, jeg er også oprigtig vedrørende de nye Hondaer som heller ikke kører ligeså langt som de er opgivet til...

    alt hvad jeg skriver er enten fakta, eller personlig erfaring... du har jo tydeligvis aldrig kørt på en bane, ellers vil du ikke udtale dig som du gør, så hvordan kan du sammenligne med tæsk på vejen med at køre på bane, når du ingen erfaring har på det punkt??

    vi kan snakke om tal 1,6 160hk vs 1,8T150hk som er langsommere dagen lang hvis du vil... der er ingen grund til at tage tingene så tungt... bare fordi vi har forskellig holdning, men tallene lyver ikke !


  • #50   7. mar 2018 Hvad ved du om min baneerfaring? Hvor mange bane-km tror du at din honda kørte? tror 1000km banekørsel giver det samme som 10.000km kørsel på alm vej når brian er bag rattet.

    So what at den 1,6 VTEC slår en 1,8T som standard når der skal så lidt til som 2000kr for at gøre 1,8Teren hurtigere. Desuden har Honda aldrig lavet en pæn bil og det er FAKTA. Jeg går meget op i motor meeeen udseende har også sin betydning. Jeg vil aldrig købe en honda så vil jeg hellere kører i en gammel kia eller tage bussen...

    Den 1,5 var oplyst til 14,9 eller 15,1kml så aldrig i verden at den vil køre 18-20kml det kan du stikke op hvor solen ikke skinner...


  • #51   7. mar 2018 Jamen fortæl mig om din baneerfaring, hvor mange gange har du kørt på bane, i hvilke biler, og hvilke baner ??

    udseende er ikke fakta hold nu....


  • #52   7. mar 2018 baneerfaringen ligger nok 1 gang på Ring Djursland og så 2 gange har jeg kørt rally på en ulovlig bane oppe ved Løkken... Ikke meget erfaringen men stadig erfaring nok til at vide hvor mange tæsk en bil får

  • #53   7. mar 2018 Stiff

    Udseende, hvordan kan det nogensinde blive fakta og ikke en smagssag, altså er personlig holdning? Det kan kun være fakta, at du ikke kan lide udseende på f. eks. Honda.


  • #54   7. mar 2018 Okay hvis vi nu følger Mirza og siger at en gammel gammel Honda 1,5 med 100hk kan køre 20kml og er billigere and så meget andet hvorfor købte alle mennesker så ikke sådan en? det var da en drøm!

  • #55   7. mar 2018 #46 jeg køre 17.5 uden at køre super økonomisk. Så jo en EK3 med en 1.5 er økonomisk. Køre lidt kortere på literen med A/C tændt. Men køre jeg over 110 så vi nede på 15 og over 140 så jeg nede på 11-12

  • #56   7. mar 2018 Hvordan har du målt det? smiley


  • #57   7. mar 2018 #55 tak for dit bidrag, jeg kender mange med den erfaring..

    Her er der 3 mere der kører op til 18km/l

    https://www.bilgalleri.dk/galleri/138718-honda_civic_1_5ils_vtec

    https://www.bilgalleri.dk/galleri/197460-honda_civic_1_5ils_vtec

    https://www.bilgalleri.dk/galleri/338174-honda_civic_ek3

    Der er godt nok mange sørøvere på bilgalleri... Sø-proppel lyder også som sørøver smiley

    men nææ det er bare fakta...


  • #58   7. mar 2018 smiley smiley smiley smiley

    Jeg elsker når folk diskutere deres bilmærker og hvad der er bedst, det er fandme god underholdning...

    Mine 5 cents er: at de Golf 1.8T motore er sgu ikke guds gave til folket! samtlige kammerater jeg kender der har haft dem har dælme skiftet mange dele på dem, af den ene og den anden slags...


  • #59   7. mar 2018 De skriver 16-18 kml og det er stadig en del fra 18-20kml smiley Og jeg kan også sige at min bil går 20-50kml meeeeen oftest kører den nok 20 smiley

    Pak dit lort sammen - Hvorfor vil honda oplyse bilen til at køre 14.9-15,1 hvis den kører 18??? Glem det


  • #60   7. mar 2018 Selvfølgelig en fransk kartoffel der kommer med hate til vw

  • #61   7. mar 2018 Stiff

    Engang var det ikke alle fabrikanter der løj om deres fakta, tværtimod smiley



  • #62   7. mar 2018 Arghh det passer så heller ikke... Alle vil lyve til deres fordel smiley

  • #63   7. mar 2018 Som jeg skrev, engang var det ikke alle der løj...

  • #64   7. mar 2018 Pak dit lort sammen - Hvorfor vil honda oplyse bilen til at køre 14.9-15,1 hvis den kører 18??? Glem det

    nu er vi oppe på 5 brugere som har skrevet at de kører 18km/l... så det er vist dig der skal pakke dit lort sammen hvis du ikke tror på flere uafhængige kilder.. så er du jo ikke til at diskutere med...

    de15,4km/l som den er opgivet til er et gennemsnitlig forbrug, hvis nu 90% af ens km foregår på landevejen med driftsvarm motor, så er det klart den kan køre 18km/l


  • #65   7. mar 2018 Men for at besvare dit spørgsmål

    Hvorfor vil honda oplyse bilen til at køre 14.9-15,1 hvis den kører 18???

    så var det ikke så vigtigt i 1996, dengang betalte man ikke afgift på baggrund af forbrug, derfor oplever mange at biler i gamle dage kørte længere på literen end hvad de var opgivet til, i dag er det lige omvendt...


