{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

m3 motor i e36 {{forumTopicSubject}}

hej bg
mig og min far har tænkt os at lave vores e36 til en m3
jeg har googlet mig til at selve chassiet er den samme på m3 sedan og 323
og da vi har lidt svært ved at finde en m3 med vores behov, må vi selv lave vores om.
så hvad ligger omreg. afgift på cirka, hvis den får en s50?
og er det, det værd?
hele drivlinjen skal jo skiftes, altså diff, bremser, kardan, gearkasse og motor samt ledninger dertil
vi mangler også en original m3 forkofanger, så er bilen kosmetisk original m3(udover et m mærke, som vi ikke sætter på endnu da den jo ikke er en m3)
så mit spørgsmål lyder: hvad ligger afgiften på ca?
tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  m3 motor i e36
  • #1   23. aug 2018 vi har desuden brugt 3 år på restaurering

  • #2   23. aug 2018 hvad har i brugt de 3 år på??

  • #3   23. aug 2018 på at resturere den
    den havde stået i mange år
    rust over det hele, men en ejers
    kørt af en ældre læge
    så den fik en restaurering
    der var meget rust på, men den har meget udstyr
    der er ikke meget mere den kunne have udover el sæder


  • #4   23. aug 2018 den har bla. aut just. rat og overdrive

  • #5   23. aug 2018 Nu vil jeg ikke være negativ, men hvad er budget for projektet??

    I skal have nærmest en komplet m3, undtagen karosseri. Det er nok billigst og finde en skadet hvor motor og drivlinje er i orden. Pris en 100.000-150.000 kr

    Dertil skal der betales afgift som beregnes ud fra det er en m3. Der kan du se tidligere vurdering på skat

    Så en 250.000-300.000 kr for en køreklar bil som er lovlig. Dertil tiden til og ombygge og få alt til og spille

    Og ved gensalg vil i højest sandsynligt på ingen måde få en brøkdel af pengene hjem igen. Da bilen jo netop ikke er en m3 men bare en ombygget 323i

    Problemet er projektet nærmest kommer op i samme pris som i vil kunne finde en original til i udlandet og så betale afgift

    I kan lovligt ilægge en motor på op til lige over 200 HK. Eller ændre på den eksisterende med forskellige ting. Der er langt til 300 HK, men en 200-220 suge HK bør da kunne lade sig gøre for rimelige penge smiley

    Der er en der næsten lige har spurgt på samme projekt smiley


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #6   23. aug 2018 Mener at den sidste m3 e36 fik en afgift på 120-130.000kr, så forvent deromkring..
    Men ellers hop ind på DMR og se om i kan finde en..
    Men husk at i stadig skal have godkendelse på at ombygningen er korrekt, og at det hele kan holde.. Det er ikke altid lige til


  • #7   23. aug 2018 pengene er ikke det store problem
    men kan se det lyder lidt dyrt og det er lige før det ikke betaler sig
    så må vi jo prøve og se om vi kan finde en e36 m3 sedan med de udstyr vi har behov for
    men tak for jeres tid!


  • #8   23. aug 2018 Jamen hvis pengene ikke er et problem så er det jo bare og gå på jagt efter en s50 motor, gearkasse, bremser og alt til ombygningen. Motor kan findes til under 30.000 kr med lidt held, men regn med en 60.000-80.000 kr bare for drivlinjen

    Bagefter får du bilen synet med konstruktive ændringer og alt dokumentation. Vil synshallen ikke godkende må du til Tyskland og få lavet noget TÜV på det hele er korrekt ombygget. Og så betaler du afgift og bilen er køreklar

    Men regn med der kan opstå en del komplikationer undervejs, og større udfordringer

    Hvad er der galt med de m3 e36 limo i har fundet til salg??


  • #9   23. aug 2018 de har ikke de udstyr vi vil have
    enten har de det hele, men mangler 1 vigtig detalje, ellers mangler de mange udstyr
    det er også på en måde at spilde så meget arbejde på vores e36


  • #10   23. aug 2018 Hvis i har brugt 3 år på og lave rust, og sætte en e36 i stand

    Så synes jeg, at det er et meget stort projekt og få samme e36 ombygget med alt til e36 m3

    Tror i vil gå død i projektet før eller siden, og har i fuldstændig styr på motorstyring, kodning, hvad der skal ombygges for at bilen kan blive en m3??


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #11   23. aug 2018 Hvilket udstyr er i på jagt efter?

  • #12   23. aug 2018 soltag er et must
    også skal den være med så meget som muligt. sjældne udstyr, som højde just. rat, el seder er ikke så vigtigt.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #13   23. aug 2018 Så tunge ting, som bmw fanatikere helst ville undgå i deres sportsvogn? smiley
    Men ja, det kan godt gå hen og blive svært.

