Bmw 525i e34 m50 {{forumTopicSubject}}
Hej BG.. er der nogen af jer der har nogle gode råd til at få lidt flere hk ud af bilen ? Evt motor dele fra anden motor osv osv.. Jeg gider bare ikke høre forslag om motor skift....
Tænkte selv på en banan manifold og derefter få den chippet ? Men hvor meget heste giver det??
Smid gerne idéer til hvad i ville gøre ?
Tak - Bader
mar 2009
Følgere: 4 Svar: 196
525i har været på bmw programmet de sidste 40år, og de har på ingen måder den samme motor eller opbygning
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 22
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
Af med topstykket få det portet, andre knaster chip og banan, evt spjældhuse
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 22
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Derudover er det ikke sikkert at motoren i nuværende tilstand yder sine 192 HK. Så jeg havde startet med at give den noget kærlighed i sig selv.
Men som JK skriver - N/A tuning kræver portet topstykke, knaster, banan, udstødning og indkøring. Kan du ikke selv lave disse ting, så regn hurtigt med 25000-30000 Kr. er brugt for at nå de 220-230 HK, såfremt du bruger bare nogenlunde kvalitetsdele.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 22
Nok bedre med motor skift til noget større men tak til jer
jun 2013
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
Havde tidligere en 525 I M50 B25 24 ventiet vanos. . Jeg monterede spjældanlæg fra dbilas, større dysser, chip fra dbilas, KN filter og ekstra luft til luftfilterkassen med tragt foran, bananudstødning , renoverede vanos med nye tætningsringe og Schrieck knaster for indsugning og udstødning. Før montering af knastakslerne ydede den 225 HK på rullefelt og efter montering af knastakslerne vil skyde på 230 til 235 men ved det ikke solgte den men du kan se den her i forum under dbilas 525 I. Købte istedet en 540 I v8. Det kan slet ikke ikke sammenlignes.
Bmw 525i e34 m50