  • #66   7. mar 2018 Nu har jeg selv kørt en og den gik ikke 15 ihvertfald... Du sagde også at du ikke selv kunne få den til at gå mere.. Alt andet er ren snak og noget vi ikke ved med sikkerhed men nogen blot har skrevet at deres bil går..

  • #67   7. mar 2018 Tilsvarende oplevede man ofte dengang også, at BMW ikke helt havde de heste de var opgivet til. Men dog alligevel var de næsten altid hurtigere end hvad de var opgivet til, blot et andet eksempel.

  • #68   7. mar 2018 Bullshit... Hvis en bil kører 18 kml vil de aldrig skrive 15 vel :)) Det er jo ren idioti

  • #69   7. mar 2018 Stiffmeister Da jeg var 18år gammel forsøgte jeg den IKKE til at gå 18km/l... pointen er bare at hvis man kører økonomisk så KAN man, det er bare ikke sikkert man vil..

    Til sammenligning kørte jeg 7km/l i min Civic 1,6VTi da jeg fik den, men 10 år senere da jeg blev moden og lærte at køre bil og pendlede så kørte jeg 15km/l... så det giver meget god mening at jeg med mit kørelsesmønster kørte 12km/l i en 1,5


  • #70   7. mar 2018 Haha jeg hater skam ikke på VW, jeg har fuld respekt for de HK der kan hentes ud af den kværn, men det er og bliver bare ikke en evighedsmaskine, som du skriver smiley

    Men kald du mig bare en kartoffel, hvis du tror det hjælper din sag, bassemand smiley


  • #71   7. mar 2018 Bullshit... Hvis en bil kører 18 kml vil de aldrig skrive 15 vel :)) Det er jo ren idioti

    HALLO, det er en GENNEMSNITSFORBRUG de 15,4km/l.. den går jo ikke 18km/l i byen vel... for satan mand.. men hvi du ikke tror på 5 brugere, så er det vist dig der har et problem smiley


  • #72   7. mar 2018 Tror på hvad jeg selv ser smiley Jeg har set den bil gå alt andet end over 15kml. Accepter at den bil ikke kører 18 kml haha du har jo ikke engang set det med dine egne øjne din klathat

  • #73   7. mar 2018 Evighedsmaskine siger jeg ikke - Evighedsmaskinen må være en 1,9 TDI som hov ja også ligger i VW :))

  • #74   7. mar 2018 Hyg du dig bare klaphat, du står helt alene med dine holdninger kan man se...

  • #75   7. mar 2018 VW fanboys never change, det må vi bare indse Mirza smiley

  • #76   7. mar 2018 Kører ikke engang VW mere haha

  • #77   7. mar 2018 VW eller ej, det er fanme en pinlig opførsel at man formår at få samtlige brugere imod sig, og slet ikke gider forholde sig til hvad der bliver skrevet... det er i hvert fald en sikker måde at tabe diskussioner på..

    men så kan man jo altid skrive haha og klaphat osv... smiley


  • #78   7. mar 2018 Jeg ejer faktisk en VW 1.9tdi 90HK, fordi den kører langt per liter, derfor har jeg den. Jeg har sågar VW aktier, men til trods for det er jeg heller ikke VW fan...

  • #79   7. mar 2018 Tabe en diskussion? Du har ingen facts på bordet udover 3 links til hondafolk der siger deres biler kører 16-18 kml(som stadig ikke er 18-20kml som du siger)


  • #80   7. mar 2018 Stiff
    Come on, du mener selv, af udseende er fact, få nu styr på...dine facts.


  • #81   7. mar 2018 haha smiley

  • #82   7. mar 2018 Stiff vi kan jo bare lade som om at den "kun" kører 18km/l, det tror du jo heller ikke på, på trods af at flere skriver det... så er det jo håbløst at diskutere med dig...

  • #83   7. mar 2018 Det er da facts smiley hvis den gamle spand kørte 18-20 kml og ikke kostede en skid ville alle da køre i dem.

  • #84   7. mar 2018 Altså 16-18kml skriver 2 af dem og den sidste skriver "op til 18kml" og jeg har ikke kunnet for den til at gå over 15kml selv - du kørte 12 kml så puuuuh skal vi sige at den kører 15 kml smiley

  • #85   7. mar 2018 for helvede mand, den kører jo ikke 18km/l i snit rundt i byen når man tæsker den, men man kan få den til at køre 18km/l, hvad er det du ikke fatter ??

    nej ved du hvad jeg tror du troller.. det gider jeg ikke spilde min tid på, du vinder....


  • #86   7. mar 2018 #56.
    Fuld tank, nulstille trip, kør til den er tom, fyld op og beregn gennemsnit. Det her jeg gjort mange gange... Mit daglige kørsels mønster er ture på 8-20km af gangen... Skifter ved 4000rmp og køre by i 4.gear og overholder fartgrænserne. Jeg accelerere normalt og følger trafikken. Hsr haft den nede på 11km/l da jeg kørte med højere fart over et langt stræk... Der er et par stykker der ikke gå så langt men det er ofte Solonoiden der laden den gå i øko mode (skulle køre som en 12v i øko mode). Yder mere er motoren ikke glad for rulle modstand. Mine gamle vinterdæk skænkede km/l med 1-2 og mange køre med meget brede dæk på dem eller for stor hjul omkreds som den heller ikke kan lide... Men det samme historie med min vens Octavia 90hk TDi han kørte 22-25km/l men den er oplyst til 17.6


  • #88   7. mar 2018 Kør 65 km/t i en varm Octavia TDI, så går den 32-35 km/l selvom den er opgivet til 19.2 mener jeg.

