926 visninger
|
Oprettet:
KOMPRESSOR {{forumTopicSubject}}
er det lovlig og sætte en kompressor på motoren eller skal den være type godkendt eller sådan noget
aug 2004
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 55 Svar: 428
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 19
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 19
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
hvordan bedømmer de afgiften på en turbo?
jul 2003
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 1.001
Den eneste måde man kan få det godkendt, er at have en bil før 1984...der er ingen emissionsregler
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.566
der står : turbo eller kompressor med wastegate automatisk er lig med en overskridelse af 20% reglen.
toyota laver kompressorer UDEN wastegate... så feks på min er det helt lovligt såfremt at jeg kan dokumentere at :
- den ikke forurener for meget (co måling fra feks toyota)
- den ikke støjer for meget
- at den ikke har mere end de 20% hk (rullefeltsattest fra godkendt testcenter)
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 19
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
Tænkte lige jeg vil dele mit u-nuancerede og personligt prægede syn på det:
- Turbo og kompresso betragtes oftest som et.
- Du kan med sikkerhed få det synet, hvis du betaler afgift af det, ved at omregistrere/opgradere bilen til en større model der er født med kompressor. Humlen er at slippe for dette.
- Om du slipper igennem syn med det på kommer an på hvilken synsmand du møder. Nogen få vil slippe det igennem. De fleste vil nok dumpe dig.
- Det er så her de forskellige regler kommer ind i billedet, for der er forskellige lovgivninger der gør at selv om du har det på, og der ikke er betalt afgift, så kan du slippe igennem. Den der regl med wategaten er et godt eksempel. Der findes bare mange af den slags regler.. Og de er komplicerede.
- Det jeg regner med at gøre når jeg får monteret tryk på min er enten at pille det af til syn, eller have bilen synet med modifikationer.
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 19
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
Billigere hvis du kender en synsmand
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.342
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Se under motortuning
"Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder"
Hvabehar???
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Volvo 245 DL med B 21 A, 100 DIN HK karburatormotor tunes på følgende måde:
* Der drejes 1,7 mm af stemplerne for at sænke kompressionen til 7,5 : 1.
* Indsugningsmanifold ombygges /ændres for at gøre plads til indsprøjtningsdyser.
* Komplet indsprøjtningsanlæg monteres.
* Garrat Volvo Turbo monteres.
* Intercooler monteres.
* Effektforøgelse ca. 40 pct. til 140 DIN HK.
Ovenstående betragtes som afgiftsfri motortuning, også selv om der var fræset/boret huller i topstykket til indsprøjtningsdyserne.
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.342
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Jamen jeg har skam lige ringet til Skat.dk
og den jeg snakkede med sad og læste det her op for mig.
og jeg fik avide at jeg gerne må eftermontere turbo på min Ascona B å længe jeg beholdte den oprindeligt motorblok, krumtap og topstykke..
Det kan da ikke være anderledes når de selv siger det?
og de enda har det på skrift?
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Præsis, og det er her det er smart at have en bil fra før 84, der ikke er underlagt de nye emisions regler.
En ny bil må kun svine 0.4% i CO
min ascona fra 81 må svine over 4%
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Jeg skal sq have bestilt tid hos Vestspeed
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 19
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Yeps før 84, og min er fra 81
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Så det kunne godt lade til at du gerne må smide en kompressor på din vogn
Bare den ikke sviner for meget, men det er vel bare at skrue den ned i tryk til syn
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 19
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
Som sagt er det klart som blæk og et holdningsspørgsmål. Jeg forstår godt det du skriver, og jeg kan godt forholde mig til det.
Jeg tror bedstemt ikke du lyver.
Problemet er bare, at som du selv kan læse, er der en masse der siger noget en 20% regl.
Og var det så simpelt som du fremstiller det, ville problemerne nok ikke være så store
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Kun før så vidt jeg ved, jeg er ikke klar over den nøjagtige dato reglen trådte i kraft.
Men jeg har hørt 6. måned 84 nogle gange efterhånden
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
@Carsten T
Som sagt er det klart som blæk og et holdningsspørgsmål. Jeg forstår godt det du skriver, og jeg kan godt forholde mig til det.
Jeg tror bedstemt ikke du lyver.
Problemet er bare, at som du selv kan læse, er der en masse der siger noget en 20% regl.
Og var det så simpelt som du fremstiller det, ville problemerne nok ikke være så store
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
jamen det var da temmeligt klart som blæk, da jeg fik det forklaret af den person jeg snakkede med fra Skat.dk
Og hvis du læser eksemplerne på deres egen hjemmeside bakker det det hele op.
Så jeg kan ikke se hvad der skulle stikke under?
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Det er jo ikke et holdningsspørgsmål når Skat.dk selv siger det vel?
Så er det sq lov
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.587
Er du ikke rar at sende mig det link, og eventuelt navnet på den person du snakkede med? Du må også samtidigt gerne vidersende whatever mail du har fået fra dem, hvori du har det bekræftet skriftligt, for jeg får brug for den argumentation snart.
Jeg vil sq gerne tro på det, der har bare været så fantastisk mange problemer for alle dem jeg kender som har prøvet at syne turbo før, så det lyder for godt til at være sandt
Jeg laver lige en venskabsbegæring, så kan vi tale sammen der
jul 2005
Følger: 104 Følgere: 99 Biler: 3 Emner: 191 Svar: 903
Synet med modifikationer? Hvad skal det sige?
- Og for 3000,- ??
Nogen der gider uddybe det for mig...
Mvh Morten..
jun 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 330
KOMPRESSOR