    Tror ikke i finder nogen med justerbart rat, da justeringen ligger i sædet smiley
    Tror ikke at det var en mulighed at få smidt i ens m3 model faktisk.


  • #14   23. aug 2018 okay,tak for det info ihvertfald


  • #15   23. aug 2018 "pengene er ikke det store problem "
    fantastisk.. så køb en original istedet for al det hokus pokus som alligevel aldrig blir en rigitg m3..


  • #16   24. aug 2018 Nu er det jo dine penge og tid der skal lægges i projektet

    Men jeg ville sætte mig grundigt ind i alle regler før jeg gik i gang med og smide 100.000 kr eller mere efter stumperne. Både forhør omkring det tekniske ved synshal eller firma med forstand på konstruktive ændringer og skat vedrørende ekstra afgift

    Er trælst og finde ud af efter du har brugt 2-3 år på ombygningen at bilen aldrig kan synes med det

    Jeg havde nok lært og undvære soltag og højde justerbart rat og købt en original m3. Så har du både din 323i og en m3 for nok nærmest det samme som ombygning koster smiley


  • #17   24. aug 2018 okay
    så siger jegdet videre
    tak for jeres input!


  • #18   24. aug 2018 Har jeg forstået det korrekt?

    I har købt en bil at en læge der ikke længere brugte den og ikke havde brugt den i flere år. Bilen var rusten, mør og træls, i bruger den 3 år på at bygge den op i liebhaver stand og så vil i ødelægge bilens værdi med at smide end M3 motor i?



  • #19   24. aug 2018 ja, noget i den stil
    vi har allerede fået m3 dele på, såsom kofangere, fælger og kabine osv


  • #20   24. aug 2018 Bare lille input - er det ikke bedre at finde en original m3, og så smide de sæder mm i, som i vil have? Udstyr er jo intet værd på sådan en gammel bør og der er da nemmere at bygge en kabine over end at skifte hele drivline

  • #21   24. aug 2018 Det lidt en skam. Da E36 i orginal god stand er en sjælden hed og appellere til nogle købere med lidt dybere lommer ligesom W201 og W124 I go stand. Kan godt forstå man vil havde end M3 men den bliver aldrig M3 penge værd hvis den er ombygget. Den bliver knap nok mere værd end en flot orginal veludstyret 323i. Så økonomisk ville det være bedre at købe en M3..

  • #22   24. aug 2018 okay, det lyder også mere klogt

  • #23   24. aug 2018 "den har bla. aut just. rat og overdrive "

    Det er jo lidt ligegyldigt med overdrive når du skal skifte gearkasse og hele drivlinje.



  • #24   24. aug 2018 I stedet for at aflevere en masse penge til skat, hvorfor så ikke bygge en lækker m50/m52 motor for de penge?

    Har selv haft en 325i som havde fået skiftet indmad i motoren så den var ca 3.2 L, den kørte sku meget godt.


  • #25   24. aug 2018 Ja, eller få en m50 med turbo, potentiale for meget mere og du har en langt sjovere bil.

  • #26   24. aug 2018 det har jeg sagt til min far, men det kan han ikke lide

  • #27   24. aug 2018 Schiedmann har 3 BMW m3 til ophug

    Ingen af dem er dog 4 dørs, men motor og gear er vel ens

    Du skal nok også have fat i ny midterkonsol, pedaler og instrumentbræt

    Det nemmeste er nok og afmelde bilen og begynde og strippe alt. Så begynder i opbygningen forfra og finder delene hen af vejen

    Bemærk også at m3 findes i 2 motorstørrelser, så i skal selvfølgelig sørge for tingene passer på den motor i vælger

    Held og lykke med projekter, heldigvis skal i jo ikke lave rust denne gang i har alt skilt af


  • #28   24. aug 2018 tak skal du have
    hvorfor nyt konsol og instrumentbræt?


  • #29   24. aug 2018 Er omdrejningstæller og speedo ikke forskelligt fra m3 til 323i??

    Og ny konsol er vel påkrævet, det er ikke nemt og skifte på en manuel gearkasse når der står n, p og d og gearvælger kun kan flyttes op og ned smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #30   24. aug 2018 Forskellen på man og aut er så vidt jeg husker kun en plade.. Er det i hvert fald i min e34 smiley
    Men der er forskel på speedometer, m3 kører længere op i fart og omdrejninger


  • #31   24. aug 2018 jeg er klar over speedo.
    så passer en maunel midterkonsol?
    eller skal det være m3?


  • #32   24. aug 2018 jeg har faktisk et m3 speedo

Kommentér på:
m3 motor i e36

Annonce