    Stiffler: NEJ MEN DET KAN JO IKKE PASSE NÅR FABRIKKEN SIGER................... gab zzzzz...

    PS! Kører 15-20 km/l alt efter om jeg har travlt eller ej.


  • #89   7. mar 2018 32-35 kml? Nu må i fandme stoppe... Allan du er helt krudtet af på øverste etage

  • #90   7. mar 2018 Da jeg gik i skole havde vi nogen hæfter der hed LÆS og FORSTÅ, hvorfor har de ikke dem mere, nogen kunne drage god nytte af dem.
    Nogen har bare ikke de evner til at vride de sidste km ud af brændstoffet, sådan er det, så er der sikkert noget andet de er bedre til.


  • #91   7. mar 2018 Stiff
    Det samme kan min Golf også, den er god nok.
    Men nu er vi ude at snakke nogle særlige tilfælde og ikke længere et almindeligt gennemsnit, husk det.


  • #92   8. mar 2018 Nu har jeg selv haft en 1,9 TDI og ja den kunne da rulle 22 kml ved 80 kmt men om jeg kører 60 vil den ikke køre 30+ kml Husk at der er forskel på hvad kørecomputeren skriver og hvad der faktisk bliver brugt :))

  • #93   8. mar 2018 Stiff

    Ok, forklar venligst


  • #94   8. mar 2018 99% af alle kørecomputere viser at du kører længere på literen end du egentligt gør... Det har været en tidligere meget debatteret emne..

  • #95   8. mar 2018 Men har du testet det eller er det bare gætværk?



  • #96   8. mar 2018 Ja selvfølgelig har jeg testet det... min Fiesta skriver feks når jeg tanker fuldt op: Range: 1040km typisk og så kører jeg 800-850km så er den altså virkelig virkelig Tom tanken så 190km forkert og jeg tæsker ikke en sløv øko diesel

  • #97   8. mar 2018 Min tidligere Punto skrev også at den kørte 17-22kml alt efter by og landevejskørsel men over to gange hvor jeg har tanket den har den gået henholdsvise 15,0 kml og 15,2 kml i gennemsnit

  • #98   8. mar 2018 Via gps måling, kørte jeg 25.6 km/l i en Octavia 1.9 TDI til og fra Berlin med 110 km/t. Gps afstand og gps hastighed. Det var den ikke opgivet til fra fabrikken.

    I min gamle Corsa b 1.6 ecotec(eller hvad pokker den model nu hed) med 15 alufælge, kørte jeg 17.5 km/l ved blandet kørsel. Igen med gps måling på afstandene. Mener den var opgivet til 15.1 km/l.

    Så jo, der er nogle der kan køre væsentligt længere end de er opgivet til.

    Pt pendler jeg i en citigo, og den må jeg erkende, at jeg kun kan få op på 20.5 km/l når jeg kører normalt. Men det er også korte ture og primært i en bakket by.


  • #99   8. mar 2018 Man skal ikke tro på al elektronik. Fyld tanken op og så kør den næsten hel død. Så tjekker du hvor mange km du har kørt siden du tankede og hvor mange liter du nu kan fylde i os så dividere du det antal liter du har brugt med kørte kilometer. Det er den mest korrekte måde at gøre det på

  • #100   8. mar 2018 Præcis. Og målt via gps hvor mange km og ikke bare via triptæller.....

  • #101   8. mar 2018 Min gamle Escort 1.3 karburator er opgivet til 17,5 km/l med prøvede at køre superpænt en tank, og ramte 19,x km/l smiley

    Altså målt på tanken. Der er ikke lige så meget computer i smiley


  • #102   8. mar 2018 Det der gør udviklingen lidt skæv som jeg ser det er, at bilerne er blevet utroligt meget tungere med tiden, hvilket virkelig koster. Motorerne er muligvis blevet bedre, men det opleves ikke nødvendigvis af alle, da mange ikke synes bilen lever op til deres forventninger, pga. fabrikanterne lyver mere. Og der er sjovt nok ikke nogen biler (næsten ikke) der kan leve op til en Lupo 3L's præstationer, selvom den ikke er fra igår.

    Jeg så gerne at der i langt højere grad blev fokuseret på at holde vægten meget længere nede på biler, de små biler behøver ikke veje mere end 8-900kg. Og vi har ikke nødvendigvis behov for servostyrring i en sådan bil og ej heller el ruder samt klima anlæg. Det er nøglen til at komme op på nogle rigtigt gode værdier, selvfølgelig kombineret med en god cw værdi.


  • #103   8. mar 2018 Nu ved jeg ikke om du har prøvet at køre i en lupo men puha der er ikke meget bil over sådan en og vi lever i 2018. En tid hvor folk går så super meget op i deres udstråling og i dette tilfælde vil folk have pæne biler og lækker komfort. Kun folk fra Enhedslisten ville vælge en lupo pga økonomien i det meeeen så alligevel ikke fordi de vil nok hellere tage bussen ellers deres klamme christiania cykel.. Hvis ikke de hellere vil stå i vejkanten og blaffe for at nasse på andre

  • #104   8. mar 2018 Jeg har kørt meget Lupo, den har lidt samme måde og køre på som en Smart. Lige i starten synes jeg den var lidt akavet, men hurtigt synes jeg faktisk at den blev ganske god at køre i. Og at den ikke har servostyrring betyder nada. Helt ærligt, folk har jo alligevel dårligt tid til at tage i fitness centret og det handler jo ikke nødvendigvis om, at lave så lidt som overhovedet muligt.

  • #105   8. mar 2018 Personligt ville jeg aldrig have en bil uden servo. Magter simpelthen ikke al det flåen i rattet... Jeg vil dog sige at hvis VW skulle være smarte skulle de smide en 1,2 TDI i en UP - Det ville give pote men med al det debat om diesel for tiden vil salget nok blive mindre godt end hvis de havde gjort det for 4 år siden


  • #106   8. mar 2018 #104 helt enig der er ikke brug for servo i så lette biler.. kørte uden servo i 5 år, selv min kone på 50kg kunne parallel parkere civicen med 16" 195mm hjul..

    og det var bare lækkert at køre uden, ingen filter i styringen, masser af feedback..


  • #107   8. mar 2018 Stiff

    Det er jo en vanesag og sige, ej jeg kan ikke leve uden. Det gjorde alle engang, husk det.


  • #108   8. mar 2018 Mirza

    Enig, men det er klart at når biler idag nærmest skal veje absolut mindst 1300kg og op efter, så giver det mere mening. Det ene med det andet folk bare ikke synes de kan leve uden, så ryger der bare flere 100kg ekstra i og det ødelægger økonomien helt.


  • #109   8. mar 2018 Altså i G2'eren med 10" rat og brede Borbet fælge, sååå kunne jeg da godt have ønsket servo, da jeg skulle parkere på en pis'lille parkeringsplads!! smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #110   8. mar 2018 Selv en polo 1,4 fra 98 uden servo er skrald at køre i sammenlignet med andre der har servo. Men ja det er heldigvis en personlig ting men tror næppe jeg er den eneste som helst ser min bil med servo smiley

  • #111   8. mar 2018 Jeg vil nu også sige at til min hverdagsbil vil jeg nødigt undvære Servo, men kører så også i en relativt stor bil... (Renault Kadjar)

    Men min Clio 16v sommerbil får pillet servostyringen af inden den skal ud og køre igen til sommer, grundet manglende plads når jeg kører med åbne spjældhuse smiley og regner da med at det nok skal gå fint smiley


  • #112   8. mar 2018 Stiff

    Nej naturligvis ikke, fordi vi mennesker er sådan indrettet, at vi aldrig vil have mindre end vi havde.
    Men tænk på dem der kørte en BMW 5 serie i slut 70'erne, de lever da stadig, selvom de ikke havde servostyrring dengang.

    Jeg siger heller ikke at man skal fjerne servostyrring, men det er bare et eksempel. Et andet eksempel er et moderne sæde som idag helst skal have både varme, el motorer til justering i 5 dimensioner, og helst være så komfortabel at man kan bo i bilen, måske endda A/C i sædet i nogler biler og massage, sådan ét sæde vejer let 70kg. Til sammenligning vejer forsæderne i min Impreza 17.5kg og sædekomforten fejler sådan set ikke noget, men jeg ville da aldrig have alle de ting jeg lige har nævnt.


    El motorer til rudehejs er et andet eksempel på noget ligegyldigt gøgl, som ikke er livsnødvendigt.

    Det er blandt andet disse ting der gør det svært at presse flere km/L ud af vores biler idag. Og det er rent faktisk fakta, (der kan sættes tal på) smiley


  • #113   8. mar 2018 Sæderne i min golf fra 00 var også bedre og mere komfortable end i en 2017 Mondeo EFTER MIN MENING. Komfort er lidt hvad man gør det til stadigvæk. Siger ikke man skal nedgradere men dette er en personlighedsafgørende ting... jeg SKAL have el-ruder i, ihvertfald fronten af min bil og servo er også en must - Vejer ens bil 800kg så kan man nok godt undvære det men det vil jeg ihvertfald ikke.. Jeg er ikke så meget for helt nye biler men min Golf 4 der var med klimaanlæg, fartpilot, el-ruder og SERVO var lige tilpas jeg vil ikke have mere teknik end det men heller ikke mindre - kan godt nøjes uden AC men ellers ikke

  • #114   8. mar 2018 Hvad er det der gør, at du SKAL have el-ruder f. eks.? Har du en dårlig arm eller vil du ikke have mindre end naboen? smiley

    Alle de ting folk bare føler de skal have fandtes jo ikke tidligere. Det er noget vi mennesker er blevet påvirket til, ligesom med alt andet forbrug.


  • #115   8. mar 2018 Har sagt at det er en personlighedsting og jeg gider sgu ikke nøjes med sådan en arm man skal til at rykke i hver gang..

  • #116   8. mar 2018 Det er helt sikkert noget der er kommet med tiden men hvorfor gå tilbage til 1980 når alt var meget bedre i 2000?

  • #117   8. mar 2018 Min pointe er, at hvad brændstoføkonomi angår, så er det ikke blevet så meget bedre. Men de ting jeg nævnte var nogle eksempler. Alle biler burde snart at være lavet af kompositmateriale, inklusive fælge. Et forsigtigt bud på en besparelse her ville nok være 250-300kg, det ville rykke noget på det hele.

  • #118   8. mar 2018 Hvis man gerne vil vide hvad bilen kører på en given strækning, så er der kun en mulighed, måleren i bilens data system.
    Kører også 1.000 + på en tankfuld, men ikke altid, kører jeg kun frem og tilbage på arbejde, så er det et stykke under 20, nok 16-17, men da jeg kørte hjem om morgenen med 65-70 km/t og varm motor, oliefyr, ca 18 km strækning, tæller står typisk på 3.5 liter pr 100 km.
    Jeg bruger ALTID oliefyret, også om sommeren, så starter aldrig på koldt vand, det går jo fra forbruget, dvs jeg bruger fyret ca 12 gange om ugen.

    Lige nu har jeg kun 6.6 til arbejde.


  • #119   27. mar 2018 Min Honda Civic kører 25 km/l smiley


  • #120   27. mar 2018 Min Fiesta kører 40 kml

    PS
    Julemanden findes


  • #121   27. mar 2018 Tjaa
    Jeg har kørt 21km/l i min EK3.
    Det var godt nok lige i røven af en bus på motorvej hele tanken smiley
    16.5km/l hvis jeg virkelig kører pænt (de lidt ældre EK3 har længere 5 gear og kan derfor gå noget længere literen end min kan)
    Og 13-14 ved normal kørsel.


  • #122   27. mar 2018 I weekenden kørte jeg en tur på 400km i alt med lidt stop. Bilen var en golf 4 tdi 90, totalt landende den på 3.9L/100, altså 25.6km/L.
    Det var mest landevej, men også lidt motorvej og by.


  • #123   27. mar 2018 #121 afhænger vel om man kære S40 eller S20 gearkasse. 40 har langt 5.gear og 20 har det korte. Så der noget med aksel diameter og spær og ikke spær men det lidt mere teknisk. smiley 1.5 køre mig bekendt med S40 på alle EK'ere men coupé og dels fik s20'eren på for lidt mere sjau og balalade smiley


  • #124   27. mar 2018 Lad mig gætte i bruger kørecomputeren til at se hvor langt i kører på literen? Det er simpelthen ikke en korrekt måde at gøre det på... min gamle Punto skrev at den kørte 17,1 kml i snit men kørte faktisk i snit 15,1 kml på min Fiesta skrev computeren 19,9 men er blevet målt til 21,1 kml så computeren er lidt på sporet men stadig forkert

  • #125   27. mar 2018 Har endnu ikke set en Civic Ek med kørekomputer. Det også forkert at tanke op og nulstille triptæller. Der er fejl måling på speedometer og du kan ikke sikre dig at du få fyld den op til samme punkt...

  • #126   27. mar 2018 Det er derfor man gør det over flere gange med triptælleren smiley Forstår dog heller ikke hvordan en G4 1,9 kan gå næsten 26 kml når min 1,6 TDCI Fiesta fra 07 kun kan presses til 23 kml ved landevejskørsel medmindre ham i G4 har kørt 60 kml hele vejen

  • #127   27. mar 2018 123#
    Ikke helt.
    De prefacelift (96-98) har langt 5 gear imens facelift (99-00) fik et kortere 5 gear.
    S20 gearkassen, er fra de ældre 92-95 EG (og vist del sol) 1.6 esi smiley


  • #128   27. mar 2018 124#
    EK Civic har ikke kørecomputer.
    Mit er målt ved at fylde tanken, køre x antal km, og så fylde tanken igen. Ganske som du selv skriver..


  • #129   27. mar 2018 Stiff
    Det var blot et eksempel, og ja den her tur var målt på kørecomputer.

    Jeg har nu meget ofte også lavet den med måling af afstand på helt fuld tank og tanket op og lavet et regnestykke. Jeg synes nu min kørecomputer passer nogenlunde. Ved lejlighed vil jeg prøve igen at lave en lignende beregning, bare med den korrekte metode.

    Og med 26.3km/L er der naturligvis kørt rigtig pænt og repræsenterer selvfølgelig ikke et absolut gennemsnit. Den går generelt 19-20 km/L når fruen benytter den til dagligt.

    På en tur til syd Europa for lidt år siden gik den eksempelvist 21.5 km/L efter den "korrekte" metode over 4300km totalt med 95% motorvej


  • #130   27. mar 2018 Min G4 kunne som standard køre 18-20 kml ved blandet kørsel men kørecomputeren kunne nemt skrive 22,5 kml for samme ture.. Dertil skal det nævnes at jeg syntes 20kml i snit er flot for sådan en størrelse motor og også med den alder taget i betragtning..

  • #131   27. mar 2018 Min gamle G2td gik 26km/l.

    #127
    Viste ikke at den faceliftede kørte med den korte gearing. Ved du om der er forskel på trækakslerne?


  • #132   27. mar 2018 Hvordan er det så muligt for en 1,6 tdci fra 07 kun går 21,1 kml i snit? Uden tung fod skal det lige siges

  • #133   27. mar 2018 Stiff

    Jeg er enig, jeg er også selv ganske imponeret. Nu gætter jeg ikke på, at den voldtunede udgave du har i din profil gik 18 eller 20 km/L smiley

    Årsagerne til at tallene kan svinge så meget er i virkeligheden mange. En af de store syndere er bredere dæk med dårlig rullemodstand.
    Nogle kører rundt med alt muligt unødigt skrammel som vejer og der er mange eksempler på det.
    Og vigtigts er folks forskellige måder at køre på. Alt dette kombineret med vejret og vejens tilstand giver resultatet.


  • #134   27. mar 2018 Stiff

    Jeg kender ikke omtalte Ford, men jeg har haft min Golf i 7 år og kender den utroligt godt efterhånden. Den har været meget billig i vedligeholdelse og brændstof. Selvfølgelig hverken en raket eller en fed bil, med ret driftsikker og billig generelt.


  • #135   27. mar 2018 Tror den nærmere gik 16-18 men stadig pisse flot med så mange hk smiley

    At købe en Ford igen er nok en af livets store fejl må jeg erkende den har kostet en del i reparationer og så støjer den meget i kabinen ved 110+ kmt.. Må indrømme jeg nok ender med at købe en G4 TDI igen på et tidspunkt eller lignende..


  • #136   27. mar 2018 Over de sidste 9000km har jeg kørt 15,2 km/l i snit i min EK3 hatchback fra 1997.
    Jeg har så også kørt noget klubrally, leget i sne etc.
    Så med min kørestil (uden klubrally og leg) lander det nok på lige omkring 16 km/l.
    Primært ture af 10-20km, til og fra skole/arbejde/træning. 70/20/10 fordeling mellem landevej, by og motorvej.


  • #137   27. mar 2018 131#
    De bruger samme aksler, kun 5 gear er anderledes smiley


  • #138   27. mar 2018 #124

    Kig på #100...


  • #139   27. mar 2018 Har lige kørt en strækning med varm motor, 1.9 TDI, 80 km/t gav over en strækning på 12 km 3.8 l pr 100.km.

  • #140   28. mar 2018 På motorvej kører min Honda Civic 20 km/l v. 130 km/t smiley

  • #141   28. mar 2018 Jacob.. haha glem stiff.. vi havde en tråd for en måned siden hvor 6-7 brugere bekræftede at deres ek3 kunne køre 18km/l.. han tror ikke på det.. at diskutere det emne med ham er ligesom at diskutere med mennesker der tror at jorden er flad.. han tror ikke på det UANSET hvor mange der har en anden erfaring.. og nej en ek3 har IKKE kørecomputer.. man kan kun måle det på en måde..

  • #142   28. mar 2018 Claus, hvilken civic er der tale om ?

  • #143   29. mar 2018 6-7 brugere nu? Tror det ville klæde dig at lade være med at lukke så meget lort ud, din røv bliver helt misundelig smiley

    Tror på de kan køre 16 i snit men ikke 18 så er det ihvertfald nedad bakke


  • #144   29. mar 2018 Hov det er i den her tråd haha.. se selv #57.. jeg er den 4. Søproppel den 5. Og jakob den 6. Der er måske flere i tråden gider ikke tælle efter

  • #145   29. mar 2018 Hvem er så de 3 andre? Syntes ikke der har deltaget andre med civics end jer

  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #146   29. mar 2018 Jeg hopper da også gerne på 18+ i ek3 modellen..
    Har haft et par stykker, og hvis de er org, så er det "intet" problem at køre morfar i dem og score 18+..
    Og nej der er ingen kørecomputer i dem, så plejer at være tanke og se hvor mange km man har kørt ((trækker 5% fra) og udregner det på den måde..
    Har flere tankninger trukket 18,1-18,4 hjem..
    Jeg har også mange på 13-14 pga brede dæk og mange korte ture (5-6km af gangen)


  • #147   29. mar 2018 #145 se nu de 3 brugere jeg linker til i #57.. det står endda i deres overskrift.. og nu er der 1 mere smiley

  • #148   29. mar 2018 Har haft sådan en civic ek3... og kørte i snit 13-14 km/L

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
    #149   29. mar 2018 Havde også sådan en civic tilbage i 2011/2012 som vinterbil og den kører ihvertfald IKKE 16+ i snit jeg kørte 15 KML med cirka 16 km landevej og 5 km bykørsel om dagen

  • #150   29. mar 2018 Nu kom der vel også nogle modbeviser sååå... Kom igen Hondatosse

  • #151   29. mar 2018 Amen forhelvede..
    Jeg kan sq da også tæske min på 10km/l hvis jeg drøner 160kmt på motorvej.
    Min sidste tank var 11km/l fordi jeg tæskede rundt på en p-plads i sneen i en time.. smiley


  • Line J
    Line J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 21 Følgere: 3 Svar: 1
    #152   29. mar 2018 uuuh så snart at en gammel Honda civic ikke går 20km/l så er det fordi den bliver tæsket for fuld smadder simpelthen? smiley i er helt hjernedøde i hondatosser... min første bil var også sådan en Honda civic ek3 1,5 benzin og kørte 14-15 i snit(med mest landevejskørsel) UDEN tung fod...

  • #153   29. mar 2018 Kør nu bare de plæneklippere i havnen altså... De kører IKKE 18+ kml

  • #154   29. mar 2018 Haha der er ingen der påstår at en ek3 ikke kan køre UNDER 15km/l, men at den OGSÅ kan køre over 15km/l..

    Ikke spil alt for uintelligent.. du er udnærket godt klar over at hvis en bil er opgivet til 15,4 km/l.. så er det et gennemsnit.. dvs hvis den kører 12km/l i byen så kompenserer den ved at køre 17km/l på landevejen, for at imødekomme sit GENNEMSNIT.. jeg kunne få min ek4 til at gå mellem 5km/l (trackday) og 16km/l på en pendlertur.. dens snit er 11,9


  • #155   29. mar 2018 Ja men nu er det sjældent at en bil overholder det de skriver smiley og i de fleste tilfælde hvor der kører det de er opgivet til eller mere så er den en diesel.. Bare sjovt som du påstår at den civic kører 18-20kml og de andre kører 13-15kml?

