m3 motor i e36 {{forumTopicSubject}}
hej bg
mig og min far har tænkt os at lave vores e36 til en m3
jeg har googlet mig til at selve chassiet er den samme på m3 sedan og 323
og da vi har lidt svært ved at finde en m3 med vores behov, må vi selv lave vores om.
så hvad ligger omreg. afgift på cirka, hvis den får en s50?
og er det, det værd?
hele drivlinjen skal jo skiftes, altså diff, bremser, kardan, gearkasse og motor samt ledninger dertil
vi mangler også en original m3 forkofanger, så er bilen kosmetisk original m3(udover et m mærke, som vi ikke sætter på endnu da den jo ikke er en m3)
så mit spørgsmål lyder: hvad ligger afgiften på ca?
tak på forhånd!
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
den havde stået i mange år
rust over det hele, men en ejers
kørt af en ældre læge
så den fik en restaurering
der var meget rust på, men den har meget udstyr
der er ikke meget mere den kunne have udover el sæder
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
I skal have nærmest en komplet m3, undtagen karosseri. Det er nok billigst og finde en skadet hvor motor og drivlinje er i orden. Pris en 100.000-150.000 kr
Dertil skal der betales afgift som beregnes ud fra det er en m3. Der kan du se tidligere vurdering på skat
Så en 250.000-300.000 kr for en køreklar bil som er lovlig. Dertil tiden til og ombygge og få alt til og spille
Og ved gensalg vil i højest sandsynligt på ingen måde få en brøkdel af pengene hjem igen. Da bilen jo netop ikke er en m3 men bare en ombygget 323i
Problemet er projektet nærmest kommer op i samme pris som i vil kunne finde en original til i udlandet og så betale afgift
I kan lovligt ilægge en motor på op til lige over 200 HK. Eller ændre på den eksisterende med forskellige ting. Der er langt til 300 HK, men en 200-220 suge HK bør da kunne lade sig gøre for rimelige penge
Der er en der næsten lige har spurgt på samme projekt
mar 2009
Følgere: 4 Svar: 196
Men ellers hop ind på DMR og se om i kan finde en..
Men husk at i stadig skal have godkendelse på at ombygningen er korrekt, og at det hele kan holde.. Det er ikke altid lige til
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
men kan se det lyder lidt dyrt og det er lige før det ikke betaler sig
så må vi jo prøve og se om vi kan finde en e36 m3 sedan med de udstyr vi har behov for
men tak for jeres tid!
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Bagefter får du bilen synet med konstruktive ændringer og alt dokumentation. Vil synshallen ikke godkende må du til Tyskland og få lavet noget TÜV på det hele er korrekt ombygget. Og så betaler du afgift og bilen er køreklar
Men regn med der kan opstå en del komplikationer undervejs, og større udfordringer
Hvad er der galt med de m3 e36 limo i har fundet til salg??
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
enten har de det hele, men mangler 1 vigtig detalje, ellers mangler de mange udstyr
det er også på en måde at spilde så meget arbejde på vores e36
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Så synes jeg, at det er et meget stort projekt og få samme e36 ombygget med alt til e36 m3
Tror i vil gå død i projektet før eller siden, og har i fuldstændig styr på motorstyring, kodning, hvad der skal ombygges for at bilen kan blive en m3??
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
også skal den være med så meget som muligt. sjældne udstyr, som højde just. rat, el seder er ikke så vigtigt.
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Men ja, det kan godt gå hen og blive svært.
Tror ikke i finder nogen med justerbart rat, da justeringen ligger i sædet
Tror ikke at det var en mulighed at få smidt i ens m3 model faktisk.
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 204
fantastisk.. så køb en original istedet for al det hokus pokus som alligevel aldrig blir en rigitg m3..
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Men jeg ville sætte mig grundigt ind i alle regler før jeg gik i gang med og smide 100.000 kr eller mere efter stumperne. Både forhør omkring det tekniske ved synshal eller firma med forstand på konstruktive ændringer og skat vedrørende ekstra afgift
Er trælst og finde ud af efter du har brugt 2-3 år på ombygningen at bilen aldrig kan synes med det
Jeg havde nok lært og undvære soltag og højde justerbart rat og købt en original m3. Så har du både din 323i og en m3 for nok nærmest det samme som ombygning koster
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
så siger jegdet videre
tak for jeres input!
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
I har købt en bil at en læge der ikke længere brugte den og ikke havde brugt den i flere år. Bilen var rusten, mør og træls, i bruger den 3 år på at bygge den op i liebhaver stand og så vil i ødelægge bilens værdi med at smide end M3 motor i?
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
vi har allerede fået m3 dele på, såsom kofangere, fælger og kabine osv
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Det er jo lidt ligegyldigt med overdrive når du skal skifte gearkasse og hele drivlinje.
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
Har selv haft en 325i som havde fået skiftet indmad i motoren så den var ca 3.2 L, den kørte sku meget godt.
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Ingen af dem er dog 4 dørs, men motor og gear er vel ens
Du skal nok også have fat i ny midterkonsol, pedaler og instrumentbræt
Det nemmeste er nok og afmelde bilen og begynde og strippe alt. Så begynder i opbygningen forfra og finder delene hen af vejen
Bemærk også at m3 findes i 2 motorstørrelser, så i skal selvfølgelig sørge for tingene passer på den motor i vælger
Held og lykke med projekter, heldigvis skal i jo ikke lave rust denne gang i har alt skilt af
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
hvorfor nyt konsol og instrumentbræt?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Og ny konsol er vel påkrævet, det er ikke nemt og skifte på en manuel gearkasse når der står n, p og d og gearvælger kun kan flyttes op og ned
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Men der er forskel på speedometer, m3 kører længere op i fart og omdrejninger
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
så passer en maunel midterkonsol?
eller skal det være m3?
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 289 Emner: 32 Svar: 498
m3 motor i e36