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #156   29. mar 2018 Nu havde jeg faktisk sådan en bandit fra ny... fin bil i sin tid men nu syntes jeg også i strammer den... på lige landevej med 85 kilometer i timen så fik jeg et snit på 16 DENGANG og så snart det blev blandet kørsel kørte den 13-14,5 km/L.. i snakker om 18-20 km/L nu skal i også være realistiske... havde min i 7 år og kørte 125 Tkm i den

  • #157   29. mar 2018 Stiff.. nogle kan køre økonomisk andre kan ikke.. jeg kunne heller ikke da jeg var 18år.. jeg kørte 30% under det opgivne i min civic 1,5.. men kørte 10år senere 30% mere end det opgivne i min civic 1,6.. det er der ikke noget underligt i..

    Det svarer til at en bil kører rundt på nurbrugring på 7 min... det betyder ikke at ALLE kan gøre det på 7min.. nogle skal bruge 9 min.. der er jo ikk tale om en robot.. men om et køretøj som bliver betjent manualt af MENNESKER.. der er derfor udsving i forbrug.. det burde du da vide.. INGEN påstår at alle kan køre 18kml i en ek3.. blot at det er MULIGT.. og det er der hvor du bare siger BENÆGT BENÆGT BENÆGT


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #158   29. mar 2018 Stiff
    Ja det er sjældent, men da hondaen og andre biler i de årgange, var der ikke nær så meget "snyd" ved oplyst km/l som der er idag.
    Vil heller ikke sige at min særlig tit gik 18+ på en tank, skete på de lange ture, hvor man bare lå og trillede derud af i roligt tempo, virkelig kedeligt, og kræver at man er forudseende, hvilket rigtig mange har svært ved.. smiley


  • #159   29. mar 2018 Så hvis ikke man kører det du vil have man skal køre kml så er man ung og med en tung fod? Accepter nu bare at du tager fejl altså din klovn... Kørte heller ikke med tung fod i den jeg lånte dengang og jeg kørte stadig ikke 15+ kml smiley

  • #160   29. mar 2018 Hans henrik.. nu giver du mening lad være med det.. benægt benægt siger stiff

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #161   29. mar 2018 Nu syntes jeg bare i skal gætte om jeg var en vild ungkarl med en tung fod da jeg købte min i 98 da jeg var 36... Stiffmeister har ret i den her

  • #162   29. mar 2018 Hvor svært er det for jer plæneklipper fanatikere at acceptere?? Hvis den gamle civic der med 114hk hvis ikke jeg tager fejl så ville alle altså køre rundt i dem smiley en gammel Punto 1,2 60hk oplyst til 17,5 gik 15-16 kml SÅ SKULLE MAN DA foretrække en civic med næsten dobbelt så mange HK og bedre brændstofsøkonomi

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #163   29. mar 2018 Enig med Stiffmeister

  • #164   29. mar 2018 Nu har der været input fra ca 10 ek3 ejere.. og vi kan konkludere at 70% kan køre op til 18km/l mens de resterende 30% ikke har formået at køre mere end 15km/l..

    Det er jo en rimelig konklussion, der er ingen grund til at få ondt i røven over det og bede folk køre deres biler i havnen.. medmindre man er umoden


  • #165   29. mar 2018 I plæneklippefanatikere skal jo selvfølgelig påstå at jeres biler er ih og åååh så fantastiske... tjek op på din statistik igen makker for du er helt ude i hampen med det der

  • #166   29. mar 2018 Og nu opsøgte du jo så selv 3 af dem der påstår de kører så langt på literen og tæller dig selv med i statistikken men tæller ikke mig med smiley flot

  • Jannick N
    Jannick N Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 10 Svar: 1
    #167   29. mar 2018 Min kører satme heller ikke over 15 kml.... laver i jeres måling ned ad bakke og med medvind? Evt også i frigear?

  • #168   29. mar 2018 Okay okay, undskyld..
    Når jeg næste gang måler en øko tank, og min plæneklipper har gået fanatisk langt, skal jeg nok slå mig selv i hovedet og højlydt råbe "det passer ikke fordi ham på internettet siger det ikke passer"
    Tak smiley


  • #169   29. mar 2018 Gør du det smiley det er nok ikke noget der tager skade smiley

  • #170   29. mar 2018 Skal vi så sige 50-50 stiff..? Men du har jo ikk været ek3 ejer.. og du vil stadig benægte at 50% af ejerne har kørt 18km/l.. så hvad nytter det at debattere med en benægter..

  • #171   29. mar 2018 Haha Jakob smiley

  • #172   29. mar 2018 Nej men har stadig haft lånt en og køre i jo smiley det er stadig ikke 50/50 tjek du hellere samtalen igennem uden at tælle dine selvfundne ejere med smiley

  • #173   29. mar 2018 Benægter kun løgne såååå smiley

  • #175   29. mar 2018 Stiff
    Hold nu for h.... samtalen nogenlunde sober.


  • #176   29. mar 2018 Stiff hvorfor må jeg ikke tælle 3 ejere som har skrevet deres erfaring uafhængig af hinanden LÆNGE inden denne her tråd er oprettet.. de må da være de mest pålidelige kilder... haha hold kæft en hat... JORDEN ER FLAD benægt benægt

  • #179   29. mar 2018 Når man skriver luk røven så MÅ man have ret.. BASTA smiley

  • #180   29. mar 2018 Hahaha på lige se her engang.. de sidste 3 brugere som dukker pludselig op i tråden og støtter stiff, er ALLE oprettet 13. Februar i år.. og har ingen emner eller biler oprettet..

    Både kenneth, jannick og Kim.. tjek lige deres profil smiley haha det lugter langt væk af en troll bruger.. for satan hvor pinligt..


  • #181   29. mar 2018 Og så bliver jeg kaldt kebab af den ene og alladin af den anden.. episk småracistisk "sammentræf" smiley

  • #182   29. mar 2018 Er faktisk ligeglad med hvad du har af meninger om ens ordforbrug smiley du har tabt denne her... Hvis de civics kørte 18-20kml puha så ville de have været en del mere populære smiley accepter facts

  • #183   29. mar 2018 Der er i hvertfald en der ikke er ligeglad siden han kontrollerer 3 profiler oprettet samme dag måned og år.. uden noget indhold...

    Så er der kun en ting at sige.. don't feed the troll... gider ikke diskutere med spøgelser.. hej hej


  • #186   29. mar 2018 Stiff
    Jeg hat tabt alt for dig med den måde du "debatterer" på. Det er for barnligt og jeg tror godt du ved det.


  • #187   29. mar 2018 Mirztaffa = Mustaffa hahah endnu en troll/god ven af stiff..

    Kebab
    Alladin
    Mirztaffa

    Hvor er du/i søde


  • #188   29. mar 2018 Er lidt beæret over at du har haft noget for mig men at du har tabt det rør mig ikke Allan smiley

  • #189   29. mar 2018 God ven af mig? Skal jeg så også sige Allan er en god ven af dig og kun derfor støtter han dig? smiley kom igen

  • #190   29. mar 2018 Du er ved at mure dig selv inde i et hjørne, men hvis du vil så tag alle dine fakeprofiler med dig, det stinker!

  • #191   29. mar 2018 Mine fakeprofiler? Har i ikke travlt med at køre 40kml i jeres gamle plæneklippere fra 90erne?

  • #192   29. mar 2018 Har aldrig oplevet så mamge indlysende fakeprofiler i samme tråd.. og jeg er åbenbart ikke den eneste der kan se det..

  • #193   29. mar 2018 Nej din ven Allan er jo med dig smiley

  • #194   29. mar 2018 Stiff
    Jeg har godt nok en 12.5HK plæneklipper, men det er vist også gjort ved det.


  • #196   29. mar 2018 Så kører den vel også 120kml smiley

  • #197   29. mar 2018 Stiff

    Hvem har sagt at vi er venner?

    Det er bare utroligt tydeligt, hvem der rent faktisk kan finde ud af at debattere og hvem der ikke kan.



  • #198   29. mar 2018 Steven.. nej tror kun de første 3 er fake.. du er bare lidt uhøflig ligesom stiff.. men der er heldigvis andre brugere herinde med en IQ på mere end 2 cifre.. hav en rigtig dejlig påske alle sammen smiley også jer trolls

  • #200   29. mar 2018 Nogen magter ikke at køre langt på literen, de kan ikke forudse ting i trafikken, dem vil der altid være flest af, dem der bare tanker helt op og betaler uden at tænke over at man rent faktisk kan gøre noget selv.

    Økonomi race var der engang noget der hed, det gjaldt om at bruge mindst muligt´benzin og samtidig overholde en tidsgrænse, en sport under DASU mener jeg.


  • #202   29. mar 2018 Du har vidst sniffet for meget benzin Mirza hvis du tror din civic kan rende 18+ km/l

  • #203   29. mar 2018 Glæder mig til den spade ryger i fryseren, han bidrager sgu ik med noget konstruktivt.
    Over and out!


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
    #204   29. mar 2018 Nu har jeg faktisk en bil herinde der bare ikke blev godkendt og har ikke magtet at gøre noget ved det men kan da lige sætte den op til en ny bedømmelse så kan du vel se smiley

  • #205   29. mar 2018 Kristine.. kan se du også er en af dem der er oprettet i februar.. uden bil eller andre emner.. og et sprogbrug som de andre trolls.. kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en pige skrive, du må have sniffet..

    Kan i ikke gøre jer lidt mere umage med at trolle.. det her er en GAMMEL tråd.. de eneste der bidgrager til den er de som får notifikationer forsi de var med fra start.. og så dukker der 5 brugere indenfor en time.. oprettet i samme periode, med samme sprogbrug.. for satan det er flot.. smiley


  • #206   29. mar 2018 Må en pige ikke have ben i næsen der hvor du kommer fra?

    Fik lige smidt min bil oprettet igen så jeg ikke kommer under din kategori "fakeprofiler" du er helt blæst


  • #207   29. mar 2018 Du er klar over at tråden kommer op i toppen under seneste svar på tråde? smiley nok derfor skal du se hr smart i en fart

  • #208   9. maj 2018 Tænk at være så dum, at man ligefrem reklamerer med sin manglende intelligens i sit brugernavn. Jeg kan overhovedet ikke tage dig alvorligt. Du er til grin. FunnyTroll smiley

Kommentér på:
Tip tuning af sugemotor

